Jump to content

Rykten


Tux
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag bor i en by där rykten sprids så utav bara helvete. Spelar ingen roll om det är falska eller äkta rykten, så nog har man alltid hört att man har klätt sig bögigt, att man har haft sex med en 10 åring och sån shit.

Jag personligen bryr mig inte om rykten sprids, jag låter det bara vandra tills dom eventuellt bara dör ut!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bor i en by där rykten sprids så utav bara helvete. Spelar ingen roll om det är falska eller äkta rykten, så nog har man alltid hört att man har klätt sig bögigt, att man har haft sex med en 10 åring och sån shit.

Jag personligen bryr mig inte om rykten sprids, jag låter det bara vandra tills dom eventuellt bara dör ut!

Haha, ja.. Samma här! Små byar suger!

just nu väntar jag bara på att kebab kommer och droppar "only in norrland".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det som har hänt egentligen, Tux? :wub:

Töserna på skolan springer runt och säger att jag är player, vilket jag inte är. Är lite flörtig av mig men knull-dumpar inte. Men ryktena på skolan förvånar mig inte så det är lugnt från min sida men pratade med en tjej idag som jag träffade ett tag sen. Hon går inte på skolan och hon känner kanske två personer av alla hundra på skolan. Helt plötsligt säger hon att det går rykten om att jag har knullat massor av tjejer, och de här tjejerna som spridit ryktet säger att dem har knullat mig.

Ska man ta det som en komplimang eller? Fan längtar tills jag tar stundenten, ny fräsch start! Jag tänker på om jag kanske i framtiden träffar en tjej som jag börjar gilla grymt mycket, och plötsligt får hon veta alla dem här ryktena. Trist.

(Haha, fyfan vad de här inlägget luktar 14 åring.)

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Töserna på skolan springer runt och säger att jag är player, vilket jag inte är. Är lite flörtig av mig men knull-dumpar inte. Men ryktena på skolan förvånar mig inte så det är lugnt från min sida men pratade med en tjej idag som jag träffade ett tag sen. Hon går inte på skolan och hon känner kanske två personer av alla hundra på skolan. Helt plötsligt säger hon att det går rykten om att jag har knullat massor av tjejer, och de här tjejerna som spridit ryktet säger att dem har knullat mig.

Ska man ta det som en komplimang eller? Fan längtar tills jag tar stundenten, ny fräsch start! Jag tänker på om jag kanske i framtiden träffar en tjej som jag börjar gilla grymt mycket, och plötsligt får hon veta alla dem här ryktena. Trist.

(Haha, fyfan vad de här inlägget luktar 14 åring.)

Aa okej, segt ändå.

Haha, enda ryktet jag hört om mig, vilket var i typ åttan, är att jag hade stor kuk och trodde jag var något för det. Helt okej för mig! :wub:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån mer som fått det ökända knarkarryktet pga. en liberal inställning till cannabis? :wub:

Inte riktigt men det var ett då ett rykte spreds om att jag och min bästavän tagit kokain. Vi var med några tjejer och de ville köpa, vi råkade bara befinna oss på fel plats under fel tidpunkt- såklart såg någon oss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån mer som fått det ökända knarkarryktet pga. en liberal inställning till cannabis? :wub:

Absolut men oftast så har folk inte brytt sig överdrivet mycket om det.

Hur en handling som kanske är ganska oskyldig kan förvridas så pass mycket genom viskningsleken är ett ganska konstigt fenomen. Jag har inte riktigt varit utsatt för särskilt överdrivna rykten men däremot har jag hört sjuka saker om andra som jag vet inte stämmer. Det bästa exemplet jag har var när min nuvarande flickvän började i min skola någon månad in på höstterminen och tack vare hennes dreads och slappa attityd blev hon redan efter en vecka offer för de sjukaste av rykten. Jag hörde till höger och vänster att hon hade haft en trekant på en nattklubbsscen, att hon gått runt spritt språngande naken på Hultsfred, att hon var hög i skolan varje dag osv. Jag vet nu att alla dom sakerna bottnade sig i något (hon hade setts hångla med en kille vid scenen, att hon hade haft tejp över tuttarna på hultsfred, att hon var något av en hippie osv.) men ingen kan förklara var ryktena började och varför någon medvetet skulle hitta på saker om en okänd tjej.

Men ah, rykten försvinner lika snabbt som de kommer så oroa dig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och de här tjejerna som spridit ryktet säger att dem har knullat mig.

Klart du ska ta det där som en komplimang! :wub:

Oftast finns det inte mycket man kan göra åt sådana rykten när de väl har börjat spridas. Självklart ska du säga som det är om någon frågar dig om det, men annars så är det enklaste bara att vänta ut det. Det dör alltid till slut. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Töserna på skolan springer runt och säger att jag är player, vilket jag inte är. Är lite flörtig av mig men knull-dumpar inte. Men ryktena på skolan förvånar mig inte så det är lugnt från min sida men pratade med en tjej idag som jag träffade ett tag sen. Hon går inte på skolan och hon känner kanske två personer av alla hundra på skolan. Helt plötsligt säger hon att det går rykten om att jag har knullat massor av tjejer, och de här tjejerna som spridit ryktet säger att dem har knullat mig.

Ska man ta det som en komplimang eller? Fan längtar tills jag tar stundenten, ny fräsch start! Jag tänker på om jag kanske i framtiden träffar en tjej som jag börjar gilla grymt mycket, och plötsligt får hon veta alla dem här ryktena. Trist.

(Haha, fyfan vad de här inlägget luktar 14 åring.)

Jag skulle ta de med en klackspark "Jaha det var där jag fick de jävla utslagen ifrån, klamydialuder"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror ju givetvis på vad det är för rykten och om det finns någon sanning i dem. Eftersom de flesta av oss lever I samhället och inte som eremiter får våra aktioner per automatik en viss spridning hos övriga samhällsmedlemmar och ju mer uppseendeväckande våra handlingar är desto större spridning lär de få och samtidigt blir de då sannolikt mindre trovärdiga och mer överdrivna. Det gäller såväl positiva som negativa dito. Denna typ av rykten torde, rent teoretiskt sett, vara tämligen lätta att kontrollera genom att göra förändringar i våra beteenden, om vi så önskar.

Sedan finns givetvis rena lögner - det vill säga rykten som inte har något som helst ursprung i verkligheten, utan är gedigna påhitt av folk som vill "offret" ont. Dessa är svårare att göra något åt - i synnerhet om man inte känner till källan till ryktesspridningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir speciellt arg på mina närmsta som då har hört ryktena och sen inte kan berätta vem dem hört det ifrån. "Jag vill inte vara den som tjallar." Vad fan har det med saken att göra? Vill ju veta vem som sprider så att jag sen kan hitta källan. Jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rykten kan man påvärka och rykten kan man minimera.

Genom att hålla en neutral relation till många personer, inte snacka för mycket och inte dra till sig för mycket uppmärksamhet

gör det svårare för rykten att spridas.

Rykten brukar oftast finnas kvar en tid, men sen tonas bort. Hur snabbt det tonas bort beror på hur man

går ifrån det ryktet hävdar. Men sen blir ett rykte snabbt ett annat rykte.

Själv besitter jag ett rykte inom invandrar-världen som någon slags anti-christ, som slår präster,

bränner biblar och är allmänt våldsam. Får ofta höra av små ynglingar: "är det sant att du eldade en bibel på en religions timme i skolan". En av dessa ynglingars grabb som dom ser mest upp till är en enorm ryktesspridare som gick i min klass, i hans

berättelser kunde det finnas 30% sanning och 70% krydda. Jag blev försås gillad för att det jag "gjorde" var mot den kristna religionen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Töserna på skolan springer runt och säger att jag är player, vilket jag inte är. Är lite flörtig av mig men knull-dumpar inte. Men ryktena på skolan förvånar mig inte så det är lugnt från min sida men pratade med en tjej idag som jag träffade ett tag sen. Hon går inte på skolan och hon känner kanske två personer av alla hundra på skolan. Helt plötsligt säger hon att det går rykten om att jag har knullat massor av tjejer, och de här tjejerna som spridit ryktet säger att dem har knullat mig.

Ska man ta det som en komplimang eller? Fan längtar tills jag tar stundenten, ny fräsch start! Jag tänker på om jag kanske i framtiden träffar en tjej som jag börjar gilla grymt mycket, och plötsligt får hon veta alla dem här ryktena. Trist.

(Haha, fyfan vad de här inlägget luktar 14 åring.)

Du är ju kille, det är bara att rida på vågen och invänta ryggdunkar. :yes:

Aa okej, segt ändå.

Haha, enda ryktet jag hört om mig, vilket var i typ åttan, är att jag hade stor kuk och trodde jag var något för det. Helt okej för mig! >_<

:mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...