Jump to content

Battle of the Immortals


StellHell
 Share

Recommended Posts

Angående zodiac, det är tur man behöver. Läste någonstans att man bara kan ha dem i en månad, någon som vet om det stämmer?

Stämmer inte. Mycket skitsnack från folk angående detta.

Korten droppas bara under samma tidsperiod som stjärntecknet är under året, men detta verkar inte heller stämma då det fortfarande droppas Taurus trots att Gemeni skulle droppat i någon vecka nu. Antar att det blir kortbyte vid nästa patch.

Du behöver tur eller en stor plånbok för zodiacs.

1. Ha turen att loota petet från Zodiac Card. Kan kosta 50 ZEN eller oändligt, beroende på hur dålig tur du har. Har som sagt själv bränt 12.000ZEN (800:-) och ingen tur.

2. Köra Astral Feast, ha samma stjärntecken som det som först får 60 inlämnade wishes. När ett stjärntecken fått in 60 kan man snacka med Zodiac "guden" och få en charm som du lämnar till en snubbe där inne för en liten chans till det stjärntecknets pet.

3. Köpa petet för 8 Diamond Coins (3% drop från Purse som kostar 143 credit. Du får credit när du handlar med ZEN. Du får också 1 purse för varje 500 ZEN du köper från PWE)

4. Köpa petet från andra spelare. Priset brukar ligga mellan 10-20k ZEN (8-16mil coins/100-200$/800-1600sek)

Jag är dock så dum att jag har gått och snöat in mig på Virgo petet, vilket ingen verkar ha. Det finns mestadels Taurus, Scorpio och Leo/Gemeni, då dessa pets är mer åt DMG hållet. Virgo är INT/INT support, och hennes ultiskill är en buff av defense och en 5% hp heal, vilket är wünderbar för en champ som jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 253
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Patch notes:

Patch Notes Version 0527

Released June 2, 2010

Launcher

Relocalized several automatic update messages.

Item

Quartzite has been added to the game, and can be purchased at the NPC Kardanny in Atlantis Square.

Beginner's Mega Pack LV6 no longer contains Basic Energy Potion.

Gemini Cards are now available.

Taurus Cards are no longer available.

Upgrade Charm removed from Marketplace.

Bastille Scepter name changed back to Spear of Osiris

Functionality

Watch Video Replay feature is now functional.

Removed non-functional "Purge Equipment/Purge Soul Gear" option.

Soulbead Chat Link is now functional.

Pet name character limit increased.

Vending - Trade Record now fully functional.

User Interface

Fixed various localizations in these parts of the UI:

Marketplace

The Chronicles

Quest Menu

Help Bubble

Vending interface - Buying a pet no longer brings up a blank window.

Quest progess text no longer overlaps with right action bar

General Text

Zone name - "Vodalia" has been changed to "Aegean".

Dialog options pertaining to Energy Potions have been removed.

Safety lock text wrap fixed.

Fixed numerous instances of text errors within quest descriptions/objectives.

Fixed typos in Soul Gear names.

Fixed typos in various Tooltips for Player Titles

Behemoth's Lair quest text clarified.

Also, maintence atm :/

Lades till lite notes också: http://boi.perfectworld.com/news/?p=55381

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3 delar SG75 liggandes i banken, bara 2 lvlar dit.. Znark.

Har också SG60 Champ sword och hrtc shield om nån vill ha. Även 2 SG75 apollo sköldar till hrtc. Men ingen som lirar hrtc ju.. :mellow:

Najs! Fick erbjudande att köpa 75SG shoulder för 1,6mille, tycker det är lite vääll mycket..

Har iaf +4 allt mitt gear nu, utan weapon som är +5. Behöver zerk greaves.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste erkänna att jag håller med dig, har tröttnat TOTALT på PW, men jag sitter fortfarande och spelar Battle :D

Vad nickar dudå?

Dem jag vet som lirar aktivt fortfarande är väll, jag, JSHC, stell & Skotten.

Jag är lvl 73, JSHC 71, Stell 74 & skotten 71 (?)

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice :)

Är inte din atk lite hög för att vara chmp? :) Eller kör du vit & str?

btw hade en fråga angående flowers. När jag trycker på Give flowers så händer det inget, varför? :D

Just nu är det en bugg, men dem lär fixa det imorgon (Patch då?).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Full Vit, attacken är ganska låg accually. Men min trident är väl boven i dramat. :D

Mkt nice, hur många försökt krävdes för +6? Funderar på att +6/+7:a min 75:a.. Jag lär bli 74 idag & JSHC 73 idag, om allt går enligt våra planer!

Verkar ju vara omöjligt att få SG ifrån giza för mig iaf, går svinsegt.

Det rör sig i varje fall framåt, 1 lvl/1-2 dagar är fint.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Patch notes:

http://boi.perfectworld.com/news/?p=58171

Får se om jag hinner spela så mycket idag, skall tydligen gå heldag i skolan idag.. Bra tagg dagen innan avslutningen. >.>

Haha, otur för dig. ;D

http://boi.perfectworld.com/news/44001/summer_festival_event najs på ett event till, får hoppas det börjar snart! (verkar ha börjat men 06 & 01) hm..

Lvl 74 nu, 12mille/26mille. Blir nog 75 imorgon! ;D

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Good news for everyone across the ocean that plays on the Aquarius server! During maintenance on June 22nd, the Aquarius server will be physically relocated to the EU region. This means that anyone connecting from that region is going to have a faster connection, lower ping, etc etc.

There will be no adverse effects to any items or characters - everything will make the move and be ready to play on after maintenance on the 22nd.

Äntligen! Skönt som fan.

Sitter just nu i en Q/A session med en från PW, verkar som de har mycket bra grejer på G! Till exempel: Ändrat UI och det nya Zodiac eventet. (Som tydligen skall komma snart)

Postar loggarna så fort massively får upp dem.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...