Jump to content

Vidriga Astrid Lindgren-karaktärer.


Mark
 Share

Recommended Posts

Pippi är så jävla dryg vill bara slå henne på käften ibland :ph34r::blink:

Hehe. ^_^ Men håller faktiskt med dig. Efter Karlsson på taket är Pippi den vidrigaste Astrid-karaktären.

Karlsson på Taket är ju tveklöst en av de mest påfrestande och, Kebabs ordval, vidrigaste karaktären "in the Astrid universe".

Själv har jag även väldigt svårt för Stina i Saltkråkan. Så förbannat gnällig och lipande unge, blir aslack!

Nils Karlsson Pyssling har jag väldigt lätt för att bli förbannad på också. Sure, han är fattig och bor i ett råtthål, men att han ska gnälla så jävla mycket efter grejer som Bertil ska ge han hit och dit gör mig riktigt arg! Bortskämda snorunge, dra åt helvete! :angry::angry::angry::angry:

-

Vem stör ni er mest på? :)

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är Karlssons egoistiska, självcentrerade personlighet och besserwisser-stil jag älskar honom för. Äntligen en man som vågar tänka på sig själv, och överglänsa alla andra gång på gång på gång. Klart som fan att man stör sig på en sån typ. Kände jag honom skulle han få sig en käftsmäll han sent skulle glömma. Men faktum kvarstår, Karlsson is the man in the house!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är Karlssons egoistiska, självcentrerade personlighet och besserwisser-stil jag älskar honom för. Äntligen en man som vågar tänka på sig själv, och överglänsa alla andra gång på gång på gång. Klart som fan att man stör sig på en sån typ. Kände jag honom skulle han få sig en käftsmäll han sent skulle glömma. Men faktum kvarstår, Karlsson is the man in the house!

Hur vill du ha det? Du älskar honom, stör dig på honom och vill slå honom, och han är the man in the house?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som dem flesta har sagt Stina i saltkråkan, Karlsson, Pippi och hennes vänner. Gaah så jävla dryga som jag sa förr vill bara slå dem på käften hoppa in i själva filmerna och ge dem en varsin smäll. Stina ska vi inte säga nåt om alla vet väl hur irriteradande och dryg hon är.

EDIT: Som mark sa om Nils Karlsson pyssling bortskämda snorunge visar knappt tacksamhet för det han får -_-

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud Pippi ägde ju. Det är ju Annika man stör sig på. Hon är en kopia av hon och Tommys påfrestande mamma de rymmer ifrån i en film. Städmani har hon också. (Pippi-filmerna är en guldgruva för pedofiler. Både Annika och Tommy topless flera gånger). Det är fan bara Annika som tänker på att tvätta kläder när de har erövrat en piratskepp.

Stina också. Fyfan vilken liten satmara. Tjorven också. Gillar hur smådryg Pelle är mot dom, man får verkligen en känsla av att han hatar dom egentligen.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hhaha vilken rolig tråd. "Satmara". xD

Pruskiluskan är ju hur cool som helst. En av de bästa karaktärerna.

Vad gäller pedofil-guldgruva är Väl inte Pippi nån höjdare? Man får ju inte, vad jag minns, se nån av dem HELT nakna.

Vilket man får i tex Ronja.

Men vill man nu, av nån anledning kolla nakna plankor skall man kolla Madicken, där de har en (helt onödig) nakenscen där de filmar både länge och nära.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud Pippi ägde ju. Det är ju Annika man stör sig på. Hon är en kopia av hon och Tommys påfrestande mamma de rymmer ifrån i en film. Städmani har hon också. (Pippi-filmerna är en guldgruva för pedofiler. Både Annika och Tommy topless flera gånger). Det är fan bara Annika som tänker på att tvätta kläder när de har erövrat en piratskepp.

Stina också. Fyfan vilken liten satmara. Tjorven också. Gillar hur smådryg Pelle är mot dom, man får verkligen en känsla av att han hatar dom egentligen.

Tack frusi du gjorde så jag brast i skratt :lol:

Om man bara kunde så skulle jag plussa det där 100 gånger du gjorde min kväll :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Karlsson främst, men i många av TV-versionerna finns det ett gäng riktigt fula ungar som hela tiden går runt med ett flin på ansiktet. Tjorven, de flesta bullerbyarna och så vidare. Sedan finns det tråkiga, gnälliga personligheter som Lillebror och Skorpan.

Karaktärerna som spelas av Allan Edwall och Björn Gustafson, där snackar vi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stina också. Fyfan vilken liten satmara. Tjorven också. Gillar hur smådryg Pelle är mot dom, man får verkligen en känsla av att han hatar dom egentligen.

Haha! Har inte tänkt på det förr, men nu när du nämner det så inser jag att det är så jävla sant! :lol:

Hur många här har sett kortfilmen Gull-Pian? Riktigt vidriga roller i den filmen alltså. Hela filmen går ut på att en tjej som tillfälligt bor hos sina mostrar(?) blir fett dåligt behandlad och jag vill minnas att när var liten blev jag (trots min vanligtvis mycket lugna inställning till livet) riktigt jävla upprörd varje gång jag kollade på den. Fy!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vill du ha det? Du älskar honom, stör dig på honom och vill slå honom, och han är the man in the house?

Jag ställer mig samma fråga hela tiden. Han är ett praktäckel, men samtidigt en skön lirare som jag alltid skrattar åt. Som när han manipulerar lillebror att tro att nöja sig med en liten kola medans han får tre stora. Han beter sig illa, men han gör det på ett roligt sätt. Jag hatar att älska honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...