Jump to content

Dead Island


Renard
 Share

Recommended Posts

Skriver detta i spoiler för er som inte har spelat det ännu. En sak jag stör mig på i spelet är att sina

vapen eller melee weapons går sönder efter ett tag visst kanske dem har gjort för att det ska bli en utmaning.

Men menar rörtång och vanliga rör bör inte gå sönder när man slaktar en zombie eller två. En del kan man kanske döda 10-15 styckna med sen är det bara kasta skiten.

Sen en sak till spoiler varning igen

Det suger att det kostar att laga sina melee weapons menar det ska väl inte kosta nåt? När man står vid en bänk och lagar? Skulle ha varit bättre om det var gratis.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriver detta i spoiler för er som inte har spelat det ännu. En sak jag stör mig på i spelet är att sina

vapen eller melee weapons går sönder efter ett tag visst kanske dem har gjort för att det ska bli en utmaning.

Men menar rörtång och vanliga rör bör inte gå sönder när man slaktar en zombie eller två. En del kan man kanske döda 10-15 styckna med sen är det bara kasta skiten.

Sen en sak till spoiler varning igen

Det suger att det kostar att laga sina melee weapons menar det ska väl inte kosta nåt? När man står vid en bänk och lagar? Skulle ha varit bättre om det var gratis.

Tror du har missförstått det här med spoilers. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriver detta i spoiler för er som inte har spelat det ännu. En sak jag stör mig på i spelet är att sina

vapen eller melee weapons går sönder efter ett tag visst kanske dem har gjort för att det ska bli en utmaning.

Men menar rörtång och vanliga rör bör inte gå sönder när man slaktar en zombie eller två. En del kan man kanske döda 10-15 styckna med sen är det bara kasta skiten.

Sen en sak till spoiler varning igen

Det suger att det kostar att laga sina melee weapons menar det ska väl inte kosta nåt? När man står vid en bänk och lagar? Skulle ha varit bättre om det var gratis.

....

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriver detta i spoiler för er som inte har spelat det ännu. En sak jag stör mig på i spelet är att sina

vapen eller melee weapons går sönder efter ett tag visst kanske dem har gjort för att det ska bli en utmaning.

Men menar rörtång och vanliga rör bör inte gå sönder när man slaktar en zombie eller två. En del kan man kanske döda 10-15 styckna med sen är det bara kasta skiten.

Sen en sak till spoiler varning igen

Det suger att det kostar att laga sina melee weapons menar det ska väl inte kosta nåt? När man står vid en bänk och lagar? Skulle ha varit bättre om det var gratis.

De försöker skapa en skrämmande atmosfär. Om du inte kan lita till 100% på dina vapen känner du dig utsatt, vilket leder till en tightare, mer skrämmande (och bättre) spelupplevelse.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade några timmar igår.

Riktigt underhållande, men jäkligt brutalt!

Inte likt L4D någonstans om jag ska vara helt ärlig.

Däremot ångrar jag mitt karaktärsval än så länge, så jag funderade på att börja om.

Väl i options så upptäckte jag att jag redan klarat 8% av spelet. Verkar bli ett kort spel.

Jag ligger väl säkert på en 15% av spelet och ja det är rätt så lätta quest ändå man får fast om det står typ very hard eller medium så tycker jag uppdragen är lätta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig mera Dustin.

Jag har inte fått mitt paket idag (releasdagen) nu ska jag alltså sitta och vänta helgen och säkert några dagar in i nästa vecka? SATAN!

Spelbutiken is the shit. Skulle nån kunna hjälpa mig med detta quest har haft det sen man startade sitt första quest.

Det är så att jag ska hitta en person

Maggie

men när jag får questet kan inte tracka det och får inge tips vart hon kan befinna sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter en lång session av Dead Island så måste jag skriva av tankar och vad jag tycker om det. Spelet är kul, men levde inte riktigt upp till mina förhoppningar. Jag hoppades på mer realism och liknande. Men ett sånt zombie spel får man nog vänta några år på. Hur som helst är co-op väldigt kul. Men att spela med flera tar oftast bort känslorna man känner när man spelar sånna här spel. Spelet blir mindre läskigt och man är helt orädd för fiender. Zombie spel ska ge en viss känsla av ensamhet tycker jag. Men kanske tar och lirar lite själv någongång.

Hoppas på en patch snart som fixar vissa buggar i grafiken och spelet. Men det kommer väl snart.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut som en del har problem med att aktivera spelet såg jag nyss:

Det har inte varit Techlands vecka. Med ett så efterlängtat släpp som Dead Island, som rosades i vår recension, borde det firas i nu i helgen men lanseringen har varit kantad med allvarliga problem. I nuläget kan massor av nordiska kunder inte ens installera spelet.

Det började med att en felaktig version gjordes tillgängligt för de nordamerikanska kunderna, där det bland annat gick att flyga och springa igenom väggar. Det åtgärdades med en patch som dessvärre nollställde alla sparfiler. Problemen kunderna i Sverige och resten av norden har är dock avsevärt värre, många möts av ett felmeddelande när de ska registrera sin nyckel på Steam och varken Valve, utgivarna Deep Silver eller utvecklarna verkar vilja kännas vid felen.

Vi fortsätter att följa problemen men vi lär inte få några ytterligare svar i helgen men vi hoppas kunna ge er som har problem en lösning senast på måndag.

Källa FZ. Såg även denna kommentar:

"Dear Customer,

Thank you for your enquiry.

It seems that your retailer has sold a version of Dead Island to you which was

originally produced for Eastern Europe, hence the incompatibility.

Please return the game to your retailer and ask for a replacement copy. Please

make sure that he provides you this time with a version which was produced for

the Western European market and not with the (much cheaper) English language

PEGI version for Eastern Europe which is region locked.

Alternatively you can just ask for a refund and download the game via Steam.

We regret any inconveniences this may cause."

EDIT: Gäller PC versionen

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...