Jump to content

OS i Vancouver

Umberto
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 182
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag fattar inte varför ni tar så hårt på en förlust som inte ens ni var med i?

Eller är jag dum i huvudet som aldrig gillat lagsporter som representerar ett land?

Jag fattar inte varför du flikar in något drygt skit när det väl hänt något som för många är jävligt segt när du inte skrivit en enda post i tråden innan.

Ditt första resonemang tänker jag inte ens kommentera för det var så dumt.

Ja, jag tycker du är dum i huvudet, men inte för att du inte gillar lagsporter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tung förlust. Fan, varför hade Lundqvist en dålig dag just idag? Ingen sambanick?

+ Bengan nätade, heja Bengan!

Jag fattar inte varför ni tar så hårt på en förlust som inte ens ni var med i?

Eller är jag dum i huvudet som aldrig gillat lagsporter som representerar ett land?

Kom igen nu, du kan omöjligt vara så jävla korkad att du inte förstår att det finns ett stort antal här på forumet som intresserar sig för sport. Att sedan du är upptagen med att knulla 95:or istället för att intressera dig för något liknande är väl din ensak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tar vi och lugnar ner oss, Zcruw har lika mycket rätt att uttrycka sig som ni har.

Så du tycker det är helt okej att flika in en dryg och triggande kommentar om något man inte ens intresserar sig för - och som i detta fall är ägnad ett ämne man överhuvudtaget inte har följt från början?

Och det där är inte att uttrycka sig, bara att vara dryg.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du tycker det är helt okej att flika in en dryg och triggande kommentar om något man inte ens intresserar sig för - och som i detta fall är ägnad ett ämne man överhuvudtaget inte har följt från början?

Och det där är inte att uttrycka sig, bara att vara dryg.

Vad du nu än anser om hans kommentar, så behöver vi inte kalla varandra saker. Nu har de flesta av oss hängt här i minst 5-6 år och inget kommer förmodligen förändras inom en snart framtid. Bättre att istället låta det vara och låtsas att det aldrig hände.

On topic now, boys.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tar vi och lugnar ner oss, Zcruw har lika mycket rätt att uttrycka sig som ni har.

Det är klart han har, och likväl har vi lika full rätt att uttrycka oss om vad vi tycker om hans inlägg. Det kändes som en onödig provokation från Zcruwens sida, och då är det väl inte så konstigt att han får mothugg tillbaka?

Att sedan du är upptagen med att knulla 95:or istället för att intressera dig för något liknande är väl din ensak.

Omoget, irrelevant, och totalt onödigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, för tänk hur allt hade sett ut om alla alltid resonerade så...

Att vi kan resonera så just nu har inget med alltid att göra.

Det är klart han har, och likväl har vi lika full rätt att uttrycka oss om vad vi tycker om hans inlägg. Det kändes som en onödig provokation från Zcruwens sida, och då är det väl inte så konstigt att han får mothugg tillbaka?

Men, exakt som du sa, så behöver man inte kasta smuts som gof.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att vi kan resonera så just nu har inget med alltid att göra.

Men, exakt som du sa, så behöver man inte kasta smuts som gof.

Nej, men vid en onödig och provocerande kommentar, som även var helt irrelevant i sammanhanget, har man all rätt att tillrättavisa och jag förstår inte hur du kan ta en liknande kommentar i försvar. Att alltid undvika konfrontationer i liknande sammanhang där det faktiskt är befogat gör ingen rättvisa.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj. Jag sa faktiskt innan (under Kanada-Ryssland matchen) att de skulle förlora idag. Och se så rätt jag hade.

Visst är det tråkigt att vi inte vann men o andra sidan har jag inte gillat BÅG sen ja åtminstone förra OS. Han är ungefär lika modig som Lars Lagerbäck. "Jag vet, vi tar med Foppa trots att risken är oerhört överhängande att han skadar sig" = "Jag vet vi tar med Ljngberg trots att han bryter armen bara han ramlar".

Så att det gick såhär dåligt gör mig ändå glad på ett litet sätt. BÅG får visa att han egentligen inte är bra vad folk än får för sig att säga.

Sen är ju inte allt hans fel. Sverige spelade (det jag såg, somna) uselt och trodde att det skulle bli lika lätt som mot Finland i gruppspelet. Det man inte insåg var att slutspelet är hårdare. För alla lag tar i bra mycket mer då. Det såg ni förmodligen hos Kanada mot Ryssland. Kanada har spelat sådär under gruppspelet. Mot Ryssland fanns det inte en tillstymmelse av det spelet längre.

Jag satsar efter den matchen mina pengar på Kanada. Så får vi se hur USA kan stå upp mot dem.

Summa summarum: Sverige kunde inte vunnit något guld i år. Däremot kunde de gått vidare till Semi utan några problem utifall att man spelat på ett helt annat sätt. Som Wikegård sa så har vi verkligen ingen som "crashar nätet" vilket behövs för att dagens målvakter ska bli störda ens.

Och Zcruwen inte för att jag tar illa upp av din provokation men den är bra onödig och det vet ju du också och det va därför du skrev det. Sen va du inte ensam.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den uppfattade jag som en kommentar i samma anda :P

Jag håller med dig, den var också lika meningslös. Förresten, jag ville från början bara veta vem mer du syftade på för jag tyckte också att t.e.x den kommentaren var onödig, så jag menade inte att vara provoaktiv (även om jag märker att det såg så ut nu...) utan höll snarare med!

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synd att Sverige förlorade hann se lite av matchen såg Foppas 2-3 mål iallafall kul att han fick göra sitt första comeback mål. Men synd att vi inte tog oss till Semifinal skulle sitta fint om vi hade tagit Kanada sen gått till Final och tagit OS guld där. Lyckades iallafall pricka in rätt förra os(06) att Sverige skulle ta guld i hockey samt vinna VM det året. Men men hoppas på bättre resultat 2014.

Btw nån som vet om Pär-Mårts kommer ta över efter BÅG? Kanske kan Sverige lyckas bättre med Pär-Mårts då vi har sett hur bra han har lyckat med juniorerna.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synd att Sverige förlorade hann se lite av matchen såg Foppas 2-3 mål iallafall kul att han fick göra sitt första comeback mål. Men synd att vi inte tog oss till Semifinal skulle sitta fint om vi hade tagit Kanada sen gått till Final och tagit OS guld där.

Forsberg gjorde inget mål, och Sverige gjorde inget 2-3 mål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor