Jump to content

Rykten


Tux
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur kan du påstå att det ligger i människans natur, om du inte kan bevisa det?

Visste ni att; det ligger i människans natur att ta livet av sig vid 30, det är inget jag kan backa men det är så!

En av de största anledningarna till varför man mördar är hämnd (har jag till och med hört Leif GW Persson säga i Efterlyst, vet dock inte vilket avsnitt). Många mördare är mentalt mogna fastän de bestämmer sig för att hämnas.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ditt argument är att man ska följa mördares exempel?

Va? Det har jag aldrig påstått. Mord är abara en aspekt av fenomenet hämnd, den värsta sortens hämnd måhända, men det finns många andra sätt att hämnas på. Man behöver ju inte mörda! Det jag ville få sagt med mitt inlägg var att det inte bara är omogna fjortisar som hämnas, utan att även fullt utvecklade människor också gör det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Det har jag aldrig påstått. Mord är abara en aspekt av fenomenet hämnd, den värsta sortens hämnd måhända, men det finns många andra sätt att hämnas på. Man behöver ju inte mörda! Det jag ville få sagt med mitt inlägg var att det inte bara är omogna fjortisar som hämnas, utan att även fullt utvecklade människor också gör det!

En mördare är ju fullt utvecklad...

Och som jag sa, det handlar om mognad, finns flera olika nivåer av mognad!

Du är förövrigt helt hopplös på alla plan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En mördare är ju fullt utvecklad...

Och som jag sa, det handlar om mognad, finns flera olika nivåer av mognad!

Du är förövrigt helt hopplös på alla plan.

Vem som helst kan mörda. Det är inte bara psyksjuka som kan ta livet av andra människor.

Jasså, bara för att mina åsikter inte stämmer överens med dina så är jag nu hopplös på alla plan? Vem är det nu som är mogen? Jag har inte sett dig komma med belägg för dina påståenden en enda gång i den här tråden. Du påstår också en hel del utan några som helst referenspunkter.

Edit: Vi börjar sakta men säkert glida iväg från trådens ämne. Märker av att det här är början på en ny "Flame Renard" tråd.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte vara killen som "precis kommer tillbaka och är en douche", men.. Det är inte direkt som om han inte har gott om ammunition på den punkten, Renard.

Mord genom hämnd är dock inte den största anledningen till mord. En av de större. Pengar är en större anledning. Och religion.

Jag tycker faktiskt att du har blivit schystare :rolleyes:.

Jag har inte så mycket kött på benen när det gäller den här frågan, vilket FerkurZ säkert har, så jag tänker mest högt i den här diskussionen. Man behöver ju inte kunna backa upp allt man säger, så jag kräver inte att FerkurZ slänger upp tusentals referenser. Forum är till för att diskuteras på :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...