Jump to content

Vad önskar du dig? (09-tråden)


kidrock
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej, det ska jag lägga på minnet!

Kan du rekommendera någon annan slip som är att föredra framför denna? Jag har Globalknivar så det borde vara det mest lämpade?

Nu var det väl lite förhastat av mig att bara spotta ur mig det där.

Det första jag tänkte på var att du önskade dig en Minosharp -MC-220 och inte en Global Keramisk skärpstav 24cm, G-45.

Har lite svårt att tänka mig att en "o-kock" skulle vilja ha en sådan, och Global-knivar för den delen också. Bra där.

Eller, du är inte kock va?

Jag har båda, men den jag i sådana fall skulle sälja är Minosharpen som ligger i en låda efter att jag fick Globals skärpstav.

Rekommenderar båda faktiskt, men skärpstaven är väl lite av en show-off.

Kan tillägga att på jobbet har vi inte ett enda slipverktyg. Vi slipar våra Global-knivar på undersidan av tallrikarna.

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu var det väl lite förhastat av mig att bara spotta ur mig det där.

Det första jag tänkte på var att du önskade dig en Minosharp -MC-220 och inte en Global Keramisk skärpstav 24cm, G-45.

Har lite svårt att tänka mig att en "o-kock" skulle vilja ha en sådan, och Global-knivar för den delen också. Bra där.

Eller, du är inte kock va?

Jag har båda, men den jag i sådana fall skulle sälja är Minosharpen som ligger i en låda efter att jag fick Globals skärpstav.

Rekommenderar båda faktiskt, men skärpstaven är väl lite av en show-off.

Kan tillägga att på jobbet har vi inte ett enda slipverktyg. Vi slipar våra Global-knivar på undersidan av tallrikarna.

Det var en sån med keramiska hjul som jag hade tänkt och jag tror faktiskt jag får den om jag önskar mig den. Har både en jul och en födelsedag att avverka inom loppet av ett par veckor.

Kanske ska önska mig en till Global också, har den långa kockkniven nu och en kortare grönsakskniv men med stort blad. Skulle vilja ha en flexibel. Jag är inte kock nej men gillar bra prylar :innocent:

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Önskar mig How I Met Your Mother säsong 1-3, Vad blir det för mat säsong 1-2 samt The Bro Code.

Har inte en jävla aning om vad jag ska ge bort, och jag börjar bli stressad nu. Förresten, vad ger man till någon som gav en en begagnad, men mycket bra, mobiltelefon i tidig julklapp? :confused:

Ellerhur? Jag tycker aldrig om att köpa julklappar. Mest stress då det är så många som ska köpas.

Det är din bror som gav dig mobilen va? Hur gammal är han? Några speciella intressen eller saker som han har pratat om senaste tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Önskar mig How I Met Your Mother säsong 1-3, Vad blir det för mat säsong 1-2 samt The Bro Code.

Har inte en jävla aning om vad jag ska ge bort, och jag börjar bli stressad nu. Förresten, vad ger man till någon som gav en en begagnad, men mycket bra, mobiltelefon i tidig julklapp? :confused:

Kräv önskelistor av alla!

Ingen lista - Ingen present! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ellerhur? Jag tycker aldrig om att köpa julklappar. Mest stress då det är så många som ska köpas.

Det är din bror som gav dig mobilen va? Hur gammal är han? Några speciella intressen eller saker som han har pratat om senaste tiden?

Min systers pojkvän (mjo han är typ min bror vid det här laget :wub: ). Och tack, du fick mig att komma på vad jag ska ge honom! En enkelläst bok om aktie- och fondsparande, det vet jag att han kommer uppskatta. :wub:

Förresten så måste jag rätta mig själv där; "stressad" blir jag egentligen aldrig. Men jag kan bli lite småspänd med tanke på att jag inte har så mycket tid kvar. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte en jävla aning om vad jag ska ge bort, och jag börjar bli stressad nu. Förresten, vad ger man till någon som gav en en begagnad, men mycket bra, mobiltelefon i tidig julklapp? :confused:

Det skulle lika gärna kunna vara jag som skrev det.

Men lyckligt lottad som jag är så älskar min flickvän att handla julklappar, så hon hittar nånting åt min morsa till exempel, ringer mig och frågar om vi ska ge det, och sen köper hon :wub: Jag betalar ju så klart hälften. Men fan så skönt att slippa stan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min systers pojkvän (mjo han är typ min bror vid det här laget -_- ). Och tack, du fick mig att komma på vad jag ska ge honom! En enkelläst bok om aktie- och fondsparande, det vet jag att han kommer uppskatta. :wub:

Förresten så måste jag rätta mig själv där; "stressad" blir jag egentligen aldrig. Men jag kan bli lite småspänd med tanke på att jag inte har så mycket tid kvar. :confused:

Låter intressant! Vad heter boken? :wub:

@Wu Zi Mu

Haha, typ samma här. Jag brukar alltid kunna pitcha in med pengar på några julklappar. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...