Jump to content

Om ni var tvungen att välja en enda låt....


kicken
 Share

Recommended Posts

God eftermiddag.

Vi alla har våra favoritlåtar och vi alla vet hur svårt det är att välja ut endast en favoritlåt, men nu ger jag er ingen chans att gardera med flera val. Se det så här: Om ni var tvungen att välja en enda låt som ni skulle vara tvungna att lyssna på i resten av era liv - vilken skulle det bli? Med "lyssna" menar jag naturligtvis inte 24/7, utan sätta på låten när ni ville. Haken är naturligtvis att ni bara skulle kunna lyssna på den låt ni valt sedan tidigare.

Så, vilken låt skulle det bli för er?

Mitt val:

Metric - Hustle Rose

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Otroligt svårt, men tror det skulle vara Vampire Weekend - A-Punk; jag verkar inte kunna tröttna på den låten.

Den låten skapar ett bra soundtrack till en dag! Speciellt under våren.

Jag vet inte vilken låt jag hade valt. Kanske Day Two med EITS. Så länge bara jag kunde höra låten, då. För den passar i alla sammanhang, men alla tycker ju inte om samma musik och då kanske de andra blir arga på mig. Hohihoh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oerhört svårt, men samtidigt lätt val.

Lätt, om jag får välja Reggae Riddim Driven Mix, som är en 45 minuter lång mixlåt. Den är omöjlig att tröttna på, ett halvår var den i princip det enda jag lyssnade på, och jag tröttnade inte alls.

Men jag antar att det inte riktigt följer reglerna, vilket gör det svårt.

Först tänkte jag välja någon Kalle Baah-låt eftersom det är den enda gruppen som följt mig genom exakt hela livet utan att jag tröttnat, men jag kände att en ensam låt skulle bli fel och förmodligen tröttsamt.

Så efter lite funderande så kom jag på det:

Journey - Don't Stop Believing

http://www.youtube.com/watch?v=lSVnt3--Nnk

En underbar låt som gör mig glad varje gång jag hör den. Det skulle nog bli mitt val.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Svårt, svårt, svårt!!

Oasis - Wonderwall.. kanske.. eller In the Aeroplane Over The Sea med Neutral Milk Hotel.. eller kanske Dayvan Cowboy med Boards of Canada.. Vampire Weekend - Giving up the Gun är ju också ett grymt bra alternativ..

Edit: Har nääästan bestämt mig..

HD + ett par snäpp upp på volymen! Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt, svårt, svårt!!

Oasis - Wonderwall.. kanske.. eller In the Aeroplane Over The Sea med Neutral Milk Hotel.. eller kanske Dayvan Cowboy med Boards of Canada.. Vampire Weekend - Giving up the Gun är ju också ett grymt bra alternativ..

Edit: Har nääästan bestämt mig..

nUqId5WpH0o&hd=1 HD + ett par snäpp upp på volymen!

Jag hade nog också valt något av Boards of Canada. Eller kanske Solar Fields... Svårt att säga alltså.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...