Jump to content

Dead Island


Renard
 Share

Recommended Posts

Han drar paralleller till verkliga livet.

Jag gjorde likadant och menar att vapen kan du kopiera på riktigt med. Har du ett svärd kan jag kopiera det så har vi två svärd.

Sure, om du har en smältugn, alla mått och vinklar som behövs, mätinstrument för härdning,

en svarv, en fräs, och du har gjort eventuella former att använda vid smältningen.

samt en specialborr att använda vid räffling av avfyrningscylindern på vapnet.

Samt nitar, skruvar, eventuella fjädrar och ett öga för mekanik.

Då kan du påbörja din kopiering. :P

Redigerad av I lol
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sure, om du har en smältugn, alla mått och vinklar som behövs, mätinstrument för härdning,

en svarv, en fräs, och du har gjort eventuella former att använda vid smältningen.

samt en specialborr att använda vid räffling av avfyrningscylindern på vapnet.

Samt nitar, skruvar, eventuella fjädrar och ett öga för mekanik.

Då kan du påbörja din kopiering. :P

Behövs inte. Räcker med en sån här så kan du kopiera precis vad du vill, i hur många exemplar som helst. Och det är IRL. Så, nej, det är INTE fusk att kopiera sina vapen.

I rest my case...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behövs inte. Räcker med en sån här så kan du kopiera precis vad du vill, i hur många exemplar som helst. Och det är IRL. Så, nej, det är INTE fusk att kopiera sina vapen.

I rest my case...

Det där tar upp lika mycket plats som det I_lol räknade upp, om inte mer. sen är det bara uppbyggt av plast och härdare. Inget du vill använda till mer än just möjligtvis ett basebollträ om vi nu ska snacka vapen i DI.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behövs inte. Räcker med en sån här så kan du kopiera precis vad du vill, i hur många exemplar som helst. Och det är IRL. Så, nej, det är INTE fusk att kopiera sina vapen.

I rest my case...

Ja, man kan ju undra varför alla industrier och verkstäder världen över inte avskedat sin personal och ersatt dem med 3D-kopiatorer ännu. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Fick erbjudande om att köpa Dead Island för 250:- idag när jag hämtade ut mitt BF3, så jag slog till!

Har aldrig testat spelet eller läst om det, så det ska bli spännande att testa. :)

Har kört Left 4 Dead 2 med en kompis för ett tag sedan, och det gillade jag. Liknar spelen varandra?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 9 months later...

Vad gör, enligt dig, Dead Island till ett av de bästa spelen du har spelat?

Miljön var fantastisk. Tror nästan det var det bästa, stränder djungler mm Älskade strand temat. Var mysigt att slå ihjäl zombies i solsken för en gångsskull.

Bra variation på vapen, och fordon. Inte överdrivet med feta vapen och liknande.

Det enda jag minns att jag tyckte mindre bra om var att spelet var för lätt. Kunde varit liite svårare

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade igenom första kapitlet, eller akten, vad man nu ska kalla det.

RPG'n dödade spelet totalt, tyckte det var värdelöst. Vill jag spela RPG så spelar jag hellre Skyrim/Fallout, jag vill döda zombies, inte behöva tänka på att jag måste reparera mina vapen hela jävla tiden.

Idd, slutade spela pga det. Så jävla trist att den är trasig efter 5-8 slag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idd, slutade spela pga det. Så jävla trist att den är trasig efter 5-8 slag.

Ah fanns ju bättre vapen hela tiden. Och det var bara att kasta vapnet på marken och plocka upp det igen så hade du 2 sen kasta dem och plocka upp dem igen så hade jag 4 osv.

Jag hade 175 svärd har jag för mig så jag bara slängde det efter varje strid och tog nästa. SKULLE de ta sluta så bara kastade jag det sista så hade jag 2 igen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah fanns ju bättre vapen hela tiden. Och det var bara att kasta vapnet på marken och plocka upp det igen så hade du 2 sen kasta dem och plocka upp dem igen så hade jag 4 osv.

Jag hade 175 svärd har jag för mig så jag bara slängde det efter varje strid och tog nästa. SKULLE de ta sluta så bara kastade jag det sista så hade jag 2 igen

Yay, använda buggar i spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag minns att jag tyckte mindre bra om var att spelet var för lätt. Kunde varit liite svårare

Ah fanns ju bättre vapen hela tiden. Och det var bara att kasta vapnet på marken och plocka upp det igen så hade du 2 sen kasta dem och plocka upp dem igen så hade jag 4 osv.

Jag hade 175 svärd har jag för mig så jag bara slängde det efter varje strid och tog nästa. SKULLE de ta sluta så bara kastade jag det sista så hade jag 2 igen

Vänta lite nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...