Jump to content

Vad önskar du dig? (09-tråden)


kidrock
 Share

Recommended Posts

Tyckte att det saknades en julklappstråd, såg att det fanns en för 2008..så då borde väl vi ha en för detta år med :( Även om det redan fanns en annan tråd om jul, så kan denna specifikt inriktas på julklappar. Så vad önskar ni er i år? Vad har ni tänkt att ge bort till era nära o kära?

NeoCube (puzzel-spel) som brorsan ska få.

Syrran ska få en s.k. Chokladfontän.

Föräldrarna ska få ett gåvokort från 'Presenter mot fattigdom' som hjälper behövande människor och sen någonting mer..vad vet jag inte ännu.

Och jag funderar på att ge bort PC-versionen av GTA4 i julklapp (tips på billiga affärer i Stockholm mottages gärna).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Pengar och kläder. Ett stativ också, men jag antar att jag får vara med när morsan/farsan köper det så det blir ett jag vill ha, alternativt pengar till ett. :(

I övrigt önskar jag mig inget. Vid närmare eftertanke så är pengar/kläder något man brukar få, så det är egentligen ingen önskan. Typ.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir inte mycket av med att ge och få längre eftersom vi köper våra egna saker vi vill ha nu för tiden (och jag shoppar hellre TV/HDD etc själv än att hoppas på att mina icke-datorkunniga föräldrar hittar ett bra exemplar åt mig). Oftast blir det bara små paket för sakens skull. En påfyllning av underkläder skulle fungera, kanske ett par jeans också. När det gäller att ge vetefan alltså. Kanske kan leta upp något kul på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Önskar mig en bärbar dator, eller pengar så det går snabbare att spara ihop till en.

Är helt pank typ, så jag gör som jag gjorde i trean, ger bort slöjdarbeten och ett bildarbete. Virkar en grytlapp i syslöjden, tänkte ge den till storebror då han lärde sig den hårda vägen att de ovanför spisen bara var prydnad när han bakade senast.

Snickrade ihop ett snett tidningsställ i träslöjden, ger den till lillebror eller pappa. Gör The Rapping Beaver (en karaktär jag hittade på till ett bildarbete i åttan) i hönsnät, gips och sånt i bilden, ger det till nån.

Nästa år tänkte jag ge bort teckningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag önskar mig en ny skärm :(.

Sedan har jag köpt en usb-koppvärmare till mor & far och funderar även på att köpa en digital fotoram till dom. Bror min får en extern hårddisk, 1TB skulle jag tro. Flickvännen min är det svårare med, lutar åt någon peak-tröja som hon ville ha sen något mer finurligt ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Önskar mig en bärbar dator, eller pengar så det går snabbare att spara ihop till en.

Är helt pank typ, så jag gör som jag gjorde i trean, ger bort slöjdarbeten och ett bildarbete. Virkar en grytlapp i syslöjden, tänkte ge den till storebror då han lärde sig den hårda vägen att de ovanför spisen bara var prydnad när han bakade senast.

Snickrade ihop ett snett tidningsställ i träslöjden, ger den till lillebror eller pappa. Gör The Rapping Beaver (en karaktär jag hittade på till ett bildarbete i åttan) i hönsnät, gips och sånt i bilden, ger det till nån.

Nästa år tänkte jag ge bort teckningar.

Och tillbaka önskar du dig en laptop? Julens anda! :(

Haha, nejdå. Det är bra att du gör ditt bästa för att ge iaf nånting =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+1

Gillar inte att kräva saker av andra. Jag köper mina egna grejer.

Fast det är ju inte alltid man kräver något av andra, utan bara något man önskar att man kunde få. Jag tänker ju inte att jag ska ha något, utan att jag vill ha :(. Dessutom ger man ju själv bort saker (kanske inte alla) men jag gör iallafall, så det blir någon form av utbyte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...