Jump to content

GTA V officiellt utannonserat


Soomersault
 Share

Recommended Posts

Det är klart ni inte ska ha några allt för höga förhoppningar... det är en reveal-trailer. Allt den antagligen kommer visa är setting, alltså vart spelet utspelar sig och i vilken tidsperiod. Möjligtvis också huvudkaraktären och lite hints om vilken typ av story det är.

Men hypade ska ni ändå vara. :)

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha sett loggan så hoppas jag verkligen att pengar kommer ha en större roll.

I IV var det ju bara dumt hur Nico alltid tjatade om pengar, som man sen inte hade någon användning för...

Edit: Snackas ju förresten om att det ska utspela sig i Hollywood (Vinewood), så Los Angeles (Los Santos?) låter rimligt.

Redigerad av Pixiegnom
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Amerikanska bilar från 60 talet hade vart nice iaf. Gammla amerikanare i san andreas stuk med öken/skog/städer och lant områden hade vart nice. Men hur skulle det bli med Flygade fordon och liknande? Jag vet inte men jag är lite orolig att det blir LA noire stuk på det hela. Hade gärna sett jetplan och liknande.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag vill ha är roliga bilar och samma bilfysik som IV, bättre om det går. Massa gammla sköna amerikanare att glida runt med. Flygplan och andra typer av fordon. Gärna pansarvagn. HUS med garage, mer kläder och mer saker att köpa. Pengar ska ha en stor roll och vill gärna kunna känna mig rik och flashig när man tjänat ihop pengar efter alla uppdrag. Så tråkigt att ha massa pengar men inte kunna spendera dom på något kul sätt som lyx, bilar, hus och kläder. IV hade lite sånt men det behövs mer! Trött på att ha flera miljoner i spelet som jag knappt spenderar.

Längtar till trailern som fan och det jag vill se är årtal, fordon, vart det utspelar sig och kanske vem man spelar som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

pengar

My thoughts exatly när jag såg loggan. Det liknar sedelgrafik.

Jag hoppas på Vice City, 80-tal, kokain, kubaner OCH en kvinnlig huvudkaraktär. Kom igen nu Rockstar, nu är det damernas tur! I övrigt vill jag ha ett mer "arkadigt" och överdrivet spel jämfört med IV. GTA IV försökte vara onödigt realistiskt.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

My thoughts exatly när jag såg loggan. Det liknar sedelgrafik.

Jag hoppas på Vice City, 80-tal, kokain, kubaner OCH en kvinnlig huvudkaraktär. Kom igen nu Rockstar, nu är det damernas tur! I övrigt vill jag ha ett mer "arkadigt" och överdrivet spel jämfört med IV. GTA IV försökte vara onödigt realistiskt.

Vice City känns inte rätt för mig. Jag tror att det blir någon ny stad baserad på t.ex Washington D.C.

Edit: Men vilken stad det egentligen blir bryr jag mig inte om, det blir säkerligen skitbra vilket som. Jag är mest intresserad av vilken tidsperiod spelet utspelar sig i. Att GTA IV utspelade sig i modern tid tycker jag gav mycket frihet och en möjlighet för Rockstar att göra roliga nya funktioner och ja, bara göra spelet lite mer intressant.

Att t.ex titta på TV eller gå till ett internetcafe i spelet. Visserligen är det väl inget jättespännande gameplaymoment, men det är ytterligare en plats där de kan mata på med massor utav humor.

Sedan mobiltelefonen, den tyckte jag var ett underbart sätt att dels ytterligare dra in spelaren lite i spelet samt ett smart sätt att gömma en meny på.

Folk hoppades innan episoderna kom på att man skulle ha en smartphone som den mobil som hintades på GTA IV's hemsida innan spelet kom ut, för att kunna t.ex läsa mail ifrån mobilen, ta bilder och Spara dem, lyssna på musik utanför bilen och kanske använda den som gps. Någonting sånt vore riktigt nice att se, tycker jag.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att det kommer att vara VC. Anledningen till att valet blev LC i GTA IV var att det var staden där allt började. Däremot är jag säker på en sak: Det kommer med all säkerhet att bli en soldränkt stad, förhoppningsvis med palmer, som kontrast till GTA IV. Jag tror även att Rockstar lärde sig en hel del av misstagen med gta iv som senare fixades till genom bl.a. DLC's som exempelvis TBoGT.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är underligt att de kallar det för GTA 5. Betyder det en total omstart av karaktärsvärlden på samma sätt som GTA 2, III och IV var? Jag kan å ena sidan tycka att det är fantasilöst att använda samma städer ända från 1997 (undantaget GTA 2), men å andra sidan funkar de ju så bra och de har blivit GTA-seriens personlighet. Betyder en högre siffra också ett generationsbyte? GTA IV var inte ens native 720p utan något ännu lägre som skalades upp till 720, och frameraten var katastrofal redan vid mindre ansträngande miljöer. Åtminstone på PS3.

Jag vill inte se ett GTA 5 i 60-talstappning. Det skulle bli för gammalmodigt, nästan som om retrokänslan blir större fokus än att skapa ett bra spel. LA Noire var välskapat, men jag tyckte inte att fokus låg på att göra ett bra spel utan snarare skildra en tidsepok.

Jag röstar för 70-, 80- eller 2010-tal. Drömmen just nu är ett GTA 5 i HELA San Andreas-området i modern tid med smartphones och allt. Jag älskar 80-talstappningen från VC/VCS, men det är lite förlegat och det har redan fått en remake. Ge oss San Andreas i 2011, 100 Hz och 1080p! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är underligt att de kallar det för GTA 5.

Jo det är intressant. Men det kan hända att de med nutidens marknadsmodell och sätt med DLC och allt tänker på det sättet att GTA IV var grundupplagan i "generationen / IV-universumet", och sedan var The Lost and Damned och The Ballad Of Gay Tony "Uppföljarna". Dessutom så är ju Chinatown Wars också en del av IV-universumet så ser man på Expansionerna som spel så finns det redan fyra spel i den här generationen. Mycket utav dev-tiden till IV gick säkert också åt att få motorn att fungera så bra som möjligt eftersom att den var så ny, så det finns ju en chans att när dom har mer tid att utveckla själva spelet, alltså storyn, staden, fordon, gameplay-funktioner etc. att de lagt till så mycket nya grejer att det känns som ett steg upp.

Sedan så ska man väl inte se sig helt blind på siffran iaf. Visserligen var det väl en uppdaterad motor som skillde GTA 1 och GTA 2 men så farligt mycket nya grejer var det väl inte. Grafiken var lite bättre men annars?

Sen vet vi ju inte heller vad de anser gör ett spel Uppföljaren i serien... Det kanske är mer än bara "generationsbyte".

Men folk har diskuterat och tror att det kan bero på att spelet åter igen utspelar sig i ett "nytt universum" och att det inte återkommer några karaktärer, och att det kan vara en av anledningarna till att det heter GTA 5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte varför jag är orolig för detta spel. Har alltid vart nöjd med GTA serien och nu är jag rädd att det blir som IV. Det som var fel med IV var att det inte fanns så mycket att göra, då menar jag att mycket saknades som fanns i SA. Jag hoppas verkligen dom fyller spelet med massor av saker att göra och fordon. Hade gärna sett flygplan och sånt ingen!

Men är orolig!

Tror R* har en press på sig nu, känns iaf som det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte varför jag är orolig för detta spel. Har alltid vart nöjd med GTA serien och nu är jag rädd att det blir som IV. Det som var fel med IV var att det inte fanns så mycket att göra, då menar jag att mycket saknades som fanns i SA. Jag hoppas verkligen dom fyller spelet med massor av saker att göra och fordon. Hade gärna sett flygplan och sånt ingen!

Men är orolig!

Tror R* har en press på sig nu, känns iaf som det!

Visst fanns det inte så mycket sidouppdrag och aktiviteter att göra, men vad gör det? Det är GTA vi snackar om... en sandlåda. Gör vad du vill. Hitta på egna saker att göra. Med rätt fantasi fanns det hur mycket som helst att göra.

Jag har sagt det förut och säger det igen, IV var det första riktigt stora spelet Rockstar gjort med sin RAGE-motor och mycket tid gick säkerligen åt att tweaka den och få allting att funka så bra som möjligt.

När de i VC och SA väl kände till motorn och hade gjort spel på den innan kunde de såklart lägga till flera saker.

I GTA IV fick de börja om från början och jag tycker att det på ett sätt är mer rättvist att jämföra GTA IV med GTA 3 än med San Andreas.

Det kommer säkerligen att finnas mer saker att göra i V än det gjorde i basic IV, det är jag störtsäker på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...