Jump to content

iPhone OS vs. Android


The Dude
 Share

Recommended Posts

however, jag hade väntat på Evo'n.. när släpps den förresten?

och den iphone fanboy videon va överball xD

EDIT; googla lite nyss ang Evo till sverige, och läste till min häpnad att den inte funkar här ? jag hitta dock absolut ingenting som va skrivit efter sommaren, endast innan.

men om nu denna supertelefon inte funkar här vilken kommer va motsvarande för den?

Desire HD är Evo för Europa/Asien marknaden. Evo finns bara i nordamerika. Så du får nöja dig med en DHD, för någon Evo får du inte tag i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Desire HD är Evo för Europa/Asien marknaden. Evo finns bara i nordamerika. Så du får nöja dig med en DHD, för någon Evo får du inte tag i.

jo jag kolla in den DHD och den va ju inte fy skam! ser i princip likadan ut! :) men som sagt är de inte förrens till våren/sommaren ja ska köpa ny telefon, och tills dess lär det kommit ut mkt finare saker ;) maha

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

YAY! Komplett ändrade lev.datum till 29 Oktober i eftermiddags och jag slog till! Misstänker att jag får luren på måndag.

Nu har de 237st till 5 Nov, men hoppas att det var det som stod då som gäller. Lagerstatusen var: i lager då.

31 okt kl 20:53 Örebro, Sorterad

Min HTC är bara några timmar härifråååån! Vill knappt gå till skolan imorn utan bara vänta på telefonen, prylbögismen slår till hårt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är den min! Så jävla mycket awesomeepicness över denna "telefon". KÖP!

Har hängt en del på swedroids forum i väntan och tycker nästan synd om alla androidnördar där som ställde sig i kö för denna telefon för veckor sen, men pga. otur i valet av återförsäljare kommer att få vänta en bra bit in i november. Tror faktiskt bara det är komplett som har börjat skicka ut den i Sverige och detta ett par dagar innan officiella releasedatumet till och med.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är den min! Så jävla mycket awesomeepicness över denna "telefon". KÖP!

Har hängt en del på swedroids forum i väntan och tycker nästan synd om alla androidnördar där som ställde sig i kö för denna telefon för veckor sen, men pga. otur i valet av återförsäljare kommer att få vänta en bra bit in i november. Tror faktiskt bara det är komplett som har börjat skicka ut den i Sverige och detta ett par dagar innan officiella releasedatumet till och med.

Tycker du det känns konstigt att ha en så stor telefon? "Stör" den i fickan? Jag har varit sugen på den här luren i några månader nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du det känns konstigt att ha en så stor telefon? "Stör" den i fickan? Jag har varit sugen på den här luren i några månader nu...

Jag har ju inte haft telefonen jättelänge, och kanske max 30 minuter i fickan men jag har har inget problem med storleken i alla fall. I de byxorna under de omständigheterna som den befann sig i fickan så tänkte jag inte alls på att var obekvämt. De flesta med smartphones lägger ju upp den på bordet när de sätter sig ner (står till och med att det är rekommenderat att göra så i instruktionerna...), så det är väl lite annorlunda mot hur man brukar hantera sin telefon men jag tror inte det är några problem att vänja sig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

@ Plaisir och alla andra med Desire HD.

HETT TIPS: Aktivera 'USB Debugging' från Settings-Applications-Development. Jag vet inte vad funktionen gör men vad jag vet är att telefonen blev blixtsnabb efteråt. Har ibland stört mig på att den kunde sega ihop och ha lite laggiga menyer, men eftersom jag inte hade något att jämföra med tänkte jag att det var så det skulle vara. Först nu känner jag den verkliga kraften i Desire HD :wub:

Har även hört att det ska förlänga batteritiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Plaisir och alla andra med Desire HD.

HETT TIPS: Aktivera 'USB Debugging' från Settings-Applications-Development. Jag vet inte vad funktionen gör men vad jag vet är att telefonen blev blixtsnabb efteråt. Har ibland stört mig på att den kunde sega ihop och ha lite laggiga menyer, men eftersom jag inte hade något att jämföra med tänkte jag att det var så det skulle vara. Först nu känner jag den verkliga kraften i Desire HD :wub:

Har även hört att det ska förlänga batteritiden.

:o

Hur i helv....

Vad mycket skönare den flyter helt plötsligt :S

Frågan är vad som skulle hända om jag klickade ur snabbstart på Inställningar-Program. Låter ju onekligen som att den funktionen gör att program ligger o tar minne även efter att de är avslutade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:o

Hur i helv....

Vad mycket skönare den flyter helt plötsligt :S

Frågan är vad som skulle hända om jag klickade ur snabbstart på Inställningar-Program. Låter ju onekligen som att den funktionen gör att program ligger o tar minne även efter att de är avslutade.

Ja det är galet stor skillnad, även i appsen man kör. Webbläsaren är t.ex. helt plötsligt jävligt bra, mail-klienten laggar inte alls och att bläddra i fotoalbumet går typ 10 gånger snabbare. Vilken jäkla miss av android att inte ha detta val som standard. Det är nog väldigt många som är besvikna på prestandan utan att veta om detta.

Snabbstart /fast boot tror jag är funktionen som gör att telefonen startas asfort om man stänger av den. Själv gör jag aldrig det så det är sak samma på eller av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Plaisir och alla andra med Desire HD.

HETT TIPS: Aktivera 'USB Debugging' från Settings-Applications-Development. Jag vet inte vad funktionen gör men vad jag vet är att telefonen blev blixtsnabb efteråt. Har ibland stört mig på att den kunde sega ihop och ha lite laggiga menyer, men eftersom jag inte hade något att jämföra med tänkte jag att det var så det skulle vara. Först nu känner jag den verkliga kraften i Desire HD :wub:

Har även hört att det ska förlänga batteritiden.

http://androidforums.com/sprint-hero-support-troubleshooting/17154-what-usb-debugging.html

"USB Debugging is intended for development purposes only. It can be used to copy data between your computer and your device, install applications on your device without notification, and read log data."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Fan nu har jag lite beslutsångest, vilket nog inte kommer lösas upp förrens när det väl kommer till kritan!

jag va helt inställd på en DHD när ja ska köpa ny lur nu om ngn månad.

men tidigare i veckan hittade jag av en slump Nexus S, vilket är googles andra Egna telefon. och denna är första telefonen med Andriod 2.3, även kallat gingerbread. och överallt jag kollat recensioner osv så får mobilen topbetyg, och det den fått minus på är saker jag inte finner relevant.

för att ta ett ex;

*bl.a är där tydligen inget utrymme för ett SD-minneskort.

vilket för mig inte kunde va mindre relevant då telefonen har 16gb inbyggt, jag har idag ett SD 8gb till min Hero, och jag har aldrig fyllt 4gb ens. plus har jag aldrig behövt ta ut mitt SD-kort då jag alltid kopplar mobilen till datorn, så det minnet hade lika gärna kunnat va inbyggt istället ju. men ja, där är väl ngn som tvunget måste ha SD, bara för att ha ngt att klaga på!

however, jag tycker även att denna Nexus S va sjukt snygg, älskar verkligen designen. och att prestandan är så grym som den är gör ju saken så mycket bättre.

Men nu idag, så hittar jag info på att DHD även kommer få Gingerbread nu första kvartalet 2011! vilket tar mig liiite tillbaka till DHD för ja gillar designen på den med, plus att den e så stor ^^ hm. tror detta blir ett svårt val fram tills jag fått pröva på Nexus S lite oxå!

vet inte riktigt vad ja ville få ut av detta inlägg nu i eftertanke.. hm ge mig era tankar på saken? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan nu har jag lite beslutsångest, vilket nog inte kommer lösas upp förrens när det väl kommer till kritan!

jag va helt inställd på en DHD när ja ska köpa ny lur nu om ngn månad.

men tidigare i veckan hittade jag av en slump Nexus S, vilket är googles andra Egna telefon. och denna är första telefonen med Andriod 2.3, även kallat gingerbread. och överallt jag kollat recensioner osv så får mobilen topbetyg, och det den fått minus på är saker jag inte finner relevant.

för att ta ett ex;

*bl.a är där tydligen inget utrymme för ett SD-minneskort.

vilket för mig inte kunde va mindre relevant då telefonen har 16gb inbyggt, jag har idag ett SD 8gb till min Hero, och jag har aldrig fyllt 4gb ens. plus har jag aldrig behövt ta ut mitt SD-kort då jag alltid kopplar mobilen till datorn, så det minnet hade lika gärna kunnat va inbyggt istället ju. men ja, där är väl ngn som tvunget måste ha SD, bara för att ha ngt att klaga på!

however, jag tycker även att denna Nexus S va sjukt snygg, älskar verkligen designen. och att prestandan är så grym som den är gör ju saken så mycket bättre.

Men nu idag, så hittar jag info på att DHD även kommer få Gingerbread nu första kvartalet 2011! vilket tar mig liiite tillbaka till DHD för ja gillar designen på den med, plus att den e så stor ^^ hm. tror detta blir ett svårt val fram tills jag fått pröva på Nexus S lite oxå!

vet inte riktigt vad ja ville få ut av detta inlägg nu i eftertanke.. hm ge mig era tankar på saken? :D

om jag va i din sits och ändå inte skulle köpa den förrens om en månad så skulle jag vänta o se hur Optimus 2x (x2?) kommer kunna utnyttja sin tvåkärniga processor.

sen kommer det ju alltid att komma ut något bättre än vad som finns idag. Och som det ser ut nu är det en grym uppgradering av hårdvaran SAMTIDIGT som mjukvaran går framåt minst lika fort.

Så:

Antingen köper du en DHD för att den är förbannat skön om man har rätt storlek på händerna samt om man investerar i ett skärmskydd som får bort en liten irriterande kant vid skärmen.

Eller så skaffar du Nexus S och kommer vara först med att få nya Android-uppdateringar.

Eller så väntar du o ser vad tex LG lyckas med i sin Optimus.

ELLER det ultimata. Vänta på att 4G telefonerna kommer hit! =)

Har du en Hero så klarar du dig ju förslagsvis ett hyffsat tag till iom att den inte är lastgammal plus att du kan köra in Android utan sense för att få en annorlunda upplevelse :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...