Jump to content

Extrem feel-goodkänsla!


Gof
 Share

Recommended Posts

Kul grej, men har jag fattat det rätt att istället för att pusha för en vinst/lika (4-4) från underläget 1-4, släpper de in sonen och båda lagen fånar fram en reducering? Varför inte skippa plojet och försöka vinna matchen på riktigt istället? Insåg de förlusten i den 67e minuten eller var allt ändå bara en friendly-match?

Antingen så var det en vänskapsmatch.

Eller så var det sista matchen på säsongen (i och med att det var lagkaptenens sista match.) om båda lagen inte har något mer att spela för så tror jag inte att motståndarlaget bryr sig om att släppa in ett till mål.

Edit: Vad tänker jag med? Självklart är det inte en ligamatch, även om lagen inte hade haft något att spela för så måste sonen vara under kontrakt med klubben. Vilket han med största sannolikhet inte är.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Såg denna för första gången för några månader sen och hade då en vag aning vem Mr. Rogers var. Blev väldigt tagen av videon och började söka efter mer info. Mister Rogers' Neighborhood var ett amerikansk barnprogram på PBS som bland annat på ett väldigt pedagogiskt sätt hjälpte barn att förstå de svåra sakerna i livet som död, ilska, skilsmässa, sjukdom osv. och hur man sen kan uttrycka sådana känslor genom musik och konst istället för hat.

Allt jag hittade tyder på vilken otroligt fin, genuin och fantastisk människa detta var.

Till exempel denna video där Fred Rogers försöker övertyga en senator att stödja ett statligt bidrag till PBS, något som Nixon hade försökt ta bort. Senatorns reaktion är fantastisk.

Så efter allt detta så såg jag denna video för ett tag sen och började hulka som ett litet barn.

En feelgood-människa helt enkelt.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

devinsupertramp på youtube lägger upp fasligt härliga videor. Många känner kanske redan till honom, jag tror till och med att jag fann hans kanal via det här forat. Här är en liten "best of"-film som han har gjort. Alla klippen är tagna ur filmer som finns på hans kanal.

http://www.youtube.c...h?v=Ym4dGPLd5Ww

Känns som en snubbe som lever varje dag som om det vore hans sista dag i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Det här fick mig att le stort! :D

"Jag tänkte, de där jäkla tjyvkärringarna som stjäl hos gamla, att de inte skäms."

"Jag hoppade på henne med knytnävarna i höjden och klippte till henne. Jag tänkte ta ansiktet, men för helsike, jag tar magen, tänkte jag och tjommade till henne, säger hon."

Både att hon inte låter sig skrämmas, att han kan ta hand om sig själv, och hennes ordval är guld värda. :D

Tjyvkärringar!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...