Jump to content

Dexter


kicken
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Jag gillar säsong sex. Inte den bästa säsongen såklart (ett, två och fyra) men klart bättre än femte t.ex. Gillar när det är lite sjuka mord (hej psyket för mig?). Debra har utvecklats bra nu när hon börjat fundera lite över sin relation med Dexter. Liten spoiler för senaste avsnittet:

Terapiscenerna i senaste var riktigt kul tycker jag. När hon räknade upp allt som hänt med Rudy, Lundy osv. "Oh and he was Dexter's biological brother. Did I mention that?" Scenerna med Batista och Quinn var kul också. När morsan kom ut haha. "Oh god, we took pictures". I LOL'D.

Stor spoiler om senaste avsnittet:

Hade läst nånstans att folk trodde att de körde Fight Club-grejen med multiple personality disorder så höll utkik lite, sen när Travis och Dexter satt i bilen och det blev tydligt att Dexter inte såg när Travis peka ut professorn så blev jag övertygad om det (i slutet på det tidigare avsnittet, när Dexter är i kyrkan var en annan ledtråd). Så twisten var lite väntad, men ändå sista scenerna i kyrkan där gjorde de riktigt bra tycker jag med musiken och så, satt bara och väntade kände pulsen stiga för man visste att nåt skulle hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar säsong sex. Inte den bästa säsongen såklart (ett, två och fyra) men klart bättre än femte t.ex. Gillar när det är lite sjuka mord (hej psyket för mig?). Debra har utvecklats bra nu när hon börjat fundera lite över sin relation med Dexter. Liten spoiler för senaste avsnittet:

Terapiscenerna i senaste var riktigt kul tycker jag. När hon räknade upp allt som hänt med Rudy, Lundy osv. "Oh and he was Dexter's biological brother. Did I mention that?" Scenerna med Batista och Quinn var kul också. När morsan kom ut haha. "Oh god, we took pictures". I LOL'D.

Stor spoiler om senaste avsnittet:

Hade läst nånstans att folk trodde att de körde Fight Club-grejen med multiple personality disorder så höll utkik lite, sen när Travis och Dexter satt i bilen och det blev tydligt att Dexter inte såg när Travis peka ut professorn så blev jag övertygad om det (i slutet på det tidigare avsnittet, när Dexter är i kyrkan var en annan ledtråd). Så twisten var lite väntad, men ändå sista scenerna i kyrkan där gjorde de riktigt bra tycker jag med musiken och så, satt bara och väntade kände pulsen stiga för man visste att nåt skulle hända.

Jag har lite problem med det.

Dexter tycker jag ska framstå som den smarte, inte tittaren. Tycker att han dom senaste avsnitten bara virrat runt och gjort fel val hela tiden vilket gör mig väldigt frustrerad! Jag såg den här twisten komma för tidigt och det förstörde en stor del av säsongen för mig. Men Dexter blev förnyad till säsong åtta (två säsonger till alltså), så man kan ju hoppas att dom kommande blir bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Dom bygger

väldigt för dom nästa säsongerna.

Säsong sex var medioker i allmänhet, men början och slutet var fantastiskt!

Även fast slutscenen var den mest förväntade och förutsägbara scenen nånsin. Trodde dock att dom nånsin kunde dra ut på det i ett par säsonger till! Blir intressant att se vad dom gör nästa säsong..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xazzi och Jazz: De kommer deala med det nästa säsong.

---

Minns att jag direkt tänkte att det var ett jävligt dåligt kill room. Inte som "inside of a plastic bag". Deb eller vem som helst från polisen kunde komma förbi. Liten brist i storyn att Dexter tidigare gjort upp kill room på en båt (E11) men nu ville vara symbolisk och gjorde det i kyrkan, och då mitt i den istället för t.ex nere i källaren där Gellar låg. Men men, blir fin avslutning på serien om nån säsong. Icky icky att Deb tänder på Dexter även om de inte är biologiska syskon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...