Jump to content

Vad önskar du dig? (09-tråden)


kidrock
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fast det är ju inte alltid man kräver något av andra, utan bara något man önskar att man kunde få. Jag tänker ju inte att jag ska ha något, utan att jag vill ha :(. Dessutom ger man ju själv bort saker (kanske inte alla) men jag gör iallafall, så det blir någon form av utbyte.

Jo, fast jag gillar inte hela den här grejen med "Nu är det jul, nu ska vi köpa köpa köpa! Varför? För att det är JUL, hallå?"

Allt kokar ner till att det är affärerna som vill tjäna pengar. Jag brukade inte vara så här cynisk förut, men nu för tiden tycker jag att det är larvigt med julklappar. Det är för småbarn.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, fast jag gillar inte hela den här grejen med "Nu är det jul, nu ska vi köpa köpa köpa! Varför? För att det är JUL, hallå?"

Allt kokar ner till att det är affärerna som vill tjäna pengar. Jag brukade inte vara så här cynisk förut, men nu för tiden tycker jag att det är larvigt med julklappar. Det är för småbarn.

+1

Förra året eller om det var året innan, nån dag innan jul var det knökfullt med folk inne i Gävle. Jag var inne på en affär och gick runt för att döda tid tills bussen skulle gå, sedan träffade jag en jag kände och tappade helt bort tiden. Sedan märkte jag att min buss skulle gå om 1 minut så jag fick tokspringa bort till bussen detta resulterade givetvist i att jag gjorde världens dyk över nån persons julklappar. Seriöst, har aldrig sett så många kassar samtidigt, måste säkert varit 11-12 stycken kärringen höll i och det blev en jävla massa skrik om att jag hade förstört hennes jul.

Stort careface från mig och jag sprang min väg och hann precis med bussen hem!

Orkar verkligen inte med julrushen, folk överallt och alla ska vara så jävla panikslagna över vad dom ska ha och tränga sig ut på gatorna samtidigt för att hitta nått att köpa!

Usch!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och tillbaka önskar du dig en laptop? Julens anda! :(

Haha, nejdå. Det är bra att du gör ditt bästa för att ge iaf nånting =)

Tror mitt bildarbete är värderat till ungefär 8000, och laptopen jag vill ha kostar ca 5000, så egentligen ger jag bort för mer!

Fan vad bittra alla som skriver "ingenting" låter. Om ni inte önskar er nåt eller ska ge bort nåt behöver ni inte skriva i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror mitt bildarbete är värderat till ungefär 8000, och laptopen jag vill ha kostar ca 5000, så egentligen ger jag bort för mer!

Fan vad bittra alla som skriver "ingenting" låter. Om ni inte önskar er nåt eller ska ge bort nåt behöver ni inte skriva i tråden.

ja, fyfan, bittert att jobba ihop sina egna saker och bara vara nöjd över att få träffa familj som bor på annan ort, usch å blä.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...