Jump to content

Vad ska ni ge bort för julklappar?


Frusciante
 Share

Recommended Posts

Inga julklappar i år, förutom till Leonardo.

Var och en skall köpa 3 st julklappar ala´100:- som vi, omärkta, slår in. Sedan lägger vi dem i en hög och slår tärning om dem.

6:a och du får ta ett paket. När alla paket är slut slår man tärningen igen under c:a 3 minuter och varje gång du får en 6:a så får du ta ett paket från någon annan. När minuterna är slut får man öppna de paket man har.

Ah, den gamla klassiska julklappsleken. :D

Så ska vi med göra!

Den enda jag ska ge present till utöver det är min systerdotter som ska få ett fotoalbum med stora, tydliga porträttbilder av släkten. Hon är i den åldern då det är kul att peka på folk och fråga vem det är. Tänkte att hon skulle få öva på det hemma också. :wub:

Jag med ungefär, jag kommer nog inte ge några julklappar i år heller, undantaget min lilla kusin. Hon ska få ett Gunnersaurus Rex-gosedjur.

Om hon dessutom växer upp och blir Gunner på köpet så har jag gett en julklapp till mig själv som varar resten av livet. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till far blir det nog ett par trådlösa hörlurar som han kan använda när han glor på tv och även Dirt 2 till PS3.

Till mor blir det nog presentkort på Vila, Gina Tricot, MQ eller dyligt för 500-1000kr.

Yngsta lillebror får väl något lego för typ 500kr och Fifa 11.

Den äldre av mina småbröder har jag faktiskt inte kommit på något åt. Han är 18 och halvgangster. Förslag? Teleskop-/fjäderbatonger och limpor med cigg är uteslutna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara köpt småsaker till folk, och med småsaker menar jag verkligen under femtiolappen.

Mamma får en billig parfym, det enda hon önskade sig var en deodorant. En parfym är väll lite roligare iallafall?

Min morfar får raklödder, för han brukar bara vilja ha antingen det eller sockar.

Moster får en billig pocketbok, brukar köpa rätt fina grejer till henne annars men får nästan aldrig något vettigt tillbaka. Så nu fick det bli lite ändring på den saken, haha.

Min kvinnliga kusin får lite sminkprylar, hon har själv sagt att hon inte har något sånt alls nästan.

Manliga kusinen får en seriebok med Rocky. Tycker det är jättesvårt att veta vad jag ska köpa till honom..

Och kusinbarnet, han får någon "Gormiti"leksak som såg tuff ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mor: Roberto Bolaños Amulet

Far: Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy

Bror 1: en Mats Gustafsson-vinyl, minns inte namnet på rak arm

Flickvän: oralsex eller annat billigt

Bror 2: ingen aning än...

Oväntat med Kanye. Tror du att han kommer gilla det? Vad lyssnar din far på annars då? :)

Flickvännen får presentkort på 200kr @ HM.

Fan va kul? :confused: Jag menar, man behöver ju inte punga ut några stora pengar, men med ett presentkort gör man det väl liiite enkelt för sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Manliga kusinen får en seriebok med Rocky. Tycker det är jättesvårt att veta vad jag ska köpa till honom..

Serier tycker jag är en enkel men bra present att ge någon som åtminstone läst mer än två Kalle Anka-tidningar. Självklart måste väl serien sen kunna passa personen i fråga och ja, Rocky är väl en serie som de flesta killar kan på ett eller annat sätt relatera till. :)

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...