Jump to content

iPhone OS vs. Android


The Dude
 Share

Recommended Posts

Då tror jag att du har fått det lite om bakfoten. Microsoft har rätt höga krav för närvarande på hårdvaran i telefonerna, så de är nära toppskiktet prestandamässigt allihopa. Du tittar ju på HTC till exempel också - de har HTF HD7 som är en WP7-version av HTC Desire HD. Så nä, det är inte billiga skräptelefoner. Tvärtom har de fått lite kritik (från skumt folk) om att de bara täcker toppskiktet och inte alls finns i budgetsegmentet (eller ens därimellan).

Okej, mycket möjligt. Gav det bara en snabb youtubning. Kan du tipsa om någon specifik WP7-lur?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja..sant. Men hur många kommer verkligen att sakna det?

Jag skulle sakna det något enormt! Tur att jag fick reda på det. Där försvinner intresset direkt. Bra mycket smidigare än alla windows konstiga synkprogram jag använt. USCHIAMEJ! :P

Då tror jag att du har fått det lite om bakfoten. Microsoft har rätt höga krav för närvarande på hårdvaran i telefonerna, så de är nära toppskiktet prestandamässigt allihopa. Du tittar ju på HTC till exempel också - de har HTF HD7 som är en WP7-version av HTC Desire HD. Så nä, det är inte billiga skräptelefoner. Tvärtom har de fått lite kritik (från skumt folk) om att de bara täcker toppskiktet och inte alls finns i budgetsegmentet (eller ens därimellan).

Men sen betyder ju inte att man har höga krav på prestanda nödvändigtvis att man har ett bra OS ;)

Det kan ju vara så att det är mycket grejer som kräver mycket också vilket gör att det inte blir ett dugg snabbt eller att det inte kommer finnas något över till annat.

Dessutom kan det ju fortfarande se väldigt tattigt ut.

För min del får det allt fortfarande bli en Desire HD och hoppas på att Gingerbread kommer ut till den. HOPPAS HOPPAS HOPPAS!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är visserligen sant, men alla som har telefonen hittills benämner först och främst att det är ett mycket välpolerat och oerhört snabbt OS så det är inget att oroa sig för. Om man tycker att det är snyggt eller fult är väl subjektivt..jag tycker att det ser ganska bra ut, och betydligt bättre än Andriod t ex.

Ja Android ser ju inte bra ut alls i sitt grundutförande. Men det är ju inte många lurar idag som inte har något extra skal.

Det är väl för att planeringen av Android sett ut som den gör.

Först får vi ihop riktigt bra grundprogram och sen fokuserar vi på att göra det riktigt snyggt.

HTC sense är förövrigt grymt =)

Allt ÄR dock en smaksak :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ja..sant. Men hur många kommer verkligen att sakna det?

Jag använder min HTC Hero exakt så varje dag i princip. föra över musik & bilder främst.

iallafall, en grej som jag ser att folk inte nämnt för dig.

om du väljer Iphone, så får du en grym telefon, Ja. den flyter på ruskigt bra, den e snygg, den har väldigt mycket apps att hämta hem och är rakt igenom en bra telefon. Men Alla som har en iphone har samma telefon.

hur jag menar ska jag förklara härnäst;

om du väljer en HTC Desire (för att gå efter ditt ex.) så för du även här en riktigt grym telefon, flyter oxå på fint,snygg och även här har du tonsvis med apps att hämta, plus som sagt så finns det nu även betalapps på Android Market!

men den stora skillnaden på telefonerna är att HTC kan man personifiera. du kan ändra om den lite precis hur du själv vill!

alla som har en Iphone har exakt samma innehåll när du startar skärmen- flera sidor med alla program!

startar man upp skärmen på en HTC telefon så ser det olika ut, från olika personer! och detta är det stora pluset för mig! i dagens telefonmarknad så liknar alltfler mobiler varandra utseendemässigt, därför tycker jag det är väldigt viktigt att man ska kunna ändra om insidan på telefonen! vilket du kan med HTC.

självklart är där småbrister i HTC som iphone redan har löst, men då måste du ha i åtanke att Iphone är i princip en och samma telefon dom utvecklat i x-antal år nu! inte konstigt telefonen är så pass bra. men den är långt ifrån personlig!

som sagt, få chansen att pröva på mobilerna. och för det syftet du letar ny telefon för, så känns det som en HTC är något för dig. dom är riktigt bra faktiskt. hoppas min lilla uppsats gav dig lite Nya perspektiv!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett bra argument faktiskt, är man en sådan som gillar att pilla runt och göra sin lur personlig är Android rätt bra på den fronten. Det sagt så går det att göra samma sak om man jailbreakar sin iPhone, men det är inte riktigt ett bra argument eftersom att många väljer att inte göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett bra argument faktiskt, är man en sådan som gillar att pilla runt och göra sin lur personlig är Android rätt bra på den fronten. Det sagt så går det att göra samma sak om man jailbreakar sin iPhone, men det är inte riktigt ett bra argument eftersom att många väljer att inte göra det.

haha, menar du att många väljer att inte style;a om sin Andriod eller många väljer att inte jailbreak;a sin Iphone?

och även om man jailbreak;ar sin Iphone går de väl inte få det att se lika bra upplagt ut som på en andriod, eller?

kör på Andriod, du behöver en telefon som förstår dig ;) haha

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menade att inte många väljer att jailbreaka sin iPhone. Men jodu, du kan få den att se ut exakt som du vill. T o m som en Android.

http://www.youtube.com/watch?v=qtm-D6NHIM8

det där var ju brutalt långt ifrån en Android? visst "home Screen" är ju likadan som en standard Android, men thats it? drog man sen åt sidorna så blev det exakt som alla andra Iphones? det va endast "home Screen" som såg annorlunda ut. det tragiska va nog att den lilla pluppen eller sträcket över "Phone" inte rör sig åt sidorna beroende på vilket håll man slide;ar.

troligtvis går de inte ens byta klocka eller ändra ikonerna i just det Temat.

På en riktig andriod har du 7 st Screen du kan modifiera lite precis hur du vill, vilket jag tycker är oehört praktiskt och smidigt, samt det ger det hela en personlig touch. t.ex jag har en screen för allt som e kopplat till internet, en för spel,en för hjälpredor osv.

plus så kan man Om så önskas ladda ner andra typer som tillåter dig modifiera ännu mer och ha upp till 10 st screen & bl.a byta ikoner osv!

därav ligger de största pluset för mig i Android, köper ny lur till sommaren, får se hur marknaden ser ut då. :)

EDIT; GOD DAMN!! såg nyss video på denna nya HTC Evo, aldrig kollat in den innan men shit vilken telefon!

klicka mig!

Redigerad av DizzY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men fuck you, det finns hur många olika teman som helst som säkert ser mer lika ut, jag drog bara upp första bästa jag fick resultatet på. Du kan såga det där temat allt du vill, faktum kvarstår att en jailbreakad iPhone går att modifiera lika mycket. Jag försöker vara öppensinnad och inte fanboy, kanske ska du försöka vara likadan.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men fuck you, det finns hur många olika teman som helst som säkert ser mer lika ut, jag drog bara upp första bästa jag fick resultatet på. Du kan såga det där temat allt du vill, faktum kvarstår att en jailbreakad iPhone går att modifiera lika mycket. Jag försöker vara öppensinnad och inte fanboy, kanske ska du försöka vara likadan.

hahah du behöver ju inte bli helt hostile! du visa mig ju just den videon vilket jag direkt drar slutsatsen på att det är det enda temat..?

du får gärna visa mig andra teman som ändrar själva uppbyggnaden på iphone..? och jag e inget fanboy, det är en stor fördel för mig, lyckas du visa mig ex på olika teman som faktiskt modifierar Iphone på riktigt, så kommer det få mig mycket mycket mer intresserad av en iphone närväl jag ska köpa ny lur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ber om ursäkt för hostiliteten, var lite sur på morgonen. Jag antog att du klickat upp filmen - om inte, gör det så finns det hundratals med folk som gjort Android-tema till iPhone. Jag bara valde en random film.

Drar väl upp lite random exempel'rå.

http://bp0.blogger.com/_SD06kDHcZ6w/SE8hmOPvT1I/AAAAAAAAHYE/F9UVfASvZI0/s1600-h/untitled.bmp

Black_iaqua_whitoken_by_darren_coates_1188051_0.jpg

suaveTek_portrait_iphone_theme_by_darren_coates_1188051_1.jpg

Fusion_theme_for_Iphone_by_jpapollo_1188051_2.png

my_iphone_by_kritzmire-d312r4z_1188051_3.jpg

Katha_Visual_iPhone_2009_by_Obi_S4n_1188051_4.jpg

iPhone_OS_UI_by_FlamEmo_1188051_5.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ber om ursäkt för hostiliteten, var lite sur på morgonen. Jag antog att du klickat upp filmen - om inte, gör det så finns det hundratals med folk som gjort Android-tema till iPhone. Jag bara valde en random film.

Drar väl upp lite random exempel'rå.

haha, de är lugnt;) tog inte åt mig ^_^ hur som helst, riktigt schysst att du tog dig tiden att plocka fram dessa bilderna. hade ingen aning om att de gick att fixa så jävla snyggt alltså. hm nu blev jag ännu mer sugen att ge Iphone 4 en riktig check.

men har 2 frågor då som ja hoppas du kanske kan hjälpa mig med. :D

1. man måste jailbreaka för att få dessa olika teman va?

2. garantin försvinner ju vid jailbreak, men jag har hört att man kan undgå detta genom att göra total återställning innan inlämning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ja, tyvärr måste du jailbreaka för att använda custom-teman.

2. Det finns inget definitivt svar. Vissa säger att de hade jailbreakade iPhones och sedan återställde dem och skickade in dem till service utan problem medan andra påstår att de har blivit nekade service p g a jailbreak. Jag läste dock från en förtroendeingivande källa att det krävs väldigt mycket resurser för att kontrollera om en iPhone har blivit jailbreakad, och således är det ofta lättare för verkstäderna att bara skita i att kolla det. Bäst är att hålla sin iPhone intakt så man inte behöver skicka in den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...