Jump to content

Tipsa mig om filmer lik...


Saleen
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

samt 28 Days Later.

Se 28 Weeks Later då.

Dead snow såg jag den satt jag bara och skratta åt.

Vet inte om du menar att filmen är dålig för det... Det är en skräckKOMDEI så du SKA skratta.

Verkar som jag har kollat på dem flesta skräck filmer.

Bara för att jag nämner ett tiotal filmer där du sett hälften kan du väl ändå inte dra den slutsatsen. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se 28 Weeks Later då.

Vet inte om du menar att filmen är dålig för det... Det är en skräckKOMDEI så du SKA skratta.

Bara för att jag nämner ett tiotal filmer där du sett hälften kan du väl ändå inte dra den slutsatsen. :blink:

Syftade mest på att jag har sett en del menade lite av dina med. Sen har jag sett lite andra skräckfilmer. Det du menade med Dead snow var inte dålig men den gick att se. Men ska ta mig en titt på 1408 pixi brukar inte kolla på trailers när det gäller filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär lite off nu kollade nyss på 1408 och ja vad ska man säga? Den var lite små creepy men inget man vart rädd över. Men jag har en del fråge täcken över filmen vilket jag kan spoila.

När Mikael gick in i rummet så började allt det där konstiga hända fast hotell världen varnade han. Sen när den där klockan började ticka ner från en timme då allt började typ eller ska man säga allt började när han klev in i rummet?

Det jag inte får ihop är att han klev in i rummet men sen vaknade han upp på ett sjukhus vilket fick mig att tro att han drömde om det hela. Men sen går han till sitt postkontor hämtar sin post. Men lite senare så är han tillbaks i hotell rummet 1408.

Vilket jag inte får ihop. Hoppas ni förstog vad jag menade nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär lite off nu kollade nyss på 1408 och ja vad ska man säga? Den var lite små creepy men inget man vart rädd över. Men jag har en del fråge täcken över filmen vilket jag kan spoila.

När Mikael gick in i rummet så började allt det där konstiga hända fast hotell världen varnade han. Sen när den där klockan började ticka ner från en timme då allt började typ eller ska man säga allt började när han klev in i rummet?

Det jag inte får ihop är att han klev in i rummet men sen vaknade han upp på ett sjukhus vilket fick mig att tro att han drömde om det hela. Men sen går han till sitt postkontor hämtar sin post. Men lite senare så är han tillbaks i hotell rummet 1408.

Vilket jag inte får ihop. Hoppas ni förstog vad jag menade nu.

Det sades att ingen hade överlevt en timme i rummet, så det var lite att man skulle tro att man hade "klått" rummet efter en timme, men det visade sig att det aldrig tog slut. Rummet körde så brutala tricks som det bara kunde för att få personerna att bryta ihop och begå självmord. Att tro att man blivit fri det för att det sedan visar sig att man inte alls är fri är ju ett ganska brutalt trick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sades att ingen hade överlevt en timme i rummet, så det var lite att man skulle tro att man hade "klått" rummet efter en timme, men det visade sig att det aldrig tog slut. Rummet körde så brutala tricks som det bara kunde för att få personerna att bryta ihop och begå självmord. Att tro att man blivit fri det för att det sedan visar sig att man inte alls är fri är ju ett ganska brutalt trick.

Ja jo

dem sa ju att ingen hade överlevt en timme i rummet. Men trodde nästan när han vaknade upp på sjukhuset att allt var en dröm eller att han hade klarat sig.

Men tack det klarade upp sig nu men bara en till snabb fråga här

När Olin kom till begravningen och skulle överlämna några saker till Lily och hon vägrade ta emot dem pga det som hade hänt. Sen när han sätter sig i bilen igen och öppnar lådan med hans saker i och börjar lyssna på det han hade spelat in.

Så ser han ju en tjej i bakspegeln men när han kollar bakåt så sitter Mike där men till vilken anledning? Är det just för att hämnas eller tacka han?

Men finns det en uppföljare till denna film?

EDIT: Detta blir också en spoiler ifall om jag skulle förstöra nåt

såg just att det fanns två avslut av filmen

Bioversionen slutar med att Mike beslutar sig för att ta med sig rummet in i döden. Han bestämmer sig för att bränna upp rummet och brandmännen kan komma in och dom räddar honom. Hans ex-fru är med honom i ambulansen och på sjukhuset. Han försöker berätta för henne vad som hänt men hon tror honom inte. Det slutar med att handbandspelaren spelar upp den döda dotterns röst och ex-frun förstår att han talat sanning.

Filmversionen slutar också med att Mike beslutar sig för att ta rummet med sig in i döden. Han bränner upp rummet och brandmännen kan komma in, eftersom rummet har dött, men tyvärr är det för sent: Mike är redan död. Filmversionen slutar med Mikes begravning då Olin tar med sig Mikes handbandspelare. Han frågar om Mikes ex-fru vill ha den och andra tillbehörigheter som hittades i det uppbrända rummet. Ex-frun Lily tar inte emot dessa och Olin behåller dem. Då han sätter sig i bilen startar han bandspelaren och lyssnar ett ögonblick. Sedan stänger han av för att köra och kollar i backspegeln. Där, i baksätet ser man Mikes uppbrända ansikte sitta och beskåda Olin. Olin blir rädd och kollar bort, när han tittar igen är ingen där.

Allra sist i filmen ser man Mike stå i det uppbrända rummet, lutad mot en fönsterbräda. Sen hör man dotterns röst ropa på honom och han lämnar fönstret.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär lite off nu kollade nyss på 1408 och ja vad ska man säga? Den var lite små creepy men inget man vart rädd över. Men jag har en del fråge täcken över filmen vilket jag kan spoila.

Vad tycker du om filmen överlag?

Såg den också på bio och gillade det slutet mer.

Sjukt sugen på att se filmen igen.

Jag kan passa på att fråga om någon vet någon liknande film?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker du om filmen överlag?

Såg den också på bio och gillade det slutet mer.

Sjukt sugen på att se filmen igen.

Jag kan passa på att fråga om någon vet någon liknande film?

Hm ja den var lite små seg iallafall en början men den är jäkligt spännande fick massa tankar om filmen om detta stämmer eller inte under filmens gång. Ja jag suger på att skriva vad jag tycker om filmer ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan passa på att fråga om någon vet någon liknande film?

Det första som dyker upp i mitt huvud om jag ska tänka på filmer där folk är fast någonstans och lite olika typer av spöken kommer och går är Dark Floors:

http://www.youtube.com/watch?v=ALf--XqkRiI

Men jag kan redan nu varna dig och säga att den filmen är rätt kass. Den kan väl förstås vara rolig att se om man är ett fan av Lordi, för de är med i filmen. :(

En annan film med samma upplägg är Thirteen Ghosts:

Den är marginellt bättre än Dark Floors men fortfarande rätt kass. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det första som dyker upp i mitt huvud om jag ska tänka på filmer där folk är fast någonstans och lite olika typer av spöken kommer och går är Dark Floors:

Men jag kan redan nu varna dig och säga att den filmen är rätt kass. Den kan väl förstås vara rolig att se om man är ett fan av Lordi, för de är med i filmen. ;)

En annan film med samma upplägg är Thirteen Ghosts:

Den är marginellt bättre än Dark Floors men fortfarande rätt kass. :P

Kollade trailern till Dark Floors och hade lite svårt att den på allvar när det var Lordi som "spökade". :P

13 Ghosts har jag redan sett.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

wat

Meh, några är till stora delar thriller/action osv men de är fortfarande sevärda filmer som har några läskiga moment. Finns ju inte så många vettiga skräckfilmer att nämna så då får man nämna något i närheten. When life gives you lemons...

Kollade trailern till Dark Floors och hade lite svårt att den på allvar när det var Lordi som "spökade". :P

13 Ghosts har jag redan sett.

Jadu, då vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...