Jump to content

Tipsa mig om filmer lik...


Saleen
 Share

Recommended Posts

passar ju inte riktigt att fråga om filmer i senast sedda film eftersom det är mest recensioner, så jag tänkte istället starta en ny tråd. som förhoppnigsvis gillas av er.

I den här tråden frågar man andra gtasajtare om tips på filmer lik någon man sett och gillar eller någon lik en beskrivning man har.

t.ex. Jag söker en dokumentärfilm där man får följa amerikanska soldater/brittiska soldater/special ops/merchenaries i Irak.

Nu gör jag ju det så det är bara börja tipsa!

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bankrånarfilmer vill jag bli tipsad om!

Public Enemies är rätt bra...

...annars är ju Reservoir Dogs något av det bästa som finns även fast det inte är direkt fokus på det som händer under själva bankrånet.

Jag söker en dokumentärfilm där man får följa amerikanska soldater/brittiska soldater/special ops/merchenaries i Irak.

Generation Kill är visserligen ingen dokumentär men jag har hört att det ska vara sjukt bra. Om du inte redan sett det dvs. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Generation Kill är visserligen ingen dokumentär men jag har hört att det ska vara sjukt bra. Om du inte redan sett det dvs. :angry:

Kollar Generation Kill just nu, den är riktigt bra! Det är inte så inriktat på eldstrider m.m. utan mer om hur soldaterna har det, eller vad man ska säga. Eldstrider förekommer dock.

Jag skulle vilja ha tips om filmer som liknar Bourne-filmerna och Taken. Vet inte hur jag ska beskriva riktigt, om man har sett filmerna förstår man nog...

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bankrånarfilmer vill jag bli tipsad om! Och fräsiga ninjafilmer om det finns sådana.

Killing Zoe är sjukt underskattad och bortglömd. Tarantino var producent vilket bör tala gott!

Nån riktig mindfuck?

12 Monkeys

Brazil

Memento

Donnie Darko

Blade Runner

The Game

Fight Club

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ouch, så jobbigt det kan vara när folk har liknande namn.. :angry:

Alla kan komma ihåg lite fel ibland, som Boomer precis bevisade.

Visst kan alla ha fel, det var mest bara att jag inte förstod vad det handlade om :angry: Sen blev jag lite förvånad när Ritchie släppt en film som inte jag hört talas om. Men, men. Du kan ju kolla in Revolver och Snatch, av hans andra filmer. Enligt mig är de de bästa utöver dem som du nyss nämnde :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst kan alla ha fel, det var mest bara att jag inte förstod vad det handlade om :angry: Sen blev jag lite förvånad när Ritchie släppt en film som inte jag hört talas om. Men, men. Du kan ju kolla in Revolver och Snatch, av hans andra filmer. Enligt mig är de de bästa utöver dem som du nyss nämnde :angry:

Snatch är grym men Revolver har jag nog inte sett.

Tack för tipset, ska kolla upp den.

Men filmerna behöver inte vara med/av Guy, bara det är i samma klass och kategori :angry:

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...