Jump to content

Dexter


kicken
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Fan va jävla dålig säsong 5 har varit hittills. Lumen karaktären är tråkig som fan, dessutom så bryr jag mig inte ett skit om henne. Vem fan bryr sig om att hon blivit våldtagen? Dexter bryter helt ifrån sin kod genom att döda folk som inte dödat någon alls.. wtf?

Tråkigt att sluta kolla nu när man börjat kolla från säsong 1.. Klarar inte denna säsong , thats for sure.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan va jävla dålig säsong 5 har varit hittills. Lumen karaktären är tråkig som fan, dessutom så bryr jag mig inte ett skit om henne. Vem fan bryr sig om att hon blivit våldtagen? Dexter bryter helt ifrån sin kod genom att döda folk som inte dödat någon alls.. wtf?

Tråkigt att sluta kolla nu när man börjat kolla från säsong 1.. Klarar inte denna säsong , thats for sure.

Ur Dexters perspektiv handlar det inte om koden, utan om closure, motherfucker. Men jag håller med om Lumen, på sätt och vis, att hon är lite tråkig, eller snarare lite irriterande, och så. Senaste avsnittet slutade, däremot, väldigt smaskens!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ur Dexters perspektiv handlar det inte om koden, utan om closure, motherfucker. Men jag håller med om Lumen, på sätt och vis, att hon är lite tråkig, eller snarare lite irriterande, och så. Senaste avsnittet slutade, däremot, väldigt smaskens!

Men jag är ju like 99% säker på att säsongen slutar som alla andra. Dvs att Dexter inte blir upptäckt. Får hoppas att man har fel`? Dessutom så är denna säsong så jävla dåligt skrivn jämfört med de andra

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag är ju like 99% säker på att säsongen slutar som alla andra. Dvs att Dexter inte blir upptäckt. Får hoppas att man har fel`? Dessutom så är denna säsong så jävla dåligt skrivn jämfört med de andra

Men för helvete, läser du över huvud taget igenom dina inlägg innan du postar? Du framstår som en idiot när du bara väller ur dig en massa skitsnack utan någon ordentlig grund, att påstå att "denna säsong så jävla dåligt skrivn jämfört med de andra" utan att ge en konkret subjektiv eller objektiv motivation till varför du tycker så är som färgglatt gäspa dig själv i ansiktet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för helvete, läser du över huvud taget igenom dina inlägg innan du postar? Du framstår som en idiot när du bara väller ur dig en massa skitsnack utan någon ordentlig grund, att påstå att "denna säsong så jävla dåligt skrivn jämfört med de andra" utan att ge en konkret subjektiv eller objektiv motivation till varför du tycker så är som färgglatt gäspa dig själv i ansiktet.

Lumen fittan är ju så jävla tråkig. Skådespelerskan som spelar henne är så stel, hon passar inte i Dexter. Hon är såpopera material. Eftersom att jag skiter fullständigt i henne så blir ju säsong skit tråkig , hela skiten handlar ju om henne. Seriöst kunde inte Boyd eller fan han hette dödat Lumen innan Dexter dödade honom?

Vad jag inte förstår är varför de som skriver manuset vill göra Dexter till något romantiskt skit där alla är tillsammans osv.

Dessutom har jag redan sett detta, då hette Lumen antingen Miguel eller Lila (båda var förövrigt MYCKET intressantare än Lumen). Till sist vill jag säga att denna säsong är för overklig. Typ varhus scenen. Hur fan hann Dexter lägga kroppen där? Hur dumma kan Debra & poliserna vara?

Hoppas bara att Lumen slutar efter denna säsong. Är hon kvar på säsong 6 så hoppas jag att serien läggs ner.

http://www.imdb.com/title/tt0773262/board/flat/173914951 Håller med till 100%!

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skotten är överaggro och dålig på att argumentera, men jag kan hålla med om att Julia Stiles inte är en bra skådespelare, inte i den rollen hon innehar. Det är vad jag personligen tycker. Sedan är rollen i sig intressant, men det har gått överstyr nu, alldeles för mycket.

Dessutom hoppas jag att Dexter blir tagen och upptäckt. Visst är det riskfyllt (att göra så), men jag ser inte hur den här serien skall klara fler säsonger än sex stycken. Säsong fem skulle vara guld värd om det slutade med att han blev gripen/upptäckt/fångad.

Säsong fyra var geniartat, superbt, amazing och allt som kommer där emellan, men den här säsongen har inte levt upp till förväntningarna. Episod ett och två var bra, sedan har det gått neråt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skotten är överaggro och dålig på att argumentera,

Seriöst Lumen karaktären är inte alls intressant.. Hundratals kvinnor blir våldtagna varje dag. Vad gör henne speciell?

Flera kvinnor hade ju dött före henne, alltså dom andra i tunnorna. Alla säsonger har haft ganska speciella mördare(utan 3an kanske). Men nu kommer en idiot skådespelerska samt en dålig karaktär som är skit tråkiga.

Sen när hon låtsas resa iväg men sedan går och skjuter en kille. LLike wtf? så ringer hon Dexter för att han ska fixa allt

Så jävla dålig stil. Går ju inte o gilla henne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

S05E10:

Börjar seriöst bli arg på att Dexter inte ens är i närheten på att bli tagen. Alla små cliffhangers i episoderna där systern/poliser/civila är nära att se "den riktiga Dexter" är inte ens spännande eftersom man vet att ingen kommer att märka honom. Visst, nu är Quinns privatdetektiv på väg att samla ihop tillräckligt mycket information för att fälla Dexter, men det hela har blivit så pass uttjatande. Säsong fyra var fullkomligt briljant, en klockren 10/10-säsong, men säsong fem är fortfarande en enda stor besvikelse. Jag hoppas för guds skull att den här säsongen slutar bra. Säsong sex (om det ens kommer?) skulle kunna bli en förkortad version där man ser "the aftermath" av allting. För om det fortsätter så här finns det ingen chans att tittarsiffrorna håller sig uppe.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

S05E10:

Börjar seriöst bli arg på att Dexter inte ens är i närheten på att bli tagen. Alla små cliffhangers i episoderna där systern/poliser/civila är nära att se "den riktiga Dexter" är inte ens spännande eftersom man vet att ingen kommer att märka honom. Visst, nu är Quinns privatdetektiv på väg att samla ihop tillräckligt mycket information för att fälla Dexter, men det hela har blivit så pass uttjatande. Säsong fyra var fullkomligt briljant, en klockren 10/10-säsong, men säsong fem är fortfarande en enda stor besvikelse. Jag hoppas för guds skull att den här säsongen slutar bra. Säsong sex (om det ens kommer?) skulle kunna bli en förkortad version där man ser "the aftermath" av allting. För om det fortsätter så här finns det ingen chans att tittarsiffrorna håller sig uppe.

Måste faktiskt säga att e10 var ett rejält steg upp på stegen i jämförelse med resten av säsongen. Först nu ser jag någon potential i hela Lumen-tjosanet.

Säsongen i stort är fortfarande en besvikelse, ja. s04 var hur bra som helst och slutet öppnade upp för många bra fortsättningar, men missnöjet är stort. Dock finns det faktiskt en chans (vilket åtminstone jag såg glimtar av i e10) att säsongen blir mer än det hittills varit. Från enbart ca 2-3/10 känns det som att säsongen konstant under de senaste avsnitten har växt något snäpp på betygsskalan.

Med det sagt så är ju alla karaktärer ändå bara rip-offs på tidigare säsongers karaktärer:

Lumen - Miguel, Lila

Quinns snubbe - Doakes

Jordan - Trinity

Amarite?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste faktiskt säga att e10 var ett rejält steg upp på stegen i jämförelse med resten av säsongen. Först nu ser jag någon potential i hela Lumen-tjosanet.

Säsongen i stort är fortfarande en besvikelse, ja. s04 var hur bra som helst och slutet öppnade upp för många bra fortsättningar, men missnöjet är stort. Dock finns det faktiskt en chans (vilket åtminstone jag såg glimtar av i e10) att säsongen blir mer än det hittills varit. Från enbart ca 2-3/10 känns det som att säsongen konstant under de senaste avsnitten har växt något snäpp på betygsskalan.

Med det sagt så är ju alla karaktärer ändå bara rip-offs på tidigare säsongers karaktärer:

Lumen - Miguel, Lila

Quinns snubbe - Doakes

Jordan - Trinity

Amarite?

You're right.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...