Jump to content

Bildredigeringstråden


Speeder
 Share

Recommended Posts

Låt säga att jag har en bild. En stor bild. Typ 1400x1200 eller större.

Jag vill ha en del av den bilden som bakgrundsbild, i storleken 1280x800. Hur går jag tillväga för att få den delen av bilden i just den storleken?

Markerar jag den delen, så är det ju risk för att den blir för liten. Förstorar jag den sen, så blir den ju hemskt brusig.

Tips? (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt säga att jag har en bild. En stor bild. Typ 1400x1200 eller större.

Jag vill ha en del av den bilden som bakgrundsbild, i storleken 1280x800. Hur går jag tillväga för att få den delen av bilden i just den storleken?

Markerar jag den delen, så är det ju risk för att den blir för liten. Förstorar jag den sen, så blir den ju hemskt brusig.

Tips? (w00t)

Öppna en ny tom bild i storleken du vill ha, dra över din stora bild till den nya, krymp den så mycket du tycker är lagom med free transform.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
här e en grej som jag inte blev allt för nöjd med. :P suck* kommer med nåt bättre sen. <_<

ps.har gjort texten själv utav endast vindfiltret.

EDIT: här e en till jag blev lite nöjdare med:

Vindfiltret är bara nej. Nejnej,

Den andra, lade du bara till text eller gjorde du den? För de är utav helt olika rang och stil därav får jag intrycket att du bara lade till texten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Vindfiltret är bara nej. Nejnej,

Den andra, lade du bara till text eller gjorde du den? För de är utav helt olika rang och stil därav får jag intrycket att du bara lade till texten.

Nee, jag har gjort hela bilden,, varför skulle jag posta en bild som jag bara har lagt till text?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suttit typ hela kvällen och mekat på en DVD-cover till filmen Captivity. Faktiskt så är det den första covern jag gör och jag måste säga att jag är rätt nöjd hittills.

Jag har gjort typ allting själv, dock texterna och ikonerna längst ner på bakre covern är från templaten jag utgick ifrån som man får ändra själv. Framsidan är en poster jag fixade till och tog bort ful spansk text med clone tool som inte passade in.

Den är inte helt klar än men nästan. :blink:

nwv10u8ugzo9.jpg

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suttit typ hela kvällen och mekat på en DVD-cover till filmen Captivity. Faktiskt så är det den första covern jag gör och jag måste säga att jag är rätt nöjd hittills.

Jag har gjort typ allting själv, dock texterna och ikonerna längst ner på bakre covern är från templaten jag utgick ifrån som man får ändra själv. Framsidan är en poster jag fixade till och tog bort ful spansk text med clone tool som inte passade in.

Den är inte helt klar än men nästan. :lol:

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/nwv10u8ugzo9.jpg

Snygg!

Men.. på baksidan så är texten på svenska, förutom "850 000 person are reported missing..."

Det, ser inte bra ut enligt mig. :blink:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg!

Men.. på baksidan så är texten på svenska, förutom "850 000 person are reported missing..."

Det, ser inte bra ut enligt mig. :blink:

Brukar det inte vara så? Att handlingen är på svenska och korta slogantexter är på engelska? Jag har för mig att det är så.

I alla fall så tyckte jag att det var snyggt redigerat(Eller vad du nu gjort) av dig! (Inte RavenE alltså)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suttit typ hela kvällen och mekat på en DVD-cover till filmen Captivity. Faktiskt så är det den första covern jag gör och jag måste säga att jag är rätt nöjd hittills.

Jag har gjort typ allting själv, dock texterna och ikonerna längst ner på bakre covern är från templaten jag utgick ifrån som man får ändra själv. Framsidan är en poster jag fixade till och tog bort ful spansk text med clone tool som inte passade in.

Den är inte helt klar än men nästan. :blink:

nwv10u8ugzo9.jpg

Snyggt! Och tuttarna gillar vi, alla andra kan hålla tyst. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suttit typ hela kvällen och mekat på en DVD-cover till filmen Captivity. Faktiskt så är det den första covern jag gör och jag måste säga att jag är rätt nöjd hittills.

Jag har gjort typ allting själv, dock texterna och ikonerna längst ner på bakre covern är från templaten jag utgick ifrån som man får ändra själv. Framsidan är en poster jag fixade till och tog bort ful spansk text med clone tool som inte passade in.

Den är inte helt klar än men nästan. :blink:

Snyggt, men texten på baksidan är väldigt svår att läsa... Lägg på en stroke? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...