Jump to content

Forumgalan 2009


Siana
 Share

Recommended Posts

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Forum. I grunden en enkelt anlagd, öppen plats i italiska städer, ofta där tanken är att ett

meningsutbyte, en debatt ska ske. Ordet lever som bekant kvar än idag, men de fysiska

tegelstenarna och vinrankorna som byggde upp dåtidens antika forum har bytts ut mot

taggar, stilmallar och annan kod. Men grundbenämningen är kvar – fortfarande sker här

ett meningsutbyte, och fortfarande är det mellan riktigt människor, om än ibland anonyma."

Så återstår i skrivande stund blott cirka 43 timmar av år 2009. Snart är det dags att möta det nya decenniet, men innan dess ska vi se tillbaka på året och de olika händelser på forumet som vi alla minns. Jag vill tacka alla som har deltagit mer eller mindre med att utse vinnarna i de 25 ärofyllda titlarna. Jag hoppas även att ni tycker att jag har genomfört galan på bra sätt - det har varit tidskrävande men en väldigt rolig upplevelse. Nu är det färdigpratat - dags att presentera vinnarna i Forumgalan 2009!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Den forumit som har registrerats efter den förra forumgalan. Årets nykomling har, trots sin sena registrering, tillfört mycket till forumet.

På tredjeplats hittar vi

Forskare

med 6% av rösterna.

Förstapristagaren fann sig snabbt bland gemenskapen, han visade tydligt sin åsikt och fångade intresset även hos gamla medlemmar. Med 50% av rösterna vinner

Karl-Gunnar

!

På andra plats, hack i häl med 44% av rösterna finner vi således

Djingis

.

Den forumit som har genomgått en positiv förändring under det gångna året.

På tredjeplats finner vi

Flaskan

, med 11% av rösterna. På andraplats är

FerkurZ

med 16% av rösterna. Grattis till båda!

Han skapade snabbt uppmärksamhet med sin starka attityd och sade vad han ville. Det ledde till en hel del bråk och tjafs men under året vände han sin personlighet till sin fördel - med slagkraftiga och uppriktiga inlägg är vinnaren

Mordos

, med 42% av rösterna!

Klädstilen på denne forumit ska ha uppvisats i diverse trådar och vara tilltalande på ett eller annat sätt.

På tredjeplats hamnar

FerkurZ

, med 26% av rösterna.

Han har hyllats otaliga gånger för sin mycket stiliga och tilltalande look. Han är en perfekt inspirationskälla för somliga och för andra helt enkelt bara jävligt snygg. På första plats med 42% av rösterna är

Karatemorfar

!

Andraplats är således

Tackleberry

, med 32% av rösterna.

Den forumit som, trots de långa timmarna vid forumet, har visat att denne fortfarande är aktiv inom sport, idrott eller annan fysisk aktivitet.

Tredjeplatsen fick

Tweak

, med 16% av rösterna.

Sport, sport och mer sport! Vare sig det är utövandet eller att beskåda det så har den här forumiten satt sitt spår som en riktig guru inom sport. Grattis

kicken

, som plockar hem förstaplatsen med hela 63% av rösterna!

Andraplats går till

eXotic

, med 21% av rösterna.

Den forumit som genom poster i speciellt "Spel"-delen av forumet har visat att denne spelar ofta, länge och med skicklighet.

Tredjeplatsen går till

Vice.

med 28% av rösterna.

Han spelar med passion och delar med sig av sina upplevelser. Extra mycket bankar hans hjärta för GTA - precis som det ska på vårt forum! Med 39% av rösterna hamnar

VickeX

på första plats!

På andra plats med 33% av rösterna är

Crusader

.

Forumets filmguru, som ser på många filmer och ofta delar med sig av sina upplevelser på givande sätt.

På plats tre hamnar

Misterwhoopee

, med 22% av rösterna.

Han skriver filmrecensioner snabbare än vad somliga hinner se på filmer. De är innehållsrika och skrivs med ett brinnande engagemang. På första plats, med 44% av rösterna, hamnar

Crusader

!

Andra plats går till

kicken

, med 34% av rösterna.

Den största musiklyssnaren, som under året har tipsat om många album, band, låtar och annat musikrelaterat.

Tredjeplats går till

Tweak

, med 24% av rösterna.

Hans musiksmak tilltalar de flesta, och med snygga inlägg i musiktipstråden har han delat ut många bra tips under året. Med 47% av rösterna är vinnaren

AngryAxel

!

Plats två går således till

Kiedis

, med 29% av rösterna.

Den forumit som har varit mest musikalisk.

Tredjeplatsen går till

AngryAxel

, med 14% av rösterna.

Han har under året gång på gång bevisat sin talang och uppdaterat oss med sin framgång i hans band. Förstaplatsen går till

felshoe

, med hela 67% av rösterna!

Andra plats får

Weener

, med 19% av rösterna.

Den forumit som under året har visat sin skicklighet med sitt skrivna språk.

Tredjeplatsen går till

Henkibojj

, med 29% av rösterna.

Vid flera tillfällen har forumiten visat sin goda skrivförmåga och har imponerat på forumiterna, inte bara för sin skicklighet med svenska utan även tyska! Förstaplatsen går alltså till

P-C

, med 38% av rösterna.

På andraplats hamnar därmed

Umberto

, med 33% av rösterna.

Tilldelas den forumit som visat enorm konstnärlig skicklighet och fantasi.

Plats nummer tre går till

Saleen

med 0% av rösterna - men icke att förglömma blev han ju faktiskt nominerad, vilket bara det är en ära!

Vinnaren har under året uppvisat en enorm och ständigt växande kunskap inom design, som kommer att ta honom långt i framtiden! Grattis

Vinnie

, som fick 53% av rösterna!

Kort därefter hamnar

AngryAxel

på plats nummer två, med återstående 47% av rösterna.

Forumiten som har uppvisat fantastisk kunskap och utförande av fotografering.

På tredjeplats kommer

RavenE

som fick 0% av rösterna, men som fortfarande bör känna sig hedrad av nomineringen!

Förstapristagaren har visat stor utveckling under året och magnifika bilder som tilltalar både öga och själ. Grattis

P-C

, som fick 52% av rösterna!

Det var hårfint, men på andra plats kommer således

AngryAxel

med resterande 48%.

Tilldelas forumiten som har eller har haft årets bästa avatar på forumet.

På delad tredjeplats finner vi

AngryAxel

och

Tweak

, som vardera fick 18% av rösterna.

Hans avatar har höjt på de flestas ögonbryn, speciellt under sommaren. Trots det så är den etablerad och passar honom perfekt. Vinnare är

KalleR

, som fick 29% av rösterna.

Ägaren av avataren som kom på andraplats är

GiZmo

, som fick 24% av rösterna.

Tilldelas forumiten som har eller har haft årets bästa signatur på forumet.

Plats nummer tre går till

AngryAxel

som fick 28% av rösterna.

Hans signatur har spridit en feelgood-känsla bland forumiterna och passar hans personlighet utmärkt. Förstaplatsen går till

P-Cs

signatur med 39% av rösterna.

Andra plats går därmed till

The Dude

med 33% av rösterna.

Tilldelas den moderator eller admin som under året har uppvisat störst passion, aktivitet och rättvisa.

Med 14% av rösterna hamnar

Henkibojj

på tredje plats.

Vinnaren har uppvisat en enorm passion och aktivitet för forumet - han har styrt med rättvisa och omsorg. Grattis

Umberto

, som fick 57% av rösterna!

Andraplatsen går till

StellHell

som kammade hem 29% av rösterna.

Den forumit som tillfört intressanta, nytänkande och populära trådar under året.

På tredjeplats kommer

Crusader.

som fick 12% av rösterna.

På plats nummer två, kort efter förstaplatsen kommer

Vice.

som fick 38% av rösterna.

Hans trådar sträcker sig över alla möjliga ämnen och får de flesta att involvera sig. Han spånar fram nytt diskussionsmaterial även i sina egna existerande trådar när de första frågorna besvarats. Vinnare är

Patrik

som fick 44% av rösterna.

Den mest tilltalande tråden under året, som har visat sig vara lite mer än en i mängden
.

Med 22% av rösterna hamnar

EPYC av Umberto

på tredje plats.

Andra pris går till

Den finaste komplimangen ni fått? av Saleen

med 28% av rösterna.

Den har gett upphov till många, långa diskussioner och argumentationer. Den har varit het sen dagen den skapades - vinnare är

Val 2010 av Jacker

som fick 33% av rösterna!

Det vackraste, intressantaste och fantasifullaste konstverket som har postats (kan vara ett fotografi, en bild eller t o m en dikt).

Tredje plats går till

som fick 17% av rösterna.

Andraplatsen går till

med 33% av rösterna.

Det vinnande konstverket är enkelt men väldigt häftigt. Det unika genomförandet fick forumiternas käkar att träffa marken -

tar hem segern med 39% av rösterna!

Forumiten som gång på gång har fått dig att dra på smilbanden eller till och med skratta framför skärmen.

Tredjeplatsen går till

Vice.

med 16% av rösterna.

Andraplatsen går till

Kebab

, som fick 21% av rösterna.

Hans klockrena humor och finurliga skämt har fått de flesta forumiterna att skratta till framför skärmen vid flertalet tillfällen. Första pris går till

Umberto

, som fick 53% av rösterna!

Forumiten som har varit till stor hjälp på ett eller annat sätt.

Med 14% av rösterna får

Alle090

tredjeplatsen.

Hans bottenlösa kunskaper inom datorer och teknik har hjälpt en mängd med forumiter med deras datorköp. Med 52% av rösterna vinner

Curly

!

Andraplatsen går till

GiZmo

som fick 34% av rösterna.

Tilldelas forumit som med sin blotta närvaro har spridit en anda av trivsel och gemenskap på forumet.

Här var det så jämnt att vi har två andrapristagare och två förstapristagare!

På delad andraplats kommer

AngryAxel

och

Misterwhoopee

som vardera fick 22%!

De två förstapristagarna har båda uppträtt enormt trevligt mot hela forumet och har förstärkt gemenskapen något enormt. Med vardera 28% delar

Kebab

och

GiZmo

på förstapriset!

Forumiten som vid flertal tillfällen under året har uppvisat knivskarpa argument och exemplarisk retorik.

Tredjeplatsen går till

Umberto

med 18% av rösterna.

R2D2

får andraplatsen med 29% av rösterna.

Med slagkraftiga argument har han gett svar på tal flera gånger i heta diskussioner. Med 41% av rösterna vinner

The Dude

!

Den forumit som har en enorm respekt bland övriga medlemmar.

Det skiljde bara en röst mellan varje pristagare, men med 28% av rösterna får

Umberto

plats tre.

Han har agerat moget och intellektuellt vilket har gett honom en enorm respekt bland medemmarna, och med 39% av rösterna vinner

The Dude

.

Kort därefter kommer

AngryAxel

som fick 33% av rösterna.

Tilldelas den enskilde forumit som, under året, har gjort mest för forumet som helhet och bidragit till en gynnsam utveckling.

På tredjeplats kommer

Kebab

som fick 20% av rösterna.

Han har... nä, det här var svårt att beskriva. På första plats med 30% av rösterna kommer

Siana

!

Umberto

och

AngryAxel

delar på andrapriset med vardera 25% av rösterna.

Tilldelas till en forumit som inte längre är kvar på forumet men som fortfarande är ihågkommen och saknad av övriga medlemmar.

Med 19% av rösterna kommer

Mordos

på tredje plats.

Den vinnande forumiten kommer för evigt att vara ihågkommen på grund av sin unika stil, och vi hoppas att han en dag finner tillbaka till forumet igen. Förstaplatsen går till

okka

med 52% av rösterna.

Andraplatsen går till

Pico

som fick 29% av rösterna.

Forumiten som förtjänar att uppmärksammas p g a hans höga klass inom områden som inte täcks av övriga kategorier.

Med 10% av rösterna kommer

Boomer

på tredje plats.

Vinnaren förtjänar definitivt att uppmärksammas. Han är anledningen till att vi alla fortfarande har ett forum att logga in på varje dag. Grattis

Hultenius

, som vinner med 48% av rösterna.

Kort därefter med 42% av rösterna kommer

L_Voll

.

Pheeeew. Som ni kanske märker så är inte alla med här, bara priser 1-3. Det kommer att presenteras imorgon, tillsammans med en "renare" lista utan spoilertags... Men nu måste jag tamejfan sova. :)

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gratulerar alla vinnare och speciellt årets medlem Siana för en bra utförd forumgala, designen är oklanderlig!

Och för att plagiera de avskum tillhörande Mordor, det vill säga den norra sidan av staden, så säger jag kort och gott; NÄSTA ÅR DÅ JÄVLAR!

Ska göra allt för att bli nominerad åtminstone, oavsett kategori.

>>> Off-topic >>>

KNYLLA. TVÅ. LAX. NIO. BRE. CUTTA. DOM.

<<< Off-topic <<<

Med vänliga hälsningar

FG 2010 - Årets mest hatade: dibel 100%

Jag är väl medveten om att det inte blev ett kort och gott svar

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Daeumn! Jag vill bara säga stört mycket tack, verkligen - inte bara för nomineringarna, som värmde oerhört mycket, men för att också jag klarade mig rätt bra i röstningen! <3

Och stort cred till Siana, oerhört bra fixat i år - jag vet hur mycket jobb det är att hålla en sån här grej. Bra layout, kul med med spoilertaggar och spänningsmoment! :) Vill du ha konstruktiv kritik är jag lite tveksam till kring hur du ibland skrev tvåan på andraplats och ibland ettan på andraplats - det skapade förvirring i min nyvakna hjärna. Men bortsett från det var det oklanderligt!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Daeumn! Jag vill bara säga stört mycket tack, verkligen - inte bara för nomineringarna, som värmde oerhört mycket, men för att också jag klarade mig rätt bra i röstningen! <3

Och stort cred till Siana, oerhört bra fixat i år - jag vet hur mycket jobb det är att hålla en sån här grej. Bra layout, kul med med spoilertaggar och spänningsmoment! :D Vill du ha konstruktiv kritik är jag lite tveksam till kring hur du ibland skrev tvåan på andraplats och ibland ettan på andraplats - det skapade förvirring i min nyvakna hjärna. Men bortsett från det var det oklanderligt!

Tack :P

Jo, det kanske är rörigt. Förklaringen är att de gånger jag nämner tvåan före trean är när det fanns mer än tre personer nominerade - alltså avslöjar jag inget i förväg utan bygger bara på spänningen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tactack, vore skoj å se hur många som rösta i en specifik kategori.

Det var ca 17-22 personer som röstat i varje kategori.

Den detaljerade listan... Orkade jag inte riktigt skriva :D intresset verkar vara så sjukt svalt så jag vet inte om jag ska bry mig om att göra det alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ber att få gratulera vinnarna och samtidigt tacka för alla nomineringar och röster på mig! :D Att bli vald till årets mod/admin är givetvis en mycket hedrande och smickrande utmärkelse som jag tackar varmt för!

Under hela 2009 var jag ganska tillbakadragen och var därför, ärligt talat, lätt förvånad över att bli nominerad i debattkategorin, jag kan inte erinra mig om att jag deltog i någon större debatt - meeen tack även för den nomineringen, tack så mycket. Jag hoppas dock att jag inte gjorde en Ralph Nader där. :mf_doof:

---

Bra jobbat med bilder och grejer btw. Synd att forumet inte tillåter fler än 20 bilder/post.

När det är jämnt om förstaplatsen har vi tidigare gjort som så att den med flest nomineringar vinner. Såväl GiZmo som Kebab är dock väl värda den där utmärkelsen! :yes:

---

Och till slut en snabb vinnarlista:

Årets nykomling:Karl-Gunnar

Årets förändring:Mordos

Årets stil:Karatemorfar

Årets sportfåne:kicken

Årets spelnörd:VickeX

Årets filmrecensent:Crusader

Årets musikrecensent:AngryAxel

Årets musiker:felshoe

Årets skribent:P-C

Årets konstnär/designer:Vinnie

Årets fotograf:P-C

Årets avatar:KalleR

Årets signatur:P-C

Årets admin/moderator:Umberto

Årets trådskapare:Patrik

Årets tråd:Den finaste komplimangen..., Saleen

Årets konstverk:Scenen, AngryAxel

Årets roligaste medlem:Umberto

Årets mest hjälpsamma forumit:Curly

Årets trevligaste forumit:GiZmo & Kebab

Årets debattör:The Dude

Årets mest respekterade medlem:The Dude

Årets medlem:Siana

Blaque memorial award:okka

Hederspris '09:Hultenius

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...