Jump to content

Dead Island


Renard
 Share

Recommended Posts

Är det verkligen bara jag som inte stött på en ända glitch?

Jag lirar på PC. Det som Comfy skrev, det är en grej som är ett minus.

En annan grej som är lite jobbig ibland är att när man kastar ett vapen, så hittar man det inte. Det åker igenom marken, så att man omöjligt kan nå den. Speciellt om vapnet ligger på plankor, har jag märkt. :P

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Engelska Game. Jag förbokade spelet men efter de hade bygt om sidan så var förbokningen borta så jag gjorde en ny. När jag sedan fick 2 mail att min förbokning snart skulle behandlas så såg jag att den gammla förbokningen hade kommit tillbaka så jag avbokade den.

De drog bara betalning för den nya så jag tycker det är konstigt att de skickade båda.

Vet inte vad jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Engelska Game. Jag förbokade spelet men efter de hade bygt om sidan så var förbokningen borta så jag gjorde en ny. När jag sedan fick 2 mail att min förbokning snart skulle behandlas så såg jag att den gammla förbokningen hade kommit tillbaka så jag avbokade den.

De drog bara betalning för den nya så jag tycker det är konstigt att de skickade båda.

Vet inte vad jag ska göra.

För en gångs skull ledde den mänskliga faktorn till att du gagnades av krånglet. Om jag var du skulle jag hålla käften om detta och sälja det andra exet på Blocket till samma pris som det du betalade. Vips så har du ett ex av Dead Island helt "gratis" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, får se om det håller i domstolen. ;)

Hmm, karaktärs beskrivningarna från hemsidan stämmer ju knappt ett dugg med dem i spelet när det gäller Xian.

Xian

Hemsidan: En tjej och gymnast som valde att jobba innom turism så att hon skulle få en chans att resa utomlands och träffa annorlunda människor.

Spelet: En tjej som blev polis för att hedra sin faders minne som också var polis, och som mot sin vilja blir tvingad att bli spion på en semester ö.

Även Purna skiljer sig lite.

Purna

Hemsidan: En föredetta polis som mördade en pedofil som inte kunde fällas och nu jobbar som bodyguard.

Spelet: En föredetta polis som skadsköt en pengastjälande affärsman och misstänkt pedofil i självförsvar och nu jobbar som bodyguard.

Lite irriterande ang. Xian då jag gillade just att hon var en vanlig tjej.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helvets jävla skit! Min karaktär blev "kidnappad" medans jag pausade spelet. När jag tryckte på knappen igen så var jag någon helt annan plats som jag aldrig har varit på innan och hade klarat delat av questen jag inte hade gjort innan. Värst av allt, jag missade viktiga saker som fanns inne i huset där jag var innan.

Har de ingen säkerhet som hindrar en från att bara hoppa in i en annan spel eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Medans man spelar så kan man när man vill hoppa in i en annan spelares spel och spela co-op och de kan göra samma sak med dig. Och det verkar som att man inte behöver ge dem tillåtelse. Men bara när du har spelet igång, verkar det som tur är vara.

En varning: Starta INTE en ny karaktär fören du har klarat spelet. Min kompis gjorde det och hela hans sparfil raderades. Som tur är så hade han en backup så han förlorade bara de senaste 4 levlarna och hela sitt inventory.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Medans man spelar så kan man när man vill hoppa in i en annan spelares spel och spela co-op och de kan göra samma sak med dig. Och det verkar som att man inte behöver ge dem tillåtelse. Men bara när du har spelet igång, verkar det som tur är vara.

En varning: Starta INTE en ny karaktär fören du har klarat spelet. Min kompis gjorde det och hela hans sparfil raderades. Som tur är så hade han en backup så han förlorade bara de senaste 4 levlarna och hela sitt inventory.

Du kan ställa in att du bara vill spela via Local i Coop, då kan inte folk utifrån joina dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet hur man får bättre vapen?

Eller andra nyttiga tips?

Skall man använda bil eller missar man för mycket då?

Och vilka powers bör man välja när man får poäng som man kan sätta ut? Har skitsvårt att välja vad jag skall ta!

Sen mina vapen, det bästa jag har är ett brinnande basebollträ, men det går sönder sjukt lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet hur man får bättre vapen?

Eller andra nyttiga tips?

Skall man använda bil eller missar man för mycket då?

Och vilka powers bör man välja när man får poäng som man kan sätta ut? Har skitsvårt att välja vad jag skall ta!

Sen mina vapen, det bästa jag har är ett brinnande basebollträ, men det går sönder sjukt lätt.

De flesta vapen går sönder lätt, men det är bara att reparera de.

Loota alla resväskor du hittar, det ger muchos grande.

Skaffa pick lock level 3 så fort du kan, det ger fina items från lådor.

Att köra bil är najs, du kommer färdas samma sträcka många gånger om.

Fury tycker jag är najs, men glömmer alltid använda det, så där kastade jag bort en del poäng.

Men när du klarat storyn så kan du spela om det, och behålla levels osv. Samtidigt blir vapnen bättre, monster svårare, levels högre osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta vapen går sönder lätt, men det är bara att reparera de.

Loota alla resväskor du hittar, det ger muchos grande.

Skaffa pick lock level 3 så fort du kan, det ger fina items från lådor.

Att köra bil är najs, du kommer färdas samma sträcka många gånger om.

Fury tycker jag är najs, men glömmer alltid använda det, så där kastade jag bort en del poäng.

Men när du klarat storyn så kan du spela om det, och behålla levels osv. Samtidigt blir vapnen bättre, monster svårare, levels högre osv osv.

Så man KAN spela om med samma level?! Gött!!

Fråga: Lockpick, vart får man det ifrån? Har spelat i 2 dagar nu och kan inte ens öppna en level 1 lås??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...