Jump to content

The Sims Medieval


Umberto
 Share

Recommended Posts

Skrev ett blogginlägg om det här i Augusti som kanske kan innehålla lite information.

Jaha, nu har EA utannonserat ett spel vid namn The Sims Medieval som INTE är en expansion till The Sims 3 utan ett helt nytt spel och som precis som titeln tyder utspelar sig under medeltiden.Spelet går ut på att bygga upp ett medeltida rike och man kommer precis som i tidigare Sims-spel kunna kontrollera olika karaktärer som ska vara allt från smedar och trollkarlar till kungar.

Spelet kommer även ha ett questdrivet spelsystem och spelaren kommer kunna forma sitt rike precis som han vill och även expandera genom erövringar eller kanske med mer fredliga metoder.

Vi kommer också kunna skapa hjältar som man kan ge personliga drag, som i Sims 3.

The Sims Medieval ska släppas våren 2011 till PC och MAC.

Även fast jag inte är nått större fan av The Sims så tycker jag att det här låter intressant och jag ser fram emot resultatet.

Vad tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Första intryck?

Nä, har tyvärr inte hunnit spela.

Edit: Spelade lite nyss och kan säga att spelet känns mer vuxet än de tidigare spelen.

Min monark var ond, bra på att tala och älskade att dricka "rusdrycker". Det första han gjorde var att gå fram till den första personen han såg och hotade till sig dennes pengar. Sedan skickade han honom vidare till "hålet".

Han fortsatte sedan med att bege sig ut för att utmana en kvinna på en duell till döden. Det slutade dock med att han låg medvetslös på marken.

Det var bara det lilla jag hann spela, men av det jag såg så verkar spelet helt klart värt att testa. Hann inte prova på några riktiga uppdrag då jag bara befann mig i lektionsfasen, men jag ser fram emot att spela mer senare.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också spelat några timmar och jag tycker det är ett ganska bra spel, förvånansvärt djupt faktiskt.

Några reflektioner:

Spelet för tankarna till Europa 1400-serien.

Spelet är baserat på uppdrag vilket medför att det är mindre fritt och mer linjärt än "vanliga" Sims. Det är väldigt målinriktat hela tiden.

Man kan inte bygga sina slott/hus själv och om man vill kan man utan problem ignorera köpläget och inredningsläget. Betydelsen av pengar är därmed ganska liten.

Den svenska översättningen är en aning skitnödig.

Att vara monark är inte så roligt som det borde vara. Man är fortfarande tvungen att ägna sig åt en massa "spring-hit-och-dit-och-gör-det-och-det". En kung borde inte behöva gå till skogen för att samla in trä ffs.

Kameran är inte den bästa.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också spelat några timmar och jag tycker det är ett ganska bra spel, förvånansvärt djupt faktiskt.

Några reflektioner:

Spelet för tankarna till Europa 1400-serien.

Spelet är baserat på uppdrag vilket medför att det är mindre fritt och mer linjärt än "vanliga" Sims. Det är väldigt målinriktat hela tiden.

Man kan inte bygga sina slott/hus själv och om man vill kan man utan problem ignorera köpläget och inredningsläget. Betydelsen av pengar är därmed ganska liten.

Den svenska översättningen är en aning skitnödig.

Att vara monark är inte så roligt som det borde vara. Man är fortfarande tvungen att ägna sig åt en massa "spring-hit-och-dit-och-gör-det-och-det". En kung borde inte behöva gå till skogen för att samla in trä ffs.

Kameran är inte den bästa.

Håller med dig på dem där punkterna svenska översättningen var dåligt enligt mig. Även med när man börjar som monark tröttnade på de första uppdragen att spring hit och dit fram och tillbaks. Trodde man skulle få bara sitta på sin tron och ha nån tjänare som gör sakerna åt än.

Vart lite besviken att man inte kan ingifta personer till slottet så man kan styra två samtidigt när man spelar monarken gifte mig med en men det gick inte lägga till familjen eller vad man ska säga. Dem kunde ha gjort spelet en aning bättre annars är det ett bra tidsfördriv spel med lite humor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...