Jump to content

Gör din egen GTAsajten-regering!


Umberto
 Share

Recommended Posts

Inspirerad av Frusciantes fråga i FEG och eftersom det är valtider:

Det har varit val i den demokratiska nationen GTAsajten. Rösterna är räknade och, tro det eller ej, ditt parti vann! Grattis! Kung Hultenius XXX har utnämnt dig till regeringschef och nu är det dags för dig att bilda en regering som kan ta GTAsajten genom framtidens många prövningar. Eftersom GTAsajtens population inte är så stor kommer du troligtvis vara tvungen att göra en hel del kompromisser för att få till stånd en fungerande regim. Hur ser din regering ut? Motivera gärna. ;) Utnämn en vice statsminister om du känner för det.

Ministerposter:


[b]Statsminister:[/b] (Ditt namn här)
[b]Finansminister:[/b]
[b]Justitieminister:[/b]
[b]Utrikesminister:[/b]
[b]Socialminister:[/b]
[b]Näringsminister:[/b]
[b]Arbetsmarknadsminister:[/b]
[b]Utbildningsminister:[/b]
[b]Kulturminister:[/b]
[b]Försvarsminister:[/b]
[b]Jordbruksminister:[/b]
[b]Miljöminister:[/b]
[/html]

För enkelhetens skull tog jag bara med departementschefer - men om du vill vara hardcore:

Spoiler
[html]
[b]EU-minister:[/b]
[b]Handelsminister:[/b]
[b]Kommun- och finansmarknadsminister:[/b]
[b]Biståndsminister:[/b]
[b]Migrationsminister:[/b]
[b]Integrations- och jämställdhetsminister:[/b]
[b]Folkhälso- och socialtjänstminister:[/b]
[b]Socialförsäkringsminister:[/b]
[b]Högskole- och forskningsminister:[/b]
[b]Infrastrukturminister:[/b]

----

Alright then, tillåt mig presentera min fantastiska regering:

Statsminister: Umberto

Finansminister:(och vice statsminister) R2D2 (För en liberal skattepolitik)

Justitieminister:dibel

Utrikesminister: Sniper (Jag skulle kunna tänka mig honom på många positioner men eftersom jag inte kommer på någon som är mer lämpad att ta hand om utrikespolitiken får han ta hand om den. Här behövs någon som är västorienterad och pro-Israel.)

Socialminister:Stellhell (Oväntat val kanske, men han är höger och jag tror han skulle göra hyfsat ifrån sig på soc.dep., hålla i slantarna, och se till att folket inte fuskar med de knappa bidragen.)

Näringsminister:Henkibojj (pro-kärnkraft)

Arbetsmarknadsminister:eXotic (Han stiger upp halv fyra varje morgon och verkar i övrigt vara väldigt flitig av sig. Som klippt och skuren!)

Utbildningsminister:felshoe

Kulturminister:Flaskan (Arbetar för countrymusikens väl.)

Försvarsminister:Jacker (Let's join Nato)

Jordbruksminister:Kebab (Katter räknas till jordbruk, right?)

Miljöminister:MisterWhoopee (Passar kanske inte in såå bra i det här sällskapet men han är ju en jordnära person och vill ha ett jobb så...)

Ambassadör i Långtbortistan: The Dude. yes_1119563_0.gif

Redigerad av Umberto
skrivfel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade flytt ditt land omedelbart! dibel på en ministerpost :o Han är ju för bövelen för etnisk rensning! R2D2 är inte bara liberal, han vill ta bort all gemensam välfärd! Sniper som utrikesminister lär leda till ett tredje världskrig. felshoe hade infört groggbuffé till skollunchen.

Statsminister: The Dude

Finansminister:P-C (dags att skapa lite rättvisa)

Justitieminister:Jacker (sinne för rätt och fel, drar genomtänkta beslut)

Utrikesminister:mr_tobbe (ansiktet utåt)

Socialminister:Henkibojj (förmågan att analysera sönder alla sociala frågor)

Näringsminister:MisterWhoopee (en klippa som långsamt kommer styra saker åt rätt håll)

Arbetsmarknadsminister:Umberto (motpolen i en annars allt för flummig regering)

Utbildningsminister:Tweak (insatt i skolvärlden och dess behov)

Kulturminister: okka (kultur ska vara flummigt)

Försvarsminister: (militären är avskaffad)

Jordbruksminister: xtreem (bor i Staffanstorp så han lär ju ha koll)

Miljöminister:AngryAxel (kommer våga göra förändringar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Statsminister: Jacker

Finansminister: R2D2

Justitieminister: StellHell

Utrikesminister (och vice statsminister): Umberto

Socialminister: The Dude

Näringsminister: Curly

Arbetsmarknadsminister: Misterwhopee

Utbildningsminister: P-C

Högskole- och forskningsminister: Henkibojj

Kulturminister: okka

Försvarsminister: Lajnux

Jordbruksminister: ERROLS_TRUMMA

Miljöminister: AngryAxel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inspirerad av Frusciantes fråga i FEG och eftersom det är valtider:

Det har varit val i den demokratiska nationen GTAsajten. Rösterna är räknade och, tro det eller ej, ditt parti vann! Grattis! Kung Hultenius XXX har utnämnt dig till regeringschef och nu är det dags för dig att bilda en regering som kan ta GTAsajten genom framtidens många prövningar. Eftersom GTAsajtens population inte är så stor kommer du troligtvis vara tvungen att göra en hel del kompromisser för att få till stånd en fungerande regim. Hur ser din regering ut? Motivera gärna. ;) Utnämn en vice statsminister om du känner för det.

----

Alright then, tillåt mig presentera min fantastiska regering:

Utrikesminister: Sniper (Jag skulle kunna tänka mig honom på många positioner men eftersom jag inte kommer på någon som är mer lämpad att ta hand om utrikespolitiken får han ta hand om den. Här behövs någon som är västorienterad och pro-Israel.)

Det värmer. Jag ser absolut mig själv som både västorienterad och för Israel.

Jag hade flytt ditt land omedelbart! Sniper som utrikesminister lär leda till ett tredje världskrig. felshoe hade infört groggbuffé till skollunchen.

Finansminister:P-C (dags att skapa lite rättvisa)

Jag förespråkar fred, så ett tredje världskrig hade du nog sluppit (även om det är så jag brukar vinna alla strategispel).

Med P-C som finansminister lär inkomstskatten för de som tjänar över 16000 kr skjutit i höjden med säkert 20 procentenheter! Jag hade flyttat utomlands omgående! :o

felshoe :wub:

---

Ministerposter:

Statsminister: Sniper

Finansminister: R2D2 (väldigt trevlig finanspolitik, även om den är lite för liberal för mitt tycke)

Justitieminister: Topp3 (oftast opartisk och gör jobbet utan att det ställer till med för mycket uppståndelse)

Utrikesminister: Umberto - även Vice Statsminister.

Socialminister: Kebab (Kul grabb som säkert passar bra in när det gäller frågor gällande det sociala)

Näringsminister: Henkibojj (kärnkraft)

Arbetsmarknadsminister: felshoe (grabben vill nog innerst inne att alla ska jobba hårt och festa hårdare)

Utbildningsminister: Sniper (Utbildningspolitiken vill jag styra över, särskilt då jag förespråkar många förändringar inom)

Kulturminister: Crusader (mannen som sett alla filmer och spelat nästan alla spel)

Försvarsminister: Jacker (han kan det mesta om krig och försvar)

Jordbruksminister: R2D2 (dubbelt ministerskap - mer att styra upp gällande bidragsberoende jordbruk)

Miljöminister: Umberto (dubbelt ministerskap - Sunda politiska värderingar som håller miljöpolitiken blå)

EU-minister: Umberto (Landets ansikte utåt; välviljan mot västvärlden och pro-handel med EU och USA)

Handelsminister: R2D2

Kommun- och finansmarknadsminister: R2D2

Biståndsminister: R2D2 (... han får styra det mesta med ekonomi och finans)

Migrationsminister: dibel för en mer restriktiv invandringspolitik & Jacker för en säkrare invandringspolitik där inga brottslingar släpps in

Integrations- och jämställdhetsminister: Kebab (skön grabb som är snäll mot alla och vill de flesta väl)

Infrastrukturminister: Den forumit som är för skyskrapor och annan modern infrastruktur

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Statsminister: dibel

EU-minister: The Dude (EU-kritisk, vilket regeringen ska vara för att värna om Sveriges suveränitet)

Justitieminister: SlewMe (lag och ordning, vem kan vara bättre än en misslyckad polis?)

Migrationsminister: KalleR (van vid administration, hård och rättvis kontroll)

Utrikesminister: AngryAxel (ett bra ansikte utåt)

Handelsminister: Maimstream (van vid allt-i-allo-affärer)

Biståndsminister: Tweak (en rättvis fördelning till rätta händer)

Försvarsminister: darkjak (starkt försvar, vän av ordning)

Socialminister, vice statsminister: Boomer (rättvisan före allt)

Folkhälso- och socialtjänstminister: Tux (träning och kroppshälsa är mycket viktigt)

Socialförsäkringsminister: Sniper (Högerspöket i departementet)

Finansminister: R2D2 (Effektiv administrering av resurser, hålls hårt i tyglarna för att inte spåra ut i anarkism)

Kommun- och finansmarknadsminister: Siana (visat sig vara handlingskraftig i Forumgalan)

Utbildningsminister: Umberto (folkpartist, gammal sosse som kan restaurera folkhemmet)

Högskole- och forskningsminister: Jacker (vet hur viktigt det är med ny teknik)

Arbetsmarknadsminister: StellHell (Disciplinär, alla ska dra sitt strå till stacken)

Jordbruksminister: Patrik (effektiv och miljövänlig)

Kulturminister: Henkibojj (ungdomlig, har koll på tv-spel m.m.)

Miljöminister: P-C (flowerpower)

Näringsminister: felshoe (nyttig man)

Infrastrukturminister: Illousion (vet hur städer ska vara utformade)

Integrations- och jämställdhetsminister: Vice. (en god man alla i nationen kan följa)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, längesen två inlägg lockade till så många gapskratt som Umbertos och Dudes i den här tråden.

Statsminister: Tweak

Finansminister: mr_tobbe (koll på siffrorna och kommer med de mest dräpande dissarna)

Justitieminister: Jacker (vettig kille som ändå inte daltar med brottslingar (tror jag))

Utrikesminister: The Dude (tillika vice statsminister, dags för en mer Palmelik utrikespolitik)

Socialminister: AngryAxel

Arbetsmarknadsminister: spajdermän (regeringens Tomas Bodström, kommer in som en outsider men kirrar biffen (om sen Bodström gjorde det är väl en annan femma))

Utbildningsminister: P-C

Kulturminister: Kiedis

Försvarsminister: Kebab (den enda vi har anställd inom försvaret för ärligt talat, vem skulle anfalla Sverige om Kebab var försvarsminister?)

Jordbruksminister: Siana

Miljöminister: L_Voll

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag valde att inte tänka på om folks politiska åsikter överensstämmer med mina eller ej, utan har bara valt ministrar enligt hur de i övrigt är på forumet. :)

Statsminister: Siana, vice statsminister blir The Dude som egentligen sköter allt medan jag sitter och rullar tummarna.

Finansminister: R2D2, folk har redan gett vettiga förklaringar.

Justitieminister: P-C, han kokar nog ihop en härlig utopi.

Utrikesminister: Umberto, klart han måste vara vårt ansikte utåt.

Socialminister: Tweak, han är snel och tar hand om vårt folk på rätt sätt.

Näringsminister: Henkibojj kan skriva några kilon med innovativa pappersark.

Arbetsmarknadsminister: Karatemorfar, han har varit i Norge och prövat på arbetslivet.

Utbildningsminister: dibel kan få fart på snorungarna.

Kulturminister: Vice. kokar säkert ihop något skoj.

Försvarsminister: Kebab, militären med teddybjörnshjärta.

Jordbruksminister: kobbe. Tog första norrlänningen jag kom att tänka på.

Miljöminister: Patrik ger oss grönska!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade flytt ditt land omedelbart! dibel på en ministerpost :o Han är ju för bövelen för etnisk rensning! R2D2 är inte bara liberal, han vill ta bort all gemensam välfärd! Sniper som utrikesminister lär leda till ett tredje världskrig. felshoe hade infört groggbuffé till skollunchen.

Haha! Etnisk rensning låter ju inte så bra, nej. Det var dock inte lätt att hitta kandidater i GTAsajtens nuvarande befolkning. Om jag hade använt utflyttade medborgare skulle det sett mycket annorlunda ut. ;)

Jag kan dock tänka mig en alternativ regering om jag är på samarbetsvilligt humör och mitt parti bara har en marginell majoritet i riksdagen och vi måste samarbeta med vänstern för att förhindra att GTAsajten-demokraterna kommer i maktposition. Då skulle du bli miljöminister, AngryAxel kulturminister och P-C socialminister. Socialpolitikens hörnsten skulle vara medicinering.

Jag tackar för förtroendet men tre ministerportföljer skulle innebära min död! :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! Jag är förvånad över alla ministerposter jag tilldelas. Och glad att ni inte tvekar på att jag kan sköta mitt jobb, så klart. Bockar och bugar!

Som utbildningsminister/Arbetsmarknadsminister/Näringsminister garanterar jag att slåss för fler Systembolag utanför skolorna tills dess att vi kan privatisera spritförsäljningen. Slopa alkoholskatten och se till att det inte ska finnas någon maxgräns för hur mycket alkohol man får importera eller exportera.

Statsminister: Felshoe

Finansminister: StellHell (Han har ett sinne för pengar med tanke på hans feta sparkonto)

Justitieminister: Dibel (Hans tankar om etnisk rensning får hållas vid sidan av. Nu vill vi ha hårdare tag på brottslingar och spammare överlag)

Utrikesminister: R2D2 (Så lär relationen mellan GTAsajten och USA växa och bli ännu bättre)

Socialminister: Umberto

Näringsminister: StellHell (Han får handskas med vår ekonomi, helt enkelt)

Arbetsmarknadsminister:

Utbildningsminister: Sniper (Han får också vara vice statsminister)

Kulturminister: Umberto (Hans serier är all kultur vi behöver)

Försvarsminister: Jacker

Jordbruksminister: Någon bonde. Jag vet vem jag vill ha men jag kommer inte på hans namn, så Kebab får ta platsen tillsvidare.

Miljöminister: Henkibojj

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Justitieminister: SlewMe (lag och ordning, vem kan vara bättre än en misslyckad polis?)

Lol? Du verkar ha missat grejen med att Slew avslöjades vara en pojkspoling som knappt hade börjat gymnasiet. Hela historien med att han var dörrvakt/väktare och/eller pluggade polishögskolan var ju helt fejk. Om det finns en enda internetbluff under de senaste fem åren som jag minns extra väl så är det just honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...