Jump to content

OS i Vancouver


Umberto
 Share

Recommended Posts

Helt off topic nu men det får det va. Vart ser du x-games? Alltså vilken kanal eller ser du på nätet?

För om du ser på TV så får du berätta vilken kanal så jag kan skaffa mig den!

Nu tror jag inte det sänds något, men förra vintern gick det på SVT24 sent om söndagskvällarna. :D

Fake edit: Final i Snowboard nu, två amerikaner och en kanadick i fältet. Tiiight!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 182
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tror ni det är stort att Kalla tog guld eller? Här uppe alltså.

"Mjo, polarens syrra tog os-guld igår."

Ska tydligen skjutas raketer och shit :D

Bah, jag har inte märkt av någonting. Visserligen har jag en kompis som går på samma skidgymnasium som hon gick som har sagt att alla är galna nu på morgonen, men det är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas SVT märker att det är intressant med sporter som den här och Puckelpisten. jag menar hur många tittare har dom när dom sänder isdans egentligen? Det finns ju inte ens svenskar med vad jag vet? och i vilket fall som helst är det allmänt tråkigt.

Jag är inte säker på hur det är i Sverige men iaf i USA och i Ryssland är konståkningen det stora dragplåstret som lockar flest tv-tittare. Många Let'sDance-kärringar som inte bryr sig nämvärt om sport blir alldeles våta i trosgrenen av att titta på isdans och lyssna till filmkompositioner. Konståkningen är vinter-OS cashcow!

Snowboarden är riktigt kul att se,

:yes:

---

Idag börjar curlingturneringen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spela Winter Games 2010 :P

Miniclips senaste OS-spel är faktiskt riktigt roligt! Det känns djupare, och "tyngre" än de rätt mediokra spel de annars kommer med. Mycket bättre fysik än tidigare! Min highscore ligger just nu på 21906 efter att ha lirat en gång som Nordic. Try to beat me :)

Edit: GUUUULD TILL BJÖRN FERRY!!! :lol:. Guld två dar i rad!! Hur ska detta sluta? Vi är på G i år!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kedjorna blev nyss publicerade. Någonting ni skulle vilja ändra på?

-----------------------

Så spelar Tre Kronor

22) Daniel Sedin– 20) Henrik Sedin – 80) Mattias Weinhandl

2) Mattias Öhlund – 39) Tobias Enström

Klockren kedja imo. Sedins + målfarlig vinhandlare. Skulle väl hellre se Lidas och Kronwall som första backpar dock

21) Peter Forsberg – 40) Henrik Zetterberg – 27) Patrik Hörnqvist

5) Nicklas Lidström – 55) Nicklas Kronwall

Här kommer Bengan få sådana jävla smörpass (mot de sämre lagen iallafall!) så han borde hänga dit några kassar tycker jag. Skulle kanske

vilja se Alfredsson istället för bengan och få en jävla monsterline och en tredje med Bäckis som framspelare och Loui samt Bengan som livsfarliga avslutare.

91) Loui Eriksson – 19) Nicklas Bäckström – 11) Daniel Alfredsson

10) Henrik Tallinder – 6) Magnus Johansson

Verkar som att Alfredsson får vara lite mentor åt Loui och Bäckis, visst, Nicklas har rutin från NHL, men inte från ett OS. Skulle gärna se ändringarna som står ovan.

93) Johan Franzén – 26) Samuel Påhlsson – 33) Fredrik Modin

3) Douglas Murray – 29) Johnny Oduya

Dom som är kvar... vill gärna att om det går trögt så kastar man fram Franzén i en högre formation. Vill också att Douglas och Oduya får mer speltid än Tallinder och Mange Johansson. Ett hårt och elakt backpar är precis vad som behövs i ett Kanada-OS

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om Franzén ligger på toppen av den väldigt höga kapacitet han faktiskt bemästrar så skulle jag gärna sett honom istället för Bengan i femman med Forsberg och Zäta.

Zäta har ju spelat en hel del tillsammans med Frasse i Detroit och det fungerade ypperligt, och att det tredje komplementet heter Peter Forsberg gör knappast det hela sämre... Men jag förstår att Bengt-Åke inte placerat honom där i dagsläget då han med all rätt vill se honom spela några perioder först så man ser hur pass mycket han hämtat sig efter knäskadan.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

USA uppe i 12-0 nu, Jenny Potter gjorde en snarlik fint med mål som grädden på moset. Fy fan vad roliga Herr Wikegård och Herr Härenstam är, endast dem gör att jag fortsätter titta! Tillägg: Solosång från Niklas samt "puss-ljud", oerhört roande må jag förmedla.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

USA uppe i 12-0 nu, Jenny Potter gjorde en snarlik fint med mål som grädden på moset. Fy fan vad roliga Herr Wikegård och Herr Härenstam är, endast dem gör att jag fortsätter titta! Tillägg: Solosång från Niklas samt "puss-ljud", oerhört roande må jag förmedla.

Haha, jag tänkte inflika det förut.

"Matchen mellan USA och Ryssland är just nu så ointressant att Wikegård och Härenstam börjar skämta i kommentatorsbåset. Wikegård kommenterar och Härenstam leker expertkommentator och försöker härma Wikegård."

När sedan USA gjorde ett mål där en av tjejerna gjorde en dragning så ryssen hamnade på ryggen så fällde Wikegård en riktigt rolig kommentar: "Rysskan är så borta så... Så hon ligger som en säl på marken."

Nåväl, nu är det Kanada - Norge i herrhockey jäkla bra match.

De svenska damerna vann sin curlingmatch mot Danmark också, även om jag själv inte såg det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...