Jump to content

Dead Island


Renard
 Share

Recommended Posts

Renard, den självutnämnda Zombie Killer #1, ska nu ge er lite råd om hur man överlever ute på gatorna tillsammans med de odöda.

Många zombies ligger helt stilla på marken och spelar döda. Som en säkerhetsåtgärd bör du alltid springa fram och sparka på kroppar. Annars kan de resa sig när du kommer nära och attackera dig.

Bilar och vans kan rädda livet på dig, speciellt i Moresby. Om du blir attackerad av ett stort antal zombies på samma gång så kan du alltid hoppa upp på taket till en bil och vänta på rätt tillfälle att springa därifrån. Du kan även kasta vassa föremål från taket, huka dig, och plocka upp dem igen från zombien du kastade på.

Plocka på dig alla vapen du hittar! De du inte behöver säljer du. Du behöver mycket pengar!

När en Infected springer mot dig, sparka på den när den kommer nära. Detta är ett snabare sätt att få stopp på den än att slå med händerna/vapen. När den väl har blivit stoppad av sparken kan du gå lös på den med vapen.

När du möter en Thug, spring fram och ös på med ditt starkaste vapen en eller två gånger, hoppa sen bakåt. Thugs har långa armar de kan slå dig med. Du är heller inte säker även då du huggit av armarna. Thugs kan fortfarande bita/skalla dig.

Du har väl inte glömt att du har en ficklampa? Om du spelar på PS3 trycker du på ner-pilen längst till vänster på din kontroll för att slå på/av ficklampan.

Bilar du kan köra fungerar utmärkt som zombiedödare! Stöter du på en större grupp zombies är det bara att köra på dem!

Hoppas dessa råd hjälper er där ute! :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara tipsa om det här:

Om ni kör mot fyren så delar sig vägen och åt vänster är en tunnel. Ta igenom tunneln och sedan vägen upp åt höger.

Första huset på vänster sida finns en baseballträ som är "lila". Heavy baseball bat eller nått heter den. SJUKT bra.

Fortsätt sedan fram på vägen. På höger sida finns några lagerlokaler, gå in i den vänstra och hitta en Lie i liten version.

ORANGE är den och fan i helvete vad den är bra. Den kuttar av skallen på zombies i ett slag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara tipsa om det här:

Om ni kör mot fyren så delar sig vägen och åt vänster är en tunnel. Ta igenom tunneln och sedan vägen upp åt höger.

Första huset på vänster sida finns en baseballträ som är "lila". Heavy baseball bat eller nått heter den. SJUKT bra.

Fortsätt sedan fram på vägen. På höger sida finns några lagerlokaler, gå in i den vänstra och hitta en Lie i liten version.

ORANGE är den och fan i helvete vad den är bra. Den kuttar av skallen på zombies i ett slag!

Jag älskar hur baseballträn får zombies att flyga bakåt! Ska definitivt kolla in ditt tips :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag älskar hur baseballträn får zombies att flyga bakåt! Ska definitivt kolla in ditt tips :D

ja gör det. Lien som är den bästa är sjukt bra. Är i andra staden och och det är mycket lättare att ta kål på dem med den nu elektriska lien.

Huset lien ligger i är 2 kagerlokaler som ligger intill stranden. Följ bara vägen som går Upp till vänster på kartan går inte att missa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gameplayet är helt ok. Att slakta lite här och lite där, modifiera vapen så zombierna får elstötar, med mera.

Började med att jag och min polare körde. Vi drog igenom hela spelet ( bara mainquest) Sen var det klart.

Sen gav det ett nytt försök då vi skulle göra exakt alla quest. Fixa alla mods etc. ( väldigt nära)

Ingen mod är ÖVERDRIVET bra, finns typ 4-5 olika som ger stötar, ngn sätter eld på dom. Vapen och yxor/svärd etc har samma effekt, när du får en CRIT så börjar dom brinna/stöt

Har en testat alla mods, men har alla ungefär. Finns någon som gör så dom spyr jajaja. Men Ingen speciell.

Sen fixa vi och leta som fan efter PISTOL AMMO MOd, då man ska kunna göra sin egna ammunition? Ne stämmer inte?

Samlade 2x namn och 2x namn, sen betalade 200 kr, för att göra moden. Fick 10 skott.????

Tänkte vafan? Så jag samlade 40x namn och 40x namn, så jag kan få mer ammunition. För 2x + 2x gav mig 10. Så måste 40x + 40x ge 500 skott eller något likande.

Men det hände inget.. Fick 50 sketna skott. Som man kan döda 5-10 zombies på.

Och snart har man klarat av spelet pga (sidequest) börjar ta slut och vi kommer bara framåt och framåt...

Vad hände med dom FETA modsen ? Och dom feta sakerna? ATt bara slakta som fan?

1. Du kan inte slakta zombie(S) observera (S). Med ett svärd t.ex. För när du dödat 1 zombie tar din stamina slut. Så du måste vänta och ladda upp.

2. DU kan inte slakta Zombie(S) Observera (S). Med Pistol/kopist/shotgun, pga. DU inte har ammunition för de. Finns inte någon ammunition shop, som ger dig 1000 skott för X-antal dollars.

3. Du har ett ny-renoverat vapen, kan slå typ 20 zombie, sen fungerar det knappt. Så du måste reparera det igen och igen och igen. För att ha kul i 2 min.

Så var finner det ROLIGA i detta spel, alla Dead Island spelare? Jag e strax 37 och gjort alla mainquest snart 2x, ( tråkigt som fan) och masssaa sidequest. Nästan slut där med.

Ska jag återigen börja om? Eller vad fan ska jag göra?

Detta är inget gnäll, detta är sanning. Spelat mååånga spel. Och ett så kallat zombie-multiplayer spel, skainte vara såhär?

Alla zombies spawnar på samma ställe, ser lika tråkiga ut och gör samma saker. Medan du går runt på samma ställe 100 gånger, springer förbi alla zombies pga du inte kan slåss mot 5 st för du inte har stamina för att bomba ner dom. Om du ska döda alla zombies, måste du vänta i 100 timmar för att få dom dödade.

Samma skit over and over again. Sen letar du upp "häftiga" mods som du letar saker till, för att göra själva modet. Men när du får det, är det inget speciellt.

Så alla Dead Island spelare, är detta bra? Är detta roligt? Har jag missat det roliga? Vad är det roliga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gameplayet är helt ok. Att slakta lite här och lite där, modifiera vapen så zombierna får elstötar, med mera.

Började med att jag och min polare körde. Vi drog igenom hela spelet ( bara mainquest) Sen var det klart.

Sen gav det ett nytt försök då vi skulle göra exakt alla quest. Fixa alla mods etc. ( väldigt nära)

Ingen mod är ÖVERDRIVET bra, finns typ 4-5 olika som ger stötar, ngn sätter eld på dom. Vapen och yxor/svärd etc har samma effekt, när du får en CRIT så börjar dom brinna/stöt

Har en testat alla mods, men har alla ungefär. Finns någon som gör så dom spyr jajaja. Men Ingen speciell.

Sen fixa vi och leta som fan efter PISTOL AMMO MOd, då man ska kunna göra sin egna ammunition? Ne stämmer inte?

Samlade 2x namn och 2x namn, sen betalade 200 kr, för att göra moden. Fick 10 skott.????

Tänkte vafan? Så jag samlade 40x namn och 40x namn, så jag kan få mer ammunition. För 2x + 2x gav mig 10. Så måste 40x + 40x ge 500 skott eller något likande.

Men det hände inget.. Fick 50 sketna skott. Som man kan döda 5-10 zombies på.

Och snart har man klarat av spelet pga (sidequest) börjar ta slut och vi kommer bara framåt och framåt...

Vad hände med dom FETA modsen ? Och dom feta sakerna? ATt bara slakta som fan?

1. Du kan inte slakta zombie(S) observera (S). Med ett svärd t.ex. För när du dödat 1 zombie tar din stamina slut. Så du måste vänta och ladda upp.

2. DU kan inte slakta Zombie(S) Observera (S). Med Pistol/kopist/shotgun, pga. DU inte har ammunition för de. Finns inte någon ammunition shop, som ger dig 1000 skott för X-antal dollars.

3. Du har ett ny-renoverat vapen, kan slå typ 20 zombie, sen fungerar det knappt. Så du måste reparera det igen och igen och igen. För att ha kul i 2 min.

Så var finner det ROLIGA i detta spel, alla Dead Island spelare? Jag e strax 37 och gjort alla mainquest snart 2x, ( tråkigt som fan) och masssaa sidequest. Nästan slut där med.

Ska jag återigen börja om? Eller vad fan ska jag göra?

Detta är inget gnäll, detta är sanning. Spelat mååånga spel. Och ett så kallat zombie-multiplayer spel, skainte vara såhär?

Alla zombies spawnar på samma ställe, ser lika tråkiga ut och gör samma saker. Medan du går runt på samma ställe 100 gånger, springer förbi alla zombies pga du inte kan slåss mot 5 st för du inte har stamina för att bomba ner dom. Om du ska döda alla zombies, måste du vänta i 100 timmar för att få dom dödade.

Samma skit over and over again. Sen letar du upp "häftiga" mods som du letar saker till, för att göra själva modet. Men när du får det, är det inget speciellt.

Så alla Dead Island spelare, är detta bra? Är detta roligt? Har jag missat det roliga? Vad är det roliga?

Så KUL att man tycker så olika.

Som när jag totalsågade LA Noire och folk här påbörjade nästan en häxjakt på mig. xD

Jag håller INTE med dig ang. det du skriver om det här spelet. Ammon kanske stämmer, men vafan, du skall sklå ihjäl dem med handvapen. :naughty:

Vad gäller staminan så kan det vara små irriterande, men faktum är att det bara hänt mig 1-2 ggr.

Tror du har fel taktik, du kan inte gå in i en hord med Zombies och börja slakta helvilt, som jag gjorde i början, för då sinar det snabbt...

Jag gör så här när det är många Zombies, går fram till jag ser att de ser mig. Då stannar jag och väntar, de börjar gå mot mig och sedan springa. De springer olika snabbt så jag backar lite så den snabbaste får lite mer tid på sig att springa ifrån de andra. När han närmar sig sparkar jag till honom i ansiktet.

Detta får honom ur balans och antingen trillar han på marken och då stammar jag honom i ansiktet med med tillvalet jag valt, eller så hugger jag av honom skallen, eller så stapplar han lite och då hugger jag av honom benet. Sen tar jag de andra på samma sätt. =)

Ang. Skjuta dem, gör likadant, sparka till dem och när de ligger på marken skjuter du dem i Fejjan!

Reparera vapen kan man göra på SJUKT många olika ställen. Men när du spelat ett tag får du många grymma vapen och bara kör på ett tills det är slut, byt sen till nästa. Tills dess har du stött på en bänk där du kan laga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte kunnat köpa någon ammo. Inte än, iallafall. Men man kan bara hålla 50 pistolskott så 1000 i ammo är allt en överdrift. Dessutom är skjutvapen nästan värdelösa mot zombies så jag använder dem bara mot Punks och Raskols.

När det gäller zombies så ska man sparka dem tills de rammlar och sedan hugga dem. Använd vapnet som din karaktär är specialliserad på, de drar mindre stamina.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som vill ha snabba pengar:

Ta ert dyraste vapen.

Kasta iväg det (i marken). Så fort ni ser det komma flygande trycker ni "upp".

Då kommer vapen menyn upp, välj vapnet ni kastade iväg och klicka på "släng".

Gå in i spelet igen.

Resultat: 2 Vapen hamnar i marken: Det ni kastade, och det ni slängde. Samma vapen alltså, fast nu i dubbel upplaga. Sälj det ena vapnet och repetera...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som vill ha snabba pengar:

Ta ert dyraste vapen.

Kasta iväg det (i marken). Så fort ni ser det komma flygande trycker ni "upp".

Då kommer vapen menyn upp, välj vapnet ni kastade iväg och klicka på "släng".

Gå in i spelet igen.

Resultat: 2 Vapen hamnar i marken: Det ni kastade, och det ni slängde. Samma vapen alltså, fast nu i dubbel upplaga. Sälj det ena vapnet och repetera...

Riktiga överlevare rensar väskor efter pengar -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...