Jump to content

Tipsa mig om filmer lik...


Saleen
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 8 months later...
Filmer liknande Stockholm Boogie efterfrågas!

Den känns emellertid rätt unik så, ja... Har inte så höga förhoppningar om man säger så!

En av regissörerna till Stockholm Boogie har hjälpt till att regissera en film som heter "Alla bara försvinner", och filmen verkar ha fått ungefärlig kritik som Stockholm Boogie. (Betygsmässigt, inte stilmässigt.

Om den verkligen är lik Stockholm Boogie eller inte vet jag däremot inte.

Annars får jag fram dessa filmer när jag söker efter liknande filmer till Stockholm Boogie:

Confidence

Boiler Room

Feast of Love

Waiting...

Chaos Theory

Alpha Dog

Stuey

Alfie

Den spanska lägenheten

In the Land of Women

Men jag har inte sett någon så jag kan själv inte uttala mig. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan tipsa om bra (post-)apocalyptic filmer?

Typ som The Road fast behöver inte vara lika tragisk.

Threads

Vargens tid

No Country for Old Men

The Book of Eli

Framröstat som filmer som är lika The Road (2009).

Sedan fanns de här också:

Children of Men

Moon

Sunshine

Rescue Dawn

Zodiac

Revolutionary Road

Before the Devil Knows You're Dead

Attentatet mot Richard Nixon

Uppgörelsen

The Wrestler

Åter igen så har jag inte sett någon av filmerna och har inte en susning om ifall de egentligen stämmer så bra. Men det kan kanske vara värt att kolla upp på imdb för att se om någon känns som en hit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Threads

Vargens tid

No Country for Old Men

The Book of Eli

Framröstat som filmer som är lika The Road (2009).

Sedan fanns de här också:

Children of Men

Moon

Sunshine

Rescue Dawn

Zodiac

Revolutionary Road

Before the Devil Knows You're Dead

Attentatet mot Richard Nixon

Uppgörelsen

The Wrestler

Åter igen så har jag inte sett någon av filmerna och har inte en susning om ifall de egentligen stämmer så bra. Men det kan kanske vara värt att kolla upp på imdb för att se om någon känns som en hit.

Många av dem har jag sett tidigare och passar verkligen inte in i "kategorien" jag menar.

Men tack iaf!

Någon som kan rekommendera nån sådan film?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många av dem har jag sett tidigare och passar verkligen inte in i "kategorien" jag menar.

Men tack iaf!

Någon som kan rekommendera nån sådan film?

12 monkeys är en definitiv favorit, men den fokuserar kanske inte på det postapokalyptiska på det sätt du är ute efter.

Annars? Tja, Mad Max kanske? Tvåan ska ju tydligen vara bra, jag har inte sett dock.

I am Legend minns jag som helt okej också, fast den kanske du har sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som skulle kunna tipsa mig om bra skräck filmer? Tydligen så finns det inte längre men försök. The Ring utesluter vi den satt jag och somnade till vet inte hur många gånger jag slumrade till. Har även sett Paranormal Activity den var rätt så bra. Men skulle vilja ha riktiga bra skräck filmer.

Dem senaste jag har sett har jag antingen tyckt att dem är sega eller att jag somnar till dem eller bara allmänt sjuka eller att man sitter och skrattar åt dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som skulle kunna tipsa mig om bra skräck filmer? Tydligen så finns det inte längre men försök. The Ring utesluter vi den satt jag och somnade till vet inte hur många gånger jag slumrade till. Har även sett Paranormal Activity den var rätt så bra. Men skulle vilja ha riktiga bra skräck filmer.

Dem senaste jag har sett har jag antingen tyckt att dem är sega eller att jag somnar till dem eller bara allmänt sjuka eller att man sitter och skrattar åt dem.

BRA skräckfilm: Psycho

Hurvida den är läskig eller inte går att diskuteras, skräckfilm som bygger helt på stämning tycker jag är väldigt creepy iaf, The Orphanage är ett annat exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som skulle kunna tipsa mig om bra skräck filmer? Tydligen så finns det inte längre men försök. The Ring utesluter vi den satt jag och somnade till vet inte hur många gånger jag slumrade till. Har även sett Paranormal Activity den var rätt så bra. Men skulle vilja ha riktiga bra skräck filmer.

Dem senaste jag har sett har jag antingen tyckt att dem är sega eller att jag somnar till dem eller bara allmänt sjuka eller att man sitter och skrattar åt dem.

Några skräckfilmer jag plockade från min mapp, vissa är rätt bra och vissa är mindre bra, men enligt mig är alla sevärda:

Dawn of the Dead

30 Days of Night

1408

Alien vs Predator

28 dagar/veckor senare

Cloverfield

Dead Snow

Resident Evil: Extinction

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några skräckfilmer jag plockade från min mapp, vissa är rätt bra och vissa är mindre bra, men enligt mig är alla sevärda:

Dawn of the Dead

30 Days of Night

1408

Alien vs Predator

28 dagar/veckor senare

Cloverfield

Dead Snow

Resident Evil: Extinction

Tror jag har sett Dawn of the Dead när det visades på TV6/ZTV förut. 30 days of night har jag även sett den var sådär men gick att kolla på. 1408 har jag däremot inte sett så vitt jag vet. AvP har jag sett med samt 28 Days Later.

Cloverfield har jag däremot inte sett heller men Dead snow såg jag den satt jag bara och skratta åt.

Resident Evil: Extinction såg jag hemma hos en kompis. Verkar som jag har kollat på dem flesta skräck filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...