Jump to content

Körkort och bil


Adrian G
 Share

  

50 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Så, hur många av er kör bil här på forumet? Jag vet att det finns en körnings-tråd redan, men ville ha en poll helt enkelt.

Jag själv övningskör, med föräldrarnas bil. Innan vintern så körde jag flera gånger i veckan. Men sen pausade vi ganska länge. Nu är jag på spåret igen. Körde lite med pappa igår. Nercabbat, lite kyligt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft körkort i knappt 3½ år (fan vad tiden går fort). Körde ganska ofta när jag bodde hemma, har även jobbat som bilburet tidningsbud. Sen jag flyttade till Tokholm i augusti förra året har jag bara kört när jag varit till min mor eller far, dvs. inte mycket alls.

Får se hur ringrostig jag kommer vara den dagen jag ska ta MC-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haft körkort i nästan 3 år, kör morsans bil (typ enbart jag som kör den) och kör den nääästan varje dag, känns dumt att vota "nån gång i veckan" när det oftast är 6 dagar i veckan, ibland varje, så det blev "Ja, minst en gång varje dag" :P

Borde varit nått alternativ där i mellan

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Borde väl närma sig 2 år med lappen.

Jo, jag har en egen bil, men den är avställd då vi redan har två bättre bilar.

Så jag kör mest med föräldrarnas bilar egentligen.

Det kan komma dagar då jag inte kör bil öht, men närmaste alternativet är nog varje dag.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft körkort i 2½ år, men har ingen anledning att ha en egen bil. Har behov av bil någon gång varannan månad ungefär och då brukar det oftast gå att låna päronens. Men alltid när jag åker någonstans med föräldrarna så är det jag som kör, och så har det varit sedan jag började övningsköra!

Votade att jag kör någon gång i månaden och att jag inte har någon egen bil. (Lånar föräldrarnas bil så sällan att det alternativet inte kändes rätt)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har körkort, jag har en BMW e36 samt ska jag köpa morfars bil (Mazda 626) nu när han gått bort, och jag kör varje dag. Kanske inte kör BMWn varje dag, men delar ett antal arbetsbilar med far också eftersom vi jobbar med samma sak! Jag bor en bit utanför stan så mer eller mindre varje dag måste jag ta mig någonstans, men självklart finns det veckor då jag inte kör varje dag också..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska vara minst 25 år och ha haft sitt körkort i minst 5 år tror jag. :)

För att Transportstyrelsen ska godkänna din ansökan som handledare ska du (enligt körkortslagen 1998:488):

*ha fyllt 24 år

*ha ett giltigt körkort utfärdat av en EES-stat, för det fordon som övningskörningen avser, och ha haft det under sammanlagt minst fem av de senaste tio åren

*ha gått en introduktionsutbildning, under de senaste fem åren, om övningskörningen gäller behörighet B.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur i helvete blev det här en lounge-tråd och inte Allmänt?

Inget direkt diskussionsmaterial i den här tråden.

Vote: Jag har körkort, jag äger ingen bil och hur ofta jag använder föräldrarnas varierar. Ibland går det en, eller kanske till och med två veckor utan att jag kör bil, medan jag ibland använder bil flera dagar i veckan. Röstade i alla fall på någon gång i veckan bara. Då det blir ungefär så ofta i snitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...