Jump to content

Böghög.


AngryAxel
 Share

Har du någonsin legat underst i en böghög?  

52 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Javisst har man hamnat underst i en sådan ett par gånger, eller rättare sagt JÄVLIGT många gånger. Jag förstår verkligen inte det roliga i en sån hög ö.h.t

Det är jobbigt, man får svårt att andas, man får ont i kroppen om en jävligt stor person lägger sig överst osv!

Usch!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, skulle aldrig klara av 'et. Har emellertid deltagit i ett otal böghögar - de största med säkert 25 personer inblandade! :) Fast då var högen så bred att allt tryck inte kom på en och samma person, förstås.

Jag beundrar legenderna som "tar en för laget" - alltså de som faktiskt brottar ner killen som blir tvingad att ligga under, men som i själva verket oftast hamnar under själva. :D

Har sett några böghögfilmer på youtube och där är det ofta en person som självmant slänger sig på marken och skriker "BÖGHÖÖÖG" och låter alla slänga sig på honom. Det är ju bara idiotiskt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag mår dåligt när jag tänker på böghögar. Kommer ihåg en gång på högstadiet när jag och några vänner brottades (fråga mig inte varför) men det mynnade ut i en ganska stor böghög där jag och en till låg underst. Kommer ihåg att en av vännerna som låg överst ropade med lite skämtsam röst "nej, nej, nej!" och efter det hörde man bara ett stort "uuhhh!" från många i högen och jag kände hur min bröstkorg höll på att ge vika. Böghögen upplöstes ganska snabbt efter det men jag tappade luften och det kändes som en evighet innan jag fick tillbaka den. Det visade sig att en gigantisk kille från årskursen över oss hade ställt sig på en stol och sedan hoppat "magplask" på högen.

Efter det har jag väl hållit mig undan från världens alla böghögar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är en oerhört bra brottare, så jag har legat underst en enda gång, och då blev det en Matrix: Reloaded Neo-explosion av Agent Smiths

Hah, älskar't! :D

Jag röstade förresten "Nej", nästan lite skamset, men sedan kom jag att minnas en eller två gånger i högstadiet där jag är rätt säker på att jag var med i en böghög. Aldrig underst, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! Böghögar. I högstadiet hade vi en hjälplärare på 150 kilo som höll koll på de stökigaste eleverna. Han var verkligen enorm, och en dag fick jag se hur eleverna han skulle ha koll på brottade ner honom och startade böghög med en massa andra elever. Det var väldigt underhållande, men jag tyckte synd om honom.

Har legat underst någon gång men aldrig när det är riktigt många, då är jag sist på B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, böghög, högstadie och första mobilkameran! :D

PÅ EN BUSS? Originellt!

Starta en YouTube-kanal och plagiera "Is it a good idea to microwave this?!" kanske? "Is it a good idea to gaypile here?"

Själv är jag inte speciellt mycket för parties... Väldigt sällan varit på något. Men några böghögar har väl hänt att man varit med i på mellan/högstadiet. Pretty fun, bara för att det är så slumpmässigt, när man tänker efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hihi, ett klipp från 7:an eller 8:an som jag laddade upp på tuben. Det är ingen böghög, men jag kom och tänka på klippet idag, och det är rätt bögigt, så tar och postar det. Jag håller i kameran (mobilen) förresten. Han hoppar till och springer iväg på slutet, det var då han upptäckte att en lärare stirrade på han.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...