Jump to content

Vad ska ni ge bort för julklappar?


Frusciante
 Share

Recommended Posts

Har man en önskelista-tråd borde man ha en tråd om vad man ska ge bort också.

Så vad ska ni ge till era nära och kära?

Jag ska ge mamma en Bob Dylan-skiva, vi satt och sjung i bilen till en Dylan-mix cd jag gjort, så tänkte ge henne The Freewheelin' Bob Dylan då hon älskar Blowin' in the Wind.

Funderar på att ge skivor till alla. Pappa har jag inte bestämt än, han brukar sitta på kvällarna och lyssna på musik på Youtube så tänkte smyga ner nån gång och kolla vad han varit inne på för Youtube-sidor. Lillebror försöker jag uppmuntra att hitta mer musik (nu lyssnar han på Korn, och sen ibland Iron Maiden och System of A Down (de sistnämnda efter min rekommendation), ska pracka på han lite mer av min existerande skivsamling, men också köpa nån ny skiva till han. Har också en idé, på en av de två skivbutiker jag ofta besöker så står det en skål med pins vid kassan, varje gång jag rotat i den har jag hittat massa Korn pins, så tänkte ta/köpa (har inte sett nån prislapp) och slå in varje pin för sig. Brukar skoja till det lite med hans presenter, har ibland på hans födelsedag lagt ut post it-lappar överallt som guidar han till presenten.

Storebror kan det också bli en skiva till, men ska försöka komma på nåt mer kreativt till han. Kanske en bok, en Vaniljcola och löfte på att vi ska ha en NES-turnering inom en snar framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Far ska få Gudfadernboxen.

Mor ska få ?

Bror1 ska få strumpor (for the lulz) och en Darth Vader bobble head-docka.

Bror2 ska få God of War 1&2 till ps3 och en Yoda bobble head-docka.

Syster ska få ? och en Chewbacca bobble head-docka.

Morfar ska få ?

Farmor ska få ?

Flickvän ska få ?/!

Kanske uppdaterar, men på något sätt blir jag lite paranoid att de får för sig att googla på mitt nick (de kan ha snappat upp det ffs! :ph34r: ) och hitta hit, så jag vill inte avslöja för mycket..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga julklappar i år, förutom till Leonardo.

Var och en skall köpa 3 st julklappar ala´100:- som vi, omärkta, slår in. Sedan lägger vi dem i en hög och slår tärning om dem.

6:a och du får ta ett paket. När alla paket är slut slår man tärningen igen under c:a 3 minuter och varje gång du får en 6:a så får du ta ett paket från någon annan. När minuterna är slut får man öppna de paket man har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga julklappar i år, förutom till Leonardo.

Var och en skall köpa 3 st julklappar ala´100:- som vi, omärkta, slår in. Sedan lägger vi dem i en hög och slår tärning om dem.

6:a och du får ta ett paket. När alla paket är slut slår man tärningen igen under c:a 3 minuter och varje gång du får en 6:a så får du ta ett paket från någon annan. När minuterna är slut får man öppna de paket man har.

Låter som en intressant approach på julklappsgivandet :P Hur många är ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara en person jag alltid kunnat ge och få en present av och det är min kära mor. Även en anledning varför jag alltid hatat julen då alla andra barn blivit så j-vla bortskämda med gåvor som kostat tusentals kronor. Men istället för att vara avundsjuk är jag stolt över det. Det är mitt liv, mitt öde. I år vill jag inte ha någonting av min mor. Istället ger jag bort en resa.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara en person jag alltid kunnat ge och få en present av och det är min kära mor. Även en anledning varför jag alltid hatat julen då alla andra barn blivit så j-vla bortskämda med gåvor som kostat tusentals kronor. Men istället för att vara avundsjuk är jag stolt över det. Det är mitt liv, mitt öde. I år vill jag inte ha någonting av min mor. Istället ger jag bort en resa.

Jag skulle också vilja ge bort en resa till mina föräldrar! Tyvärr snålar jag med pengarna eftersom jag sparar.

Tänkte att jag skulle vara hyfsat generös ändå, bara för att jag skramlat in en hel del norska oljepengar och för att de hjälpte mig väldigt mycket ekonomiskt i somras när jag flyttade hit (har betalat tillbaka det mesta kan tilläggas för att inte verka bortskämd).

Men i alla fall, hittills har jag köpt ett ascoolt armband till min pappa som han kan ha när han snickrar, Finessen är att det är magnetiskt så man kan fästa spikar vid det istället för att ha dem i munnen! B):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mor och Far ska få en digital fotoram

Min minsta lillasyster ska få en Hallo Kitty handduk.

Min andra syrra ska få pennor (fråga mig inte varför en 15årig vill ha pennor, hon vill visst det).

Farmor och Farfar..vet inte..de vill inte ha något.

Vad mina äldre kusiner ska få vet jag inte, vad gillar 20åriga tjejer att göra...? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga julklappar i år, förutom till Leonardo.

Var och en skall köpa 3 st julklappar ala´100:- som vi, omärkta, slår in. Sedan lägger vi dem i en hög och slår tärning om dem.

6:a och du får ta ett paket. När alla paket är slut slår man tärningen igen under c:a 3 minuter och varje gång du får en 6:a så får du ta ett paket från någon annan. När minuterna är slut får man öppna de paket man har.

Så ska vi med göra!

Den enda jag ska ge present till utöver det är min systerdotter som ska få ett fotoalbum med stora, tydliga porträttbilder av släkten. Hon är i den åldern då det är kul att peka på folk och fråga vem det är. Tänkte att hon skulle få öva på det hemma också. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det svåraste är ju dock att hitta klappar till tjejen. sad_1182040_0.gif

Lättaste än lätt.

Upplevelse. Använd fantasin. Klassiker: restaurang + bio.

Res till Köpenhamn över dagen. (nu kanske ni inte har nära men t in på ett hotell en natt. Garanterat uppskattat)

Så ska vi med göra!

Ja, visst är det trevligt. Riktigt spännande och roligt att jaga det man vill ha.

Vi hade allt från presentkort på Game och guldfynd till diverse skämtprylar, köksredskap och inredningsgrejer.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...