Jump to content

Medal Of Honor Afghanistan


Cyper
 Share

Recommended Posts

Jag är osäker på om detta postats men jag hittade ingen tråd i allafall.

EA återupptar MOH, den här gången i Afghanistan. Till skillnad från tidigare spel kommer detta att vara mörkare och seriösare, det vill säga teen-stämpeln som alltid funnits blir ett minne blott.

December 16, 2009 - Electronic Arts upcoming Medal of Honor title promises to be much darker and more mature. During a fan Q&A posted on the official website, executive producer Greg Goodrich notes the theme of the game won't be for teenagers anymore.

"This will be the very first (M) rated Medal of Honor," Goodrich said . "However, we will always be grounded by our core tenets of authenticity and respect for the soldier."

According to the ESRB, the series has never received a rating higher or lower than (T) for Teen. Goodrich also said the debut trailer was "100% in-game footage" and that EA is taking the PC version of the title "as seriously as we do any other version."

Medal of Honor has a scheduled release of fall 2010 for Xbox 360, PlayStation 3, and PC.

Kan även glatt meddela att ni som inte spelat eller vill spela det absolut första (och bästa enligt mig!) spelet i MOH-serien, kan ladda ner det på playstation store. Förutsatt att ni har PS3.

TRAILER: http://www.youtube.com/watch?v=0OojC8sUEwI

http://www.medalofhonor.com

Intervju med Greg Goodrich

http://www.gamerzines.com/pc/previews/meda...eview-pt-1.html

Så, vad tror ni om detta spel? Bra eller dåligt att MOH tar steget att bli ett mer moget spel? Jag själv har faktiskt lite fönväntningar på detta spel och jag hoppas att det inte blir ett spel i mängden, och jag hoppas ännu mer att det inte släpps åtta expansionspack. Jag hoppas på en seriösare, och betydligt mer realistisk och mindre arkadliknande upplevelse.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag vet så kommer det vara rätt så varierat - förhoppningsvis.

Yes, there are dry, arid and colorless regions. But there are also lush green river valleys, snowy mountain peaks and culturally diverse cities filled with strange composition and irregular construction. We have the opportunity to give the player a globally rich and visually stimulating environment without having to leave Afghanistan.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, vad finns det att skjuta utöver nazis, terrorister och zombies?

Att döda civila och barn kommer aldrig på frågan får då blir spelet bannat (postal någon).

Vad sägs om att få skjuta lite amerikanare någon gång? Eller bekämpa en revolt i Australien, eller besegra mongolerna.. Man kan faktiskt tänka 'lite' utanför den gamla tråkiga lådan. Behöver inte ha någon koppling till verkligheten om man nu tycker det är svårt att komma på saker. Vill man inte göra ett spel där man som tysk under 1944 skjuter amerikaner, så kan man väl hitta på någon historia om ett fascistiskt USA som man som Indisk spion måste infiltrera blah blah blah.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sägs om att få skjuta lite amerikanare någon gång? Eller bekämpa en revolt i Australien, eller besegra mongolerna.. Man kan faktiskt tänka 'lite' utanför den gamla tråkiga lådan. Behöver inte ha någon koppling till verkligheten om man nu tycker det är svårt att komma på saker. Vill man inte göra ett spel där man som tysk under 1944 skjuter amerikaner, så kan man väl hitta på någon historia om ett fascistiskt USA som man som Indisk spion måste infiltrera blah blah blah.

Absolut, jag har länge saknat ett WWII spel där man spelar som tysk mot amerikanare eller ryssar och som japan mot amerikanare.

Finns väl inga barn i Postal? :mellow:

Nej, men civilia. Just civila och barn gillar inte moralkärringarna att man dödar för nöjes skull.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sägs om att få skjuta lite amerikanare någon gång? Eller bekämpa en revolt i Australien, eller besegra mongolerna.. Man kan faktiskt tänka 'lite' utanför den gamla tråkiga lådan. Behöver inte ha någon koppling till verkligheten om man nu tycker det är svårt att komma på saker. Vill man inte göra ett spel där man som tysk under 1944 skjuter amerikaner, så kan man väl hitta på någon historia om ett fascistiskt USA som man som Indisk spion måste infiltrera blah blah blah.

Landet spelet släpptes från skulle genast bli bombat för att det släpper material för att träna framtidens terrorister.

Men som sagt. Vore ju ärligt talat sjukt kul att få spela från andra sidan en gång.

Vad sägs om ett strategispel där man spelar som Hitler eller något där man ska skydda Saddam. Jobbiga är väl att ska man få skiten historiskt korrekt så förlorar man alltid i spelet. Vilket skulle kunna vara rätt tråkigt.

Edit:

En idé som slog mig. Att spela igenom historiska händelser bara. Typ bombningen av Pearl Harbor följt av bombningen av Hiroshima. För att sen övergå till att spela igenom diverse lyckade slag inom den tyska armén under andra världskriget osv. Skulle bli ett jävligt hackigt/hoppigt spel men det kanske kunde vara intressant.

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Landet spelet släpptes från skulle genast bli bombat för att det släpper material för att träna framtidens terrorister.

Men som sagt. Vore ju ärligt talat sjukt kul att få spela från andra sidan en gång.

Vad sägs om ett strategispel där man spelar som Hitler eller något där man ska skydda Saddam. Jobbiga är väl att ska man få skiten historiskt korrekt så förlorar man alltid i spelet. Vilket skulle kunna vara rätt tråkigt.

Edit:

En idé som slog mig. Att spela igenom historiska händelser bara. Typ bombningen av Pearl Harbor följt av bombningen av Hiroshima. För att sen övergå till att spela igenom diverse lyckade slag inom den tyska armén under andra världskriget osv. Skulle bli ett jävligt hackigt/hoppigt spel men det kanske kunde vara intressant.

typ som när man hoppade mellan britter i afrika, ryssar i ryssland och amerikaner i tyskland. men istället är man på båda sidor, tyskarna hade ju faktiskt ett bra övertag på många fronter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

typ som när man hoppade mellan britter i afrika, ryssar i ryssland och amerikaner i tyskland. men istället är man på båda sidor, tyskarna hade ju faktiskt ett bra övertag på många fronter.

Jamen visst hade dom. Och i vilket fall som helst så gick det ju jävligt bra för dom i början av allt så det räcker ju med att spela där.

Eller varför inte ett helt spel där man ska ändra historien helt o hållet på viktiga ställen.

Äsch jag vet inte och det här har inget med tråden att göra mer än att det pratats om att man är trött på att skjuta terrorister.

Där håller jag med. Fick nog av det under tiden då jag spelade Conflict: Desert Storm o det va bra många år sen. Synd att det inte finns mer mod och fantasi bland spelutvecklarna :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trailern som visades på Spikes VGA 09 var rätt häftig. Tror spelet kan bli helt okej...

Håller dock med er andra. Skulle vara skönt med lite omväxling. Alldeles för mycket spel där man spelar som amerikanska soldater och ska mörda afghaner eller tyskar.

Hitta på någonting annat i stället... Jag väntar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Vad sägs om ett strategispel där man spelar som Hitler eller något där man ska skydda Saddam. Jobbiga är väl att ska man få skiten historiskt korrekt så förlorar man alltid i spelet. Vilket skulle kunna vara rätt tråkigt.

Angående (grand) strategispel finns ju Hearts of Iron-serien, där du kan spela som vilken nation som helst. Jag har dock inte testat detta, men det lär vara lika kul som EU3 vilket jag har fastnat för. Att skivan inte har något piratskydd är ett plus, att det är svenskar som utvecklar spelen är avgörande.

Sorry för OT.

Det var länge sedan jag lirade MoH. Det skulle förvåna mig om jag införskaffade detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...