Jump to content

iPhone OS vs. Android


The Dude
 Share

Recommended Posts

Gillar sms:et jag fick av min mamma idag: "O, far tycker att vi kan köpa en telefon till dig. Ska vi göra det idag? Mor."

Och det blir HTC Desire HD, fast inte idag då utan när den kommer ut! Frågan är bara varifrån och med vilket abonnemang... Jag antar att det blir billigare att binda sig direkt, men jag vill (av ovan nämnda skäl) att hela telefonen ska betalas vid köp.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar sms:et jag fick av min mamma idag: "O, far tycker att vi kan köpa en telefon till dig. Ska vi göra det idag? Mor."

Och det blir HTC Desire HD, fast inte idag då utan när den kommer ut! Frågan är bara varifrån och med vilket abonnemang... Jag antar att det blir billigare att binda sig direkt, men jag vill (av ovan nämnda skäl) att hela telefonen ska betalas vid köp.

Bortskämd unge?

:naughty:

Ville mest bara flasha med mitt otroliga minne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:naughty:

Ville mest bara flasha med mitt otroliga minne.

hahaha det roliga är ju om du har haft denna qoute sparad eller om du faktiskt kom ihåg att han nämnde detta för ca 4år sedan? :lol:

however, jag hade väntat på Evo'n.. när släpps den förresten?

och den iphone fanboy videon va överball xD

EDIT; googla lite nyss ang Evo till sverige, och läste till min häpnad att den inte funkar här ? jag hitta dock absolut ingenting som va skrivit efter sommaren, endast innan.

men om nu denna supertelefon inte funkar här vilken kommer va motsvarande för den?

Redigerad av DizzY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hahaha det roliga är ju om du har haft denna qoute sparad eller om du faktiskt kom ihåg att han nämnde detta för ca 4år sedan? :lol:

however, jag hade väntat på Evo'n.. när släpps den förresten?

och den iphone fanboy videon va överball xD

EDIT; googla lite nyss ang Evo till sverige, och läste till min häpnad att den inte funkar här ? jag hitta dock absolut ingenting som va skrivit efter sommaren, endast innan.

men om nu denna supertelefon inte funkar här vilken kommer va motsvarande för den?

Det bara ploppade upp i huvudet när jag läste det han skrev om sina föräldrar... Jag kommer ihåg så konstiga saker ibland. :lol:

Vad jag har förstått så är Desire HD så gott som detsamma som Evon fast med lite annan design eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har förstått så är Desire HD så gott som detsamma som Evon fast med lite annan design eller?

De verkar vara väldigt lika ja, fast Desiren har ju inte 4G. Vet inte ens om det har kommit någon telefon med stöd för det i Sverige?

---

Jag har kollat runt en hel del nu på hur jag ska göra mitt köp men det är ju inte helt klart om man säger så...



  • Telia (som är operatören jag föredrar pga. bäst täckning) har inte ens DHD på sin hemsida, men om man beställer genom CDON så finns den. Max25 Surf i 24 månader och då kostar telefonen 5.099kr. Där hittar jag dock inget leveransdatum vilket är frustrerande.

  • Komplett har 198 st DHD som kan levereras till den 15 Nov, vilket känns helt okej, men där kan man inte välja att binda sig till någon operatör och telefonen kostar då 5.695kr

  • Ett av de mest fördelaktiga abonnemangen verkar vara Tele2 Kompis Surf Student från mecenat/csn. Detta hittar man dock inte på Tele2:s hemsida utan bara just på mecenat och där finns inte DHD som val, så då måste jag köpa själva telefonen på annat håll och gå miste om rabatt.

Whattoodoo?

Edit: Studentabonnemanget Kompis Surf från Tele2 kostar 30kr mindre i månaden än vanliga Kompis. Det blir alltså (89-59)*24= 720 kr billigare under bindningstiden, vilket motsvarar mer än mellanskillnaden om jag köper telefonen obunden. Så det blir nog lösningen, skönt att slippa bindningstid också!

Telefonen från Komplett.

Kompis Student Surf från Mecenat.

Några invändningar? Hur är Tele2:s täckning?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Telefonen från Komplett.

Kompis Student Surf från Mecenat.

Några invändningar? Hur är Tele2:s täckning?

Du gjorde precis samma val som jag skulle ha gjort. Jag hatar att binda upp mig, och Tele2 är najs. Täckningen är bra, 3G-nätet är lite sisådär däremot. Det beror väldigt mycket på var du rör dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tele2 har usel täckning.

har aldrig någonsin haft problem med tele2, oavsett var jag befunnit mig?

däremot så hade min kompis telia för något år sen, han bodde i Trelleborg, och hemma hos honom (uppe i hans område) så funka hans täckning 90% av gångerna aldrig. och han hade en bra mobil så det va inte i den felet låg.

sålänge man inte bor kanske högst upp i sverige eller totalt öde så är tele2 hur bra som helst, och sinnessjukt mycket billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har aldrig någonsin haft problem med tele2, oavsett var jag befunnit mig?

däremot så hade min kompis telia för något år sen, han bodde i Trelleborg, och hemma hos honom (uppe i hans område) så funka hans täckning 90% av gångerna aldrig. och han hade en bra mobil så det va inte i den felet låg.

sålänge man inte bor kanske högst upp i sverige eller totalt öde så är tele2 hur bra som helst, och sinnessjukt mycket billigare.

När jag är i skolan förlorar jag täckning helt. Och skolan ligger mitt i Västervik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag är i skolan förlorar jag täckning helt. Och skolan ligger mitt i Västervik.

haha enligt grumpy så ligger det öde men de tycker jag inte. din täckning ska funka där. det enda problemet jag kan tänka mig att de beror på, är att skolan kan ha väldigt tjocka väggar eller liknande. för går jag in i vissa större mataffärer, t.ex ett speciellt willys här i malmö så försvinner oxå min täckning till och från.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...