Jump to content

Hur ser världen ut år 2060?


aikjonas12
 Share

Recommended Posts

Hej på er!

Tänkte att vi kunde försöka lista ut hur världen ser ut om 50 år.

År 1960 fanns det knappast några tankar på datorer i modern bemärkelse, internet, mobiltelefoni etc. Även sådant som film och musik har förändrats.

Onekligen har det hänt en hel del under de senaste 50 åren, och under 50 åren innan dess hände det också extremt mycket i världen och i var mans hem. Det mesta pekar ju alltså på att stora förändringar kommer ske de kommande 50 åren också. (Eller?)

Vad kommer ske egentligen?

2060, vad kommer ses som självklart då som vi inte har en tanke på just nu?

Själv känner jag att allt redan finns, kan verkligen inte komma på något jätterevolutionerande som kan tänkas komma. Men det är förmodligen inte riktigt sanningen. Hjälp mig!

Enda jag kan komma på är att jag tror vi kommer skratta åt dagens TV. "Program som sänds på förutbestämda tider på dagen.. wtf?! Ska man inte får bestämma det själv?!"

Låt oss se vem som har rätt nu. :mf_doof:

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väntar fortfarande på flygande bilar och robotar i hemmet. :)

Du måste inte vänta länge, I Robot 2 kommer inom en snar framtid. ;)

Jag kan inte ens fantisera om hur det kommer att vara. Lika många revolutionerande uppfinningar tror jag inte kommer att dyka upp, utan snarare en väldigt stark utveckling av det vi redan har. Kommer att bli kul att skratta åt det vi har idag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Internet kommer vara kontrollerat. Världsbanken kommer äntligen att ha hela världen under dess herravälde. USA kommer fortfarande härja i mellanöstern utan att resten av världen egentligen vet vad fan dem gör där. WWIV. Vice dotter kommer bli stadsminister.

Något åt det hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror rökning och tobak kommer förbjudas inom de närmsta 50 åren. Om inte annat så kommer vanan att i stort sätt självdö förr eller senare.

Intressant förutsägelse - jag tror du kan vara något på spåret! Annars är väl lite lågoddsare att folk kommer generellt sett leva nyttigare och mer hälsosamt om femtio år, att organiserad religion kommer få en allt mindre roll i samhället, och komsumismen fungerar till mångt och mycket som en ersättare. Kina vågar jag knappt tänka på hur det ser ut - förhoppningsvis har det anammat mer västerländska värderingar, och kanske tillochmed håller fria val. Klimatkrisen eskalerar, Tuvalu ligger nog under vatten. Isbjörnarna är gravt utrotningshotade. Själv är jag sjuttio år, har inget hår, en kula på magen, och har fortfarande ett Facebookkonto med för många vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...