Jump to content

Dead Island


Renard
 Share

Recommended Posts

Blir förbannad..

En "paradisö" på Papua Nya Guinea, då måste det vara en lite mindre ö. VARFÖR skulle någon få för sig att bygga ett mentalsjukhus för stora, farliga jävlar på samma ö? Blir bara mer och mer besviken för varje ny screen som kommer fram. Samuraisvärd, ELMACHETES?! Hagelbrakare och en hel uppsjö av andra handledsvapen. VAD FAN GÖR DOM PÅ EN PARADISÖ?!

Hade så höga förhoppningar om att spelet skulle bli ett sneak-n-pray där det gäller att smyga runt och hålla sig i liv och förhoppningsvis komma levande ifrån ön. Nejdå, det ska bli en jävla L4D kopia med meningslös zombiemassaker, muterade fucking SWATMUTANTER och huvudpersonen (som inte ska glömmas bort är en FUCKING JÄVLA TURIST) kommer i slutändan vara en jävla rambo med 50 olika vapen i sin arsenal som dödar allt i sin väg och jag garanterar att det kommer vara något jävla miffat slut med att man helt blötsligt är bombexpert och ska spränga hela ön i småbitar medans man tjuvkopplat en helikopter och självklart kollar bort från explosionen medans man åker därifrån.

*edit*

Hittade min gamla post, fy vad jag vill ha det spelet..

http://www.gtasajten.com/killing-floor-48229/page__p__1127734#entry1127734

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hållerf också med StellHell lite. Ju mer jag får veta destu mindre unikt verkar spelet. Jag blev, som jag sagt innan, besviken när det visade sig finnas mutanter och gigantiska monster på ön. Jag ville ha ett klart zombieäventyr om överlevnad inte ett Resident Evil i First Person. Typ ett seriösare Dead Rising i First Person utan psychos.

Men spelet ser väldigt intresant ut ändå. Jag skulle inte kalla det ett L4D kopia. Att där skulle finnas skjutvapen visste vi redan men de har redan sagt att de, samt ammo, kommer vara extremt sälsynta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jag uppfattade det så måste man skada deras huvuden för att de ska dö.

Visst ser det coolt ut. Jag gillar att man spelar en tjej, att ön är gigantiskt stor, en massa quest, att man kan skada zombies armar och ben för att stoppa dem, att man inte bara kan slå utan måste tänka på stamina också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir förbannad..

Same same. Jag tycker det är ett stort problem med spel att man väldigt sällan kan "suspend ones disbelief" (finns det någon sådan term i svenskan?) dvs säga "okej, jag köper att detta skulle kunna hända". Tycker man väldigt sällan kan göra det, speciellt i shooters där spelutvecklare verkar tro att det man vill ha är små fiender med små vapen för att sen byggas upp till enorma fiender med enorma vapen. Tänker typ på Bulletproof och liknande. Varför skulle det vara så? Och hur fick massa muterade kannibaler tag på så mycket vapen?

Jag gillar i regel inte RPG-spel men i RPG-spel så brukar de anstränga sig lite i alla fall för att bygga upp en epos bakom. Verkar dock inte som Dead Island tillhör dessa. De tror verkligen att alla gamers är 14-åriga pojkar som gillar att panga med vapen. "Wow, kolla han har en tvångströja.. han måste vara HELT GALEN ASSÅH!" Trist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Pga segt internet har jag inte kunnat se gameplay videon förens nu, och jag måste säga, det ser SKITBRA ut! Fy fasen vilken underbar grafik! Realistisk är bara förnamnet. Hand-to-hand combat ser riktigt brutalt och tillfredställande ut. Det blir nog en förhandsbokning när jag får pengar.

Major EDIT: Nu har de släppt boxart!

Sjukt snyggt!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Vilken av de 4 spelbara karaktärerna tänker ni spela först?

Xian Mei (Sportig Receptionist)

Sam B (Deppig One-Hit-Wonder rappare)

Logan (Bitter föredetta Football stjärna)

Puma (Tuff föredetta poliskvinna)

Själv tror jag Xian Mei. En helt vanlig tjej i en otrolig sitvation. Sällan jag spelar en tjej i ett spel dessutom.

Undrar om de andra 3 karaktärerna kommer vara NPCer kontrollerade av en AI eller kommer de bara vara med om man spelar Co-op?

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...