Jump to content

Jordens undergång


Xersize
 Share

Recommended Posts

Okej, låt oss säga att de upptäcker att jorden, av någon anledning, kommer gå under om två veckor. Det finns ingenging som vi kan göra åt det, med andra ord så är det garanterat att jorden, och allt liv på den, kommer dö ut. Hur skulle du spendera dina sista 2 veckor? Varför? Med vem/vilka? Diskutera!

Jag personligen skulle besöka några vänner som flyttat, spendera tiden med mina närmaste. Jag skulle även passa på att berätta för vissa människor vad jag känner för dom och hur länge jag känt på det viset (bara de positiva så klart, varför spendera de sista två veckorna med att vara hatisk?). Så klart lyssna på så mycket och hög musik som möjligt, antagligen testa på anarki lite under de sista dagarna. Jag enar, vad gör det om det spårar ut och jag dör, right? :) Måste testa lite om tiden är slut!

Du då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart att man skulle spendera så mycket tid som möjligt med sina närmsta, men grejen är ju att det skulle vara ett sådant jävla kaoz i världen att man säkert skulle stryka med redan innan de två veckorna har kommit. Tänk er alla YOLO-tankar om att köra stridsvagn, skjuta människor, styra in färjor med full patte in i broar och att tillverka bomber. Nordkorea skulle testa sina atomvapen och ute på vägarna skulle varenda motorcykel och sportbil i världen köra på maxfart. Vi skulle få se väldigt mycket naket. Och tyvärr också mängder utav våldtäkter...

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade förmodligen först och främst velat åka hem och träffa min familj, men Kebab har rätt. Ingen skulle motiverad att arbeta och således skulle det inte gå några tåg. Hade väl dragit till Christiania, rökt ner mig och deltagit i någon orgie eller något.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Scenario 1: Alla blir resignerade och stannar hemma med sina nära och kära. De flesta slutar jobba men några, som har direkt "samhällsnyttiga" jobb (vård, polis, infrastruktur, logistik etc), fortsätter. Galghumorn florerar. Folk släpper på tyglarna och har ohämmat sex. Artister arrangerar nedstämda gratiskonserter. Kungen talar i TV. Kyrkorna fylls.

Scenario 2: I städerna utbryter fullständig kalabalik och anarki. Massdemonstrationer mot varför myndigheterna "inte gör något" utmynnar i upplopp och kravaller. Plundring, vandalism, otaliga våldtäkter, förödelse, mord, bränder, explosioner, massjälvmord osv följer. Gatorna fylls av blod, människokroppar, brinnande bilar och krossat glas. Djungelns lag råder. De få ambulanser och brandbilar som är kvar i tjänst kan inte ta sig fram i kaoset. Alla länder utlyser undantagstillstånd och polis och militär kommenderas ut på gatorna för att försöka upprätthålla en tillstymmelse av ordning. Sveriges små militära och polisiära resurser räcker dock bara till för att skydda de mest kritiska objekten. Folk som försöker närma sig militärens avspärrningar skjuts. Alla affärer töms på varor. Villor plundras, vandaliseras och bränns. Systembolagens, krogarnas och restaurangernas spritförråd länsas. Bensinmackarna töms på bensin inom loppet av några timmar. Kollektivtrafiken stannar och många vägar korkas igen av bilar som försöker/försökte fly städerna. Urbaniserade människor irrar omkring i obygderna, går vilse, törstar ihjäl eller har ihjäl varandra.

Det är ju lätt att sitta här och säga vad man skulle göra men frågan är egentligen vad man kan göra? I scenario 2 tvivlar jag på att jag ens skulle kunna lämna Stockholm, än mindre ta mig till Finland och mina närmaste. Förstås skulle jag försöka kontakta dem men frågan är hur länge och hur väl telefonnäten, internet och elektriciteten skulle fungera om ingen finns där och trycker på knapparna. Undrar om man ens skulle våga lämna lägenheten? Risken är ju stor att man får skallen spräckt eller blir våldtagen i avgasröret. Å andra sidan kan det vara minst lika farligt att sitta kvar i hemmet och häcka. Om jag bestämde mig för att gå ut skulle jag förmodligen styra kosan mot de vänner och bekanta som bor i närheten. Om inte annat så för att försöka skydda de unga kvinnor som, utan tvekan, skulle vara mest utsatta. Det är förstås inte helt omöjligt att jag själv skulle bege mig ut och gå bärsärkagång. Inga stora grejer, men kanske ta en kofot och krossa några skyltfönster och knäskålar. Möjligen bränna ett par bilar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Klart att man skulle spendera så mycket tid som möjligt med sina närmsta, men grejen är ju att det skulle vara ett sådant jävla kaoz i världen att man säkert skulle stryka med redan innan de två veckorna har kommit. Tänk er alla YOLO-tankar om att köra stridsvagn, skjuta människor, styra in färjor med full patte in i broar och att tillverka bomber. Nordkorea skulle testa sina atomvapen och ute på vägarna skulle varenda motorcykel och sportbil i världen köra på maxfart. Vi skulle få se väldigt mycket naket. Och tyvärr också mängder utav våldtäkter...

Ungefär så ja.

Bor man i stan så är man nog helt körd direkt. 10% kommer gå berserk enligt ovan och då stryker man nog med vare sig man vill eller inte.

Bor man i ett mindre samhälle har man nog större chans att spendera tid med närmaste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...