Jump to content

Fyllemat!


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

Ni vet alla vad jag menar! Man kommer hem, dragen efter en helkväll. Känner suget i magen efter någonting att trycka i sig, går fram till kylskåpet och rotar tills man hittar någonting att äta!

Vad anser ni vara den perfekta fyllematen? Äter ni rester ifrån middagen? Ater ni på Max? Burgerking? Hittar ni en bit korv längst in i frysen som ni börjar steka upp?

Själv trycker jag fan i mig det mesta när jag är tankad. Under kvällens gång är jag alltid sugen på chips! Spelar ingen roll vilken sort, bara det är underbart knapriga och goda chips! När kvällen börjar lida mot sitt slut har jag två val. Är jag inne i stan så letar jag upp något kebabhak och beställer mig en kebabtallrik. Alternativt drar jag mig mot max och beställer in ett maxmål. Har jag däremot varit på någon fest nära hemmet så rotar jag alltid igenom kylskåpet i jakt på den perfekta maten. Är en perfektionist när det gäller fyllemat och vill alltid hitta det som känns rätt för stunden. Finns det rester ifrån dagen är det alltid bra. Speciellt om man har ätit tacos, hamburgare etc.

Diskutera fyllemat här! :wub:

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den absolut bästa fyllematen för min del är pasta. Helst en portion spaghetti bolognese som blev över från middagen, eftersom att mikrad mat är godast när jag är full. Annars har jag helt fallit för kebab på fyllan efter min resa i Europa - det gick inte en fylla utan att vi köpte kebab någonstans. Otroligt gott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nått jag ska käka precis när jag har börjat druckit och man börjar komma in i det här lull-stadiet så är det pizza som gäller!

Äre fest så äre, och en fest är ju inte komplett utan CHIPS. Fast dom tar ju givetvis slut när jag är där!

Avslutar oftast fyllan på Max med en saftig jävla god hamburgare!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du partajat på lättöl då eller? :)

Edit:

Ägg+kaviar macka när man är full. Fy f*n... :wub:

Nä, då vill man ha mans-mat. Stor stek, fet hamburgare, pizza...

Haha, inte direkt. :D

Har mest blivit det eftersom det ändå funnits färdiga ägg. Ställer mig inte och kokar mitt i natten på fyllan.

Men oftast är man så hungrig då man ska hem så det blir, som du sa, MAX.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gör mitt bästa för att undvika den värsta skräpmaten (t.o.m. när jag är berusad) så det brukar för det mesta bli mackor eller en skål müsli eller något annat småkvinnligt.

Den nationella fyllematsfavoriten här heter f.ö. makkaraperunat (~korvpotatis, aka pyttipanna). :yes:

När jag besöker Helsinki brukar jag enligt tradition käka den där på stationen, tror restaurangen heter Aseman wursti, one of the best!

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...