Jump to content

Lockerz.com


Siana
 Share

Recommended Posts

Det har dykt upp ännu en "tjäna-poäng-och-få-saker"-sida vid namn Lockerz.com. Sidan är invite only (jag kan invita er om ni vill) och man tjänar helt enkelt "PTZ" för att sedan köpa saker. Till skillnad från många liknande sidor så får man PTZ väldigt lätt (om än väldigt begränsat för tillfället) och förutom ett startspel som ger en 30-40 PTZ så får man 2PTZ varje dag man loggar in, och 2PTZ när man svarar på dagens fråga på sidan. Får man 40PTZ på spelet och loggar in varje dag så kan man t e x kunna köpa en PS3 (625PTZ) efter cirka fem månader - men då har jag inte räknat med de dagar där det ibland är bonusar, rekrytering och de kommande funktionerna. Om man rekryterar 20 personer får man dessutom dubbla poäng, m a o kan man tjäna ihop till en PS3 på dryga två månader.

Är sidan äkta vara?

http://boards.ign.com/teh_vestibule/b5296/185211055/p1

http://www.fragbite.com/?threadID=816108

http://www.youtube.com/results?search_quer..._type=&aq=f

Jag tror faktiskt det. Företaget som äger Lockerz är visst något väletablerat företag också: http://www.libertymedia.com/interactive-lockerz.aspx

Enda haken jag kan se för tillfället är det här:

7. Will Lockerz ship internationally: Once Lockerz begins selling products this fall, we will ship to many countries outside the US (check back at launch time for a complete list).

Men det är väl bara att vänta.

Vad tror ni?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 468
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En kompis har försökt invita mig till sidan ett tag nu men jag vill inte joina sidan helt enkelt. Jag är väl rätt paranoid av mig kanske.

Jag väntar mycket hellre på att nån som är medlem får sitt PS3 och bevisar att sidan är äkta innan jag joinar. Men om det är äkta vara verkar det faktiskt vara ett riktigt bra sätt för folk med dåligt ställt att få chansen till lite nyare saker.

Den som lever får se!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PM:a er mailadress till mig.

Jag instämmer att det är väldigt tveksamt till om sådana här saker fungerar, men lyckligtvis krävs det ingen ansträngning att pröva. Man behöver inte klicka på massa annonser och skriva upp sig för veckobrev, allt man gör är att logga in varje dag och svara på en fråga (kan vara "Om du var en filmkaraktär, vilken?" eller "Vad är din perfekta flickvän/pojkvän?").

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst fan blir man nyfiken, men... Själva tanken på att de om några månader alltså ska börja skicka ut hundratusentals varor i PS3-prisklassen känns ju jääävligt tvivelaktig.

Instämmer. Hur de ska kunna genomföra det rent ekonomiskt har jag ingen aning om men bluffar gör de inte (för tillfället i alla fall).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur förklarar du alla filmer på YouTube, då? En gigantisk konspiration?

Early bird gets the worm. Det är personer som var först till kvarn och lyckades få ihop poäng eftersom det var lätt att rekrytera folk. Snart kommer "alla" potentiala dumskallar att vara där och då finns det inte längre några andra dumskallar kvar att invita samt invitepoängen delas av allt fler - vilket i sin tur leder till att ingen får många poäng och då kan ingen få de finaste prylarna. Dessutom är det ju oklart hur leveranser till utlandet kommer att skötas.

För övrigt anser jag att den här tråden borde låsas eftersom den känns mest som reklam och smyg-invitehandel! Om en nyreggad startade en sån här tråd skulle den låsas fort som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Early bird gets the worm. Det är personer som var först till kvarn och lyckades få ihop poäng eftersom det var lätt att rekrytera folk. Snart kommer "alla" potentiala dumskallar att vara där och då finns det inte längre några andra dumskallar kvar att invita samt invitepoängen delas av allt fler - vilket i sin tur leder till att ingen får många poäng och då kan ingen få de finaste prylarna. Dessutom är det ju oklart hur leveranser till utlandet kommer att skötas.

För övrigt anser jag att den här tråden borde låsas eftersom den känns mest som reklam och smyg-invitehandel! Om en nyreggad startade en sån här tråd skulle den låsas fort som fan.

Teorin hade fungerat om det var rekrytering som gav de stora poängen, men det är det inte.

Det är klart att den hade låsts om det var en nyreggad som startade tråden - han har ju registrerat sig endast för att göra reklam för Lockerz. Det är ju knappast bara därför jag är på forumet, eller hur? Jag skapade heller inte tråden bara för att jag ville invita, jag var mer nyfiken på folks åsikter kring hela grejen... Gosh, jag är glad att jag inte lade tråden i Loungen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker faktiskt alla på youtube verkar nästan för övertydliga med att påpeka att det inte är scam. Är måttligt förväntansfull än så länge, men det kräver ju sådan liten ansträngning, så varför inte.. just in case.

Dessutom, ang. rekrytering, det går inte att komma in utan invite och dessutom går det inte riktigt att jämföra att hjälpa Siana på traven med om det kommit random snoppjocke och velat ha extrapoäng.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trådarna om t e x GratisGodis eller Erepublik är ju lite samma sak och de har ju fått vara kvar.

Nåväl, nu lämnar vi den diskussionen. Var goda och tjata inte för mycket om invites här heller, håll det via PM (även fast det är förståeligt att folk vill få sagt att de kan invita).

---

Adrian G: Det är synd att de inte har några vanliga iPhone-skal, bara skins. Det flesta är slut i lager just nu men de får visst in större mängder då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Teorin hade fungerat om det var rekrytering som gav de stora poängen, men det är det inte.

Slår vad om att de ändrar "reglerna" när fler har joinat. Att de sen använder sig av "slut-i-lager-taktik" gör ju inte saken mindre suspekt. Hela deras business-idé bygger på att köpa(?) in små kvantiteter av fina prylar (vilka sedan postas på utube, forum m.m.) för att generera hype och locka till sig den lättrogna pöbeln.

Det är klart att den hade låsts om det var en nyreggad som startade tråden - han har ju registrerat sig endast för att göra reklam för Lockerz. Det är ju knappast bara därför jag är på forumet, eller hur?

Vem vet? Jag tycker hursomhelst, rent principiellt, att det är förbannat fel att medlemmar behandlas på ett annat sätt bara för att de råkar vara gamlingar.

Jag skapade heller inte tråden bara för att jag ville invita, jag var mer nyfiken på folks åsikter kring hela grejen...

:lol:

Trådarna om t e x GratisGodis eller Erepublik är ju lite samma sak och de har ju fått vara kvar.

I Gratisgodis-tråden (en annan skittråd f.ö.) ser jag att KalleR iaf raderade rekryteringslänkarna.

Erepublik är inte alls samma sak. Du kan invita 10000 personer till erepublik och trots det kommer du inte att få nåt hemskickat på posten.

Okej, visst. Det kanske är för bra för att vara sant, men det får vi ju se? Det är ju knappast så jävla jobbigt att logga in varje dag & svara på en fråga bara? Det tar max 1-2minuter, så, man har ju inget att förlora på att testa?

Det är ett bra tidsfördriv för folk som gillar att bli scammade. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slår vad om att de ändrar "reglerna" när fler har joinat. Att de sen använder sig av "slut-i-lager-taktik" gör ju inte saken mindre suspekt. Hela deras business-idé bygger på att köpa(?) in små kvantiteter av fina prylar (vilka sedan postas på utube, forum m.m.) för att generera hype och locka till sig den lättrogna pöbeln.

Tanken har slagit mig med. Den som lever får se. Det ska nämnas att det inte är ekande tomt på sidan, de har en del saker i lager.

Vem vet? Jag tycker hursomhelst, rent principiellt, att det är förbannat fel att medlemmar behandlas på ett annat sätt bara för att de råkar vara gamlingar.

Okej. Tag det i en annan tråd.

:lol:

Jättetrist att du inte tror mig, helt seriöst så ville jag veta om någon redan var medlem, om någon kände till om det fungerade osv. Du får väl tro vad du vill. Det är väl klart att jag blir glad av att få bjuda in folk men det var verkligen inte min poäng med tråden.

I Gratisgodis-tråden (en annan skittråd f.ö.) ser jag att KalleR iaf raderade rekryteringslänkarna.

Erepublik är inte alls samma sak. Du kan invita 10000 personer till erepublik och trots det kommer du inte att få nåt hemskickat på posten.

MEN DET ÄR JU INGA JÄVLA REKRYTERINGSLÄNKAR HÄR! Du menar att jag skulle ha skippat att nämna att jag kan bjuda in folk till en sida som man bara kan registrera sig på via inbjudan? Du kanske har glömt att Erepublik hade EXAKT samma invitesystem - man kunde inte registrera sig utan att bli inbjuden, och den som bjöd in fick en bonus. Gratisgodistråden tyckte jag var ett galant exempel på en sådan sida som gick bra, den var såvitt jag minns rätt populär och inbringade GTAsajtarna sammanlagt ett par kilo godis. Om du ogillar idén så är det inga problem med det, men jag förstår inte varför en sådan tråd ska låsas bara för det...

Erepublikinvites gav en guld - virtuellt eller något i handen, sak samma, poängen är att det gynnar personen som bjuder in. När konceptet inte tilltalar dig lika mycket är det väl klart att du gärna ser det på ett annat sätt...

Det är ett bra tidsfördriv för folk som gillar att bli scammade. :naughty:

Mm, så låt oss vara.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MEN DET ÄR JU INGA JÄVLA REKRYTERINGSLÄNKAR HÄR! Du menar att jag skulle ha skippat att nämna att jag kan bjuda in folk till en sida som man bara kan registrera sig på via inbjudan? Du kanske har glömt att Erepublik hade EXAKT samma invitesystem - man kunde inte registrera sig utan att bli inbjuden, och den som bjöd in fick en bonus. Gratisgodistråden tyckte jag var ett galant exempel på en sådan sida som gick bra, den var såvitt jag minns rätt populär och inbringade GTAsajtarna sammanlagt ett par kilo godis. Om du ogillar idén så är det inga problem med det, men jag förstår inte varför en sådan tråd ska låsas bara för det...

Inga rek-länkar, nej, men det centrala "problemet" är det samma: du tjänar på att godtrogna personer ansluter sig till sidan och företaget bakom bluffen tjänar på er. Rena rama pyramidspelet. Dessutom tycker jag att en dylik tråd inte har på ett diskussionsforum att göra eftersom det för det första inte finns nämnvärt diskussionsunderlag, för det andra är reklam, och för det tredje leder det bara till invitehandel.

Erepublikinvites gav en guld - virtuellt eller något i handen, sak samma, poängen är att det gynnar personen som bjuder in. När konceptet inte tilltalar dig lika mycket är det väl klart att du gärna ser det på ett annat sätt...

Stoor skillnad. Dessutom fanns det inget mygel i erepublik. Man invitade folk och fick sitt virtuella och värdelösa skitguld. No questions asked.

Ni måste ju inse att det är en bluff och att det finns en hake. Säg att 10000 människor (en mycket låg siffra) joinar lockerz. Utan att ens invita någon "kan" var och en av dessa 10000 samla ihop ptz till en PS3 på mindre än ett år. Tror ni på allvar att företaget då skickar ut 10000 PS3or till människor från hela världen??

Come on...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...