Jump to content

Ubisofts gigantiska flopp.


Mordos
 Share

Recommended Posts

http://kotaku.com/5474209/assassins-creed-...tab-in-the-neck

tl;dr, du behöver ett konstant fungerande internet för att kunna spela AC2 på PC, om du köper det. Och det är diskussioner om att detta ska hända på alla Ubisoft-spel, för att dra ned piracy.

Det är rent utav löjligt imo. Jag kan förstå att de vill dra ned piratkopieringen, men att tillochmed dra den betalande kunden ned i skitan och pissa på honom om han inte har ett bra internet.. Det är rent utav idiotiskt. Det ska bli kul att se om de lägger in samma funktion på Splinter Cell Conviction, och se hur många som avbeställer sitt exemplar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dåligt av Ubisoft hur ska detta kunna skydda mot piratkopiering? Då pirater kommer alltid på nåt sätt samma sak med Alan Wake och GTA IV då man var tvungen att aktivera spelet innan man kunde spela men 3dagar till 1 vecka som kom det en crack som gjorde att man slapp detta. Tror att Ubisoft har inte tänkt till lite hur ska man kunna spela ett spel från dem om sitt nät inte ens funkar? Undrar hur många kunder de kommer förlora för om detta blir av så blir det inge mer köp för mig av deras spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer säkert crackas så att piraterna kan lira utan problem medans dom betalande kunderna får lida. :naughty:

Precis min poäng. Piraterna är nog smarta att komma förbi det där. Men de som betalar är de som lider.

Scenariot: Du har precis flyttat till en ny lägenhet. Du förväntas få internet om en vecka. Så, du har köpt lite spel för att kunna ha något att göra tills ditt internet kopplas in. Du har köpt lite spel från olika företag, men en majoritet är från Ubisoft. Du spelar de andra först, men du har fortfarande 2 dagar kvar. So, du installerar Rainbow Six Vegas 2 (nu är det om alla spel får internet-grejen) och du får ett felmeddelande för att du inte har internet.

Jag hade nog blivit rätt arg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skojar?

Kan knappast vara några andra än konsoltillverkarna själva som skulle kunna kräva något sådant, och det låter inte troligt eftersom piratkopieringen inte är i nörheten lika stor som till pc.

Hey, I'm just saying :naughty:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom att diskussionen inte endast går ut på att ge ubisoft rättfärdigad kritik, så vill jag härmed slå ett slag för Paradox Interactive! De kör helt utan kopieringsskydd på sina spel, men å andra sidan är de ett smått företag med en trogen fanbase. Personligen tänker jag köpa deras spel så småningom, dels för att jag gillar spelen men nästan ännu större dels för att stödja konceptet.

Jag står vid den åsikten att kopieringsskydd håller på att döda PC-marknaden. Ubisofts senaste är det värsta i sitt slag, dessutom när duktiga kodare kommer att knäcka det så att det blir den trogna kunden som får lida. Jag minns förra utgåvan av FM (09) där de hade lagt in ett online- eller telefonaktivering, vilket slutade i misär för ett flerfaldigt antal som köpte spelet, samtidigt som jag spelade flitigt med min piratkopia. De tog självklart bort systemet efter alla klagomål. Förr var det så att man kunde spela CM/FM utan att ha skivan i, i år kan man förvisso göra det förutsatt att man installerar samt aktiverar via steam. Och jag ser ingen nytta i att skaffa steam endast för det, så jag får sitta med skivan i, förvisso oaktiverad så piraterna lär vara glada. Inget större problem egentligen, men lite onödigt då de "trogna fansen" köper spelet om man gillar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar bli drygt att få dessa dåliga nyheter om nästan alla spel man väntat på. Tänker på GTA IV (allmänt krångligt), Modern Warfare 2 (IW-Net, påtvingad aktivering via Steam) och nu detta. Även om det inte varit något stort problem hittills så förstör det helt klart hypen inför spelen för min del. Får bara hoppas att något liknande inte händer Mafia II, men det skulle inte förvåna mig alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar bli drygt att få dessa dåliga nyheter om nästan alla spel man väntat på. Tänker på GTA IV (allmänt krångligt), Modern Warfare 2 (IW-Net, påtvingad aktivering via Steam) och nu detta. Även om det inte varit något stort problem hittills så förstör det helt klart hypen inför spelen för min del. Får bara hoppas att något liknande inte händer Mafia II, men det skulle inte förvåna mig alls.

Håller med om det blir likadant med Mafia 2 så blir det inge köp för mig. För jag tänker inte betala 500kr för Mafia 2 om man måste va ständig uppkopplad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...