Jump to content

Rykten


Tux
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tell us.

Att jag är en psykopat (dvs, inga känslor). Att jag var lite choco i mina pops (kasta katter-crazy). Att jag inte är svensk (wat). Att jag tog droger. Att jag dealar droger.

Ett par fler som jag inte kommer ihåg - för de var från lågstadiet -> mellanstadiet. De flesta var på högstadiet. Men, som sagt, jag brydde mig inte. Jag visste att det inte var sant, så. Slit sönder tröjan du har på dig, skrik att du inte är en player, slå dig på bröstkorgen som en gorilla och skrik "I AM A MAAAN. A MAN, MAN, MAN!" så inser de att de har fel.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick rykten om att jag hade cola i mina ölburkar på fester i högstadiet... undrar hurfan man kommer på att ens sprida något sådant. :)

Att jag är en psykopat (dvs, inga känslor). Att jag var lite choco i mina pops (kasta katter-crazy). Att jag inte är svensk (wat). Att jag tog droger. Att jag dealar droger.

Ett par fler som jag inte kommer ihåg - för de var från lågstadiet -> mellanstadiet. De flesta var på högstadiet. Men, som sagt, jag brydde mig inte. Jag visste att det inte var sant, så. Slit sönder tröjan du har på dig, skrik att du inte är en player, slå dig på bröstkorgen som en gorilla och skrik "I AM A MAAAN. A MAN, MAN, MAN!" så inser de att de har fel.

Åh, hej horunge! :mf_doof: Vars haru varit? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte, men man ska aldrig låta folk jävlas med en. Man måste visa att man har lite stake i sig. Men visst, våld föder våld.

Det kanske bara är jag, men visar man inte mest stake om man visar att rykten inte har någon effekt på dig? Att sprida rykten om snubben som spred ryktet visar ju bara att du är desperat nog att själv sprida rykten, och att de har en viss effekt på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske bara är jag, men visar man inte mest stake om man visar att rykten inte har någon effekt på dig? Att sprida rykten om snubben som spred ryktet visar ju bara att du är desperat nog att själv sprida rykten, och att de har en viss effekt på dig.

Det ligger mycket i det du säger, men samtidigt kan man bara inte vika sig för all skit som kastas på en, så visar man andra "mobbare" att man är svag och kan utnyttjas. Och vem vill gå omkring och veta att det sprids rykten om en utan att försöka göra något åt saken? Jag skulle inte gilla situationen.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ligger mycket i det du säger, men samtidigt kan man bara inte vika sig för all skit som kastas på en, så visar man andra "mobbare" att man är svag och kan utnyttjas. Och vem vill gå omkring och veta att det sprids rykten om en utan att försöka göra något åt saken? Jag skulle inte gilla situationen.

Jag tror du har missförstått mig. Jag menade inte att du ska lägga dig i fosterställning och ta allting. Jag menar att man ska helt enkelt ignorera det - as in att du, även om du får rykten slängda åt ditt håll, att du inte förändras något. Du viker sig inte för all skit, du drar bara på dig galosher och går i vadar genom skiten utan att få dina kläder smutsiga. Och skiten slutar då att existera (?). Antimobbing-psykologi 101.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte, men man ska aldrig låta folk jävlas med en. Man måste visa att man har lite stake i sig. Men visst, våld föder våld.

Håller faktiskt med. Om personen bestämmer sig för att sprida skit om en, och förstöra lite av ens liv så ska man förstöra hans/hennes/deras.

(-1) + 1 blir = 0. De förstör mitt genom att lägga in (-1), jag förstör deras genom att lägga in (+1), tillsammans får vi perfekt balans, 0. Matematik A :rolleyes:

Men det hjälper garanterat inte att slå dem eller sprida trams om dem istället. Det håller jag inte med om isåfall. Jag tänkte mer att man förstör i smyg, lite åt taget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller faktiskt med. Om personen bestämmer sig för att sprida skit om en, och förstöra lite av ens liv så ska man förstöra hans/hennes/deras.

(-1) + 1 blir = 0. De förstör mitt genom att lägga in (-1), jag förstör deras genom att lägga in (+1), tillsammans får vi perfekt balans, 0. Matematik A :rolleyes:

Men det hjälper garanterat inte att slå dem eller sprida trams om dem istället. Det håller jag inte med om isåfall. Jag tänkte mer att man förstör i smyg, lite åt taget.

Nä, man ska inte ta till fysiskt våld om någon har spridit rykten om en. De ska få smaka på sin egen medicin :). Slår man någon som spridit rykten om en så visar man bara att man har lätt att tappa behärskningen (vilket är en negativ egenskap), och förstör bara för sig själv.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick för mig att det var i 8an man växte upp å slutade hämnas, guess not.

Håller fullt med mordos. Det här med att smaka på sin egen medicin.. då sjunker man ju precis lika lågt.

Hämndbegär är nog något som man har kvar hela livet. Vissa vet hur man kontrollerar det och vissa gör det inte i guess.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa mognar andra inte, så enkelt är det faktiskt.

Det har inte med mognat att göra över huvud taget. Hämndbegär har snarare med den mänskliga naturen att göra. You wrong me I wrong you. Jag kan inte backa upp det här påståendet på något sätt men det är endå något jag står fast vid.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...