Jump to content

Ubisofts gigantiska flopp.


Mordos
 Share

Recommended Posts

Jag kom att tänka på en sak...

Ubisofts nya policy innebär ju att man inte köper spelet utan hyr det, eftersom anslutning till deras servrar krävs. Om jag vill spela mitt köpa Assassin's Creed 2 till PC år 2025, typ som när jag får för mig att spela Doom 3D idag, så kommer jag inte kunna det eftersom deras DRM-servrar med största sannolikhet kommer vara nedstängda.

:lol:

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag kom att tänka på en sak...

Ubisofts nya policy innebär ju att man inte köper spelet utan hyr det, eftersom anslutning till deras servrar krävs. Om jag vill spela mitt köpa Assassin's Creed 2 till PC år 2025, typ som när jag får för mig att spela Doom 3D idag, så kommer jag inte kunna det eftersom deras DRM-servrar med största sannolikhet kommer vara nedstängda.

:lol:

Nja, det har behandlats av Ubisoft tidigare och de sa att när spelet väl är såpass gammalt att de inte längre vill ha servrar uppe för det, så kommer de förmodligen att lägga in en patch som gör att det fungerar offline med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det har behandlats av Ubisoft tidigare och de sa att när spelet väl är såpass gammalt att de inte längre vill ha servrar uppe för det, så kommer de förmodligen att lägga in en patch som gör att det fungerar offline med.

Hur fungerar det då? Om man avinstallerar spelet, eller skaffar en ny dator? Då är väl alla patchar återställda också va?

Fast då borde de väl ha kvar ett arkiv på hemsidan med den patchen till varje spel, antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja om dem fortsätter så här som dem gör nu så är den vägen inte lång.

Tyvärr. De har gjort många bra spel, och hade kunnat åstakomma mycket bra i framtiden, men efter det här kommer det nog gå utför med Ubi :lol:

*suck* Rayman :D

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fungerar det då? Om man avinstallerar spelet, eller skaffar en ny dator? Då är väl alla patchar återställda också va?

Fast då borde de väl ha kvar ett arkiv på hemsidan med den patchen till varje spel, antar jag?

Jag kan tänka mig att om du köper spelet efter X år så kommer patchen med. Om man använder en gammal kopia av spelet så lär väl patchen vara enkel att få tag på. Inte bara från Ubisoft, jag kan tänka mig att det kommer finnas många sidor att hitta den på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

En gång i tiden gillade jag Ubisoft, när jag satt och spelade Rayman som man köpte för 100kr, inget värre kopieringsskydd eller någonting, bara att lägga i skivan

på sin gammla dator med Windows 95 utan internetanslutning och spela.

Nu får man slå upp 550kr på bordet, sen pilla med alla möjliga starforce removers för att få bort alla spår efter deras kopieringsskydd.

Jag tyckte även att EA var värst när det gällde mjölkning och trodde att Steam var världens undergång.

Kunniga envisa hestar som vill ha igång sitt spel "utan anslutning" kan försöka pilla lite med det här:

http://www.softcows.com/downloads.htm < Quick memory editor

Har inte läst på så mycket om hur saker och ting fungerar angående spelet, eller ens införskaffat det. Men om sparfilerna och sånt sparas online, kan det

bli massor av hårdkodande för dessa crackare. Eller om dom lyckas få filen/filerna att rikta sig till den egna datorn som server och sen ett litet program som

tar emot och ger information. Aja får se hur det blir.

Hoppas UBI ser en stor inkomstförlust p.g.a. det där. Kan aningen tänka mig vad som fick dem att söka tröst från grövre och grövre kopieringsskydd.

Någon som hunnigt spela spelet? :)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kunniga envisa hestar som vill ha igång sitt spel "utan anslutning" kan försöka pilla lite med det här:

http://www.softcows.com/downloads.htm < Quick memory editor

Angreppsrisk!

Webbsidan på www.softcows.com har rapporterats göra angrepp på datorer och har därför blockerats enligt dina säkerhetsinställningar.

Angripande webbsidor försöker installera program för att stjäla privata uppgifter, använda din dator för att angripa andras, eller för att skada ditt system.

Vissa angripande webbsidor sprider medvetet skadlig programvara, men många är också komprometterade utan ägarens kännedom eller tillåtelse.

http://safebrowsing.clients.google.com/saf...m/downloads.htm

:)

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Det har kommit en fungerande Assassins Creed 2 release nu som använder sig av server emulation.

Just saying...

Ahh, som jag trodde, som jag sade. :P

Har inte läst på så mycket om hur saker och ting fungerar angående spelet, eller ens införskaffat det. Men om sparfilerna och sånt sparas online, kan det

bli massor av hårdkodande för dessa crackare. Eller om dom lyckas få filen/filerna att rikta sig till den egna datorn som server och sen ett litet program som

tar emot och ger information. Aja får se hur det blir.

Blir att skaffa spelet nu, om jag köper eller skaffar andra vägar vet jag inte, för somliga är det dock ganska självklart vad mitt val är >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...