aikjonas12 Skrivet 25 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2009 Hej på er! Tänkte att vi kunde försöka lista ut hur världen ser ut om 50 år. År 1960 fanns det knappast några tankar på datorer i modern bemärkelse, internet, mobiltelefoni etc. Även sådant som film och musik har förändrats. Onekligen har det hänt en hel del under de senaste 50 åren, och under 50 åren innan dess hände det också extremt mycket i världen och i var mans hem. Det mesta pekar ju alltså på att stora förändringar kommer ske de kommande 50 åren också. (Eller?) Vad kommer ske egentligen? 2060, vad kommer ses som självklart då som vi inte har en tanke på just nu? Själv känner jag att allt redan finns, kan verkligen inte komma på något jätterevolutionerande som kan tänkas komma. Men det är förmodligen inte riktigt sanningen. Hjälp mig! Enda jag kan komma på är att jag tror vi kommer skratta åt dagens TV. "Program som sänds på förutbestämda tider på dagen.. wtf?! Ska man inte får bestämma det själv?!" Låt oss se vem som har rätt nu. /Jonas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 26 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2009 Jag tänker mest på nya sjukdomar och nya botemedel. Nya sätt att färdas på, osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 26 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2009 (redigerad) Kanske... Redigerad 26 december, 2009 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2009 En framtidsvision *försvinner ut i natten* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 26 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2009 Jag tror att fordon och fabriker kommer att vara det som ser mest annorlunda ut eftersom vi vill bli mer miljövänliga. Även större städer osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2009 Gjorde ju en liknande tråd då forumet fortfarande sprudlade av aktivitet ( ) och fick en del intressanta svar. Kan hittas här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 26 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2009 Väntar fortfarande på flygande bilar och robotar i hemmet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Väntar fortfarande på flygande bilar och robotar i hemmet. Du måste inte vänta länge, I Robot 2 kommer inom en snar framtid. Jag kan inte ens fantisera om hur det kommer att vara. Lika många revolutionerande uppfinningar tror jag inte kommer att dyka upp, utan snarare en väldigt stark utveckling av det vi redan har. Kommer att bli kul att skratta åt det vi har idag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Nanorobotar kommer användas i större grad inom sjukvården och den artificiella intelligensen kommer utvecklas oerhört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 (redigerad) Jag tror att vi kommer att få se mer av detta, eller snarare fler sådana byggnader. Redigerad 27 december, 2009 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Väntar fortfarande på flygande bilar och robotar i hemmet. Dem har fem år på sig att få till det, annars stämmer det ju inte med andra delen i Tillbaka till framtiden-trilogin. Hmph! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 27 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Väntar fortfarande på flygande bilar och robotar i hemmet. Där har vi den flygande bilden. För mycket kompromiss, men i framtiden kanske de hittar på en bra lösning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Jag tänker mest på nya sjukdomar och nya botemedel. Nya sätt att färdas på, osv. Zombie apocalypse *håller tummarna* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 Internet kommer vara kontrollerat. Världsbanken kommer äntligen att ha hela världen under dess herravälde. USA kommer fortfarande härja i mellanöstern utan att resten av världen egentligen vet vad fan dem gör där. WWIV. Vice dotter kommer bli stadsminister. Något åt det hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 27 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2009 (redigerad) Worst case scenario. Redigerad 27 december, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 29 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Jag tror rökning och tobak kommer förbjudas inom de närmsta 50 åren. Om inte annat så kommer vanan att i stort sätt självdö förr eller senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Jag tror rökning och tobak kommer förbjudas inom de närmsta 50 åren. Om inte annat så kommer vanan att i stort sätt självdö förr eller senare. Intressant förutsägelse - jag tror du kan vara något på spåret! Annars är väl lite lågoddsare att folk kommer generellt sett leva nyttigare och mer hälsosamt om femtio år, att organiserad religion kommer få en allt mindre roll i samhället, och komsumismen fungerar till mångt och mycket som en ersättare. Kina vågar jag knappt tänka på hur det ser ut - förhoppningsvis har det anammat mer västerländska värderingar, och kanske tillochmed håller fria val. Klimatkrisen eskalerar, Tuvalu ligger nog under vatten. Isbjörnarna är gravt utrotningshotade. Själv är jag sjuttio år, har inget hår, en kula på magen, och har fortfarande ett Facebookkonto med för många vänner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Hoppas att det blir lite som i Fallout univerumet innan kriget. Intelligenta talande robotbetjänter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Hoppas att det blir lite som i Fallout univerumet innan kriget. Intelligenta talande robotbetjänter mmm intelligenta robottjänster Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Jag hoppas på sådana där datorskärmar som fanns på Avatar. Touch + flytande in mid air så man kan flytta runt och förstora/minska etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts