Jump to content

Lockerz.com


Siana
 Share

Recommended Posts

Inga rek-länkar, nej, men det centrala "problemet" är det samma: du tjänar på att godtrogna personer ansluter sig till sidan och företaget bakom bluffen tjänar på er. Rena rama pyramidspelet. Dessutom tycker jag att en dylik tråd inte har på ett diskussionsforum att göra eftersom det för det första inte finns nämnvärt diskussionsunderlag, för det andra är reklam, och för det tredje leder det bara till invitehandel.

Hela min tanke kring diskussionsunderlag var hurvida sidan var äkta, hur i allsin dar de kan finansiera det hela och vad den egentliga haken är. Det tycker jag har funkat rätt bra? Det har ju blivit en mer eller mindre hetlevrad diskussion i tråden.

Stoor skillnad. Dessutom fanns det inget mygel i erepublik. Man invitade folk och fick sitt virtuella och värdelösa skitguld. No questions asked.

Här FÅR man sina PTZ. Sedan får vi se om det leder till något.

Ni måste ju inse att det är en bluff och att det finns en hake. Säg att 10000 människor (en mycket låg siffra) joinar lockerz. Utan att ens invita någon "kan" var och en av dessa 10000 samla ihop ptz till en PS3 på mindre än ett år. Tror ni på allvar att företaget då skickar ut 10000 PS3or till människor från hela världen??

Come on...

Om du tar dig en noggrannare titt i tråden så ser du att det inte finns någon här som på 100% har skrivit att de tror på det. Alla säger i princip "någon hake finns, men man kan väl alltid pröva". Poängen är att man slipper få en sprängfylld inbox eller jobba hårt, det tar fem minuter per dygn så får vi se vad det leder till.

----

Hittade en rätt spännande sida:

http://lockerzforum.com/prizes_received/

Saker åker ut, men det är i en långsam takt och gissningsvis bara till en början. Jag skulle personligen inte spara ihop till något superdyrt och riskera att de lägger ner sidan eller nåt.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 468
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det samma spel varje dag?

Eller kan man bara spela det en gång? : <

Bara en gång, tyvärr. Sedan får du förlita dig på dagens fråga tills mer kommer. :lol:

---

Min teori kring hur de har tänkt ut det:

Why is Lockerz giving away prizes at low levels on PTZ Place: First, we just want to thank you for getting involved at the very beginning. You rock. Plus, you’re helping us build the coolest group of brand trendsetters every time you invite friends to Lockerz...but you probably knew that. And finally, we want you to try out the different PTZ levels to get a taste of how everything will work when we go live this fall. This version of the PTZ Place is a test for us to figure out what you like, what we like, and how together we can make Lockerz unbelievable when it officially launches.

Detta kommer från deras FAQ. Jag tror att de kommer höja kostnaden en aning när sidan är färdig och fraktar internationellt förmodligen. Frågan är bara hur mycket.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig förstått grejen med hemsidor som denna. Varför sitta hemma och jobba i fem månader för att få ihop till en PS3 istället för att jobba på riktigt i en månad och kunna köpa tre stycken?

För vi alla jämför ju en sån här sida med ett deltidsjobb.

...

Lite svårt att jämföra ett åttatimmarspass med ett femminutersbesök på en hemsida. Får man inte jobba OCH vara medlem på sidan, menar du?

Konceptet på den här typen av sidor är rätt lamt, det kan jag hålla med om, men ni är rätt tafatta när ni försöker tracka ner på dem med arguemnt av den där typen.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För vi alla jämför ju en sån här sida med ett deltidsjobb.

...Jag trycker inte ner på någon alls, jag förstår bara inte varför man ens skulle vilja göra något sånt här i fem månader för att få någonting man kan få på så mycket kortare tid. Grejen är den att jag menade inte bara den här hemsidan utan även andra sidor som t.ex gratisgodis (hette den så?) där man gjorde liknande saker få små, enstaka godisbitar. Godis för en tjugolapp bör man inte lägga ner så mycket energi på.

Lite svårt att jämföra ett åttatimmarspass med ett femminutersbesök på en hemsida. Får man inte jobba OCH vara medlem på sidan, menar du?

Konceptet på den här typen av sidor är rätt lamt, det kan jag hålla med om, men ni är rätt tafatta när ni försöker tracka ner på dem med arguemnt av den där typen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle vara väldigt sött av dig ifall du skulle vilja invita mig :angry:

min email e thedude93@live.com

Edit: Någon här som har fått något eller har beställt? tycker det värkar lite konstigt om allt är gratis? vad tjänar dom på det hära att skicka iväg gratis grejer?

Edit: fick en invite på annat sätt :angry: ifall nån vill ha invite pm:a mig bara :angry:

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle vara väldigt sött av dig ifall du skulle vilja invita mig :angry:

min email e thedude93@live.com

Edit: Någon här som har fått något eller har beställt? tycker det värkar lite konstigt om allt är gratis? vad tjänar dom på det hära att skicka iväg gratis grejer?

Edit: fick en invite på annat sätt :angry: ifall nån vill ha invite pm:a mig bara :angry:

Ingen här har fått något än eftersom de inte fraktar internationellt förrän den 15:e oktober. Jag tror att de för tillfället inte tjänar särskilt mycket på det utan istället håller på och bygger upp en stor användarskara tills när de övriga funktionerna på sidan är ute.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen här har fått något än eftersom de inte fraktar internationellt förrän den 15:e oktober. Jag tror att de för tillfället inte tjänar särskilt mycket på det utan istället håller på och bygger upp en stor användarskara tills när de övriga funktionerna på sidan är ute.

vad jag har hört så skickar dom z-list tröjorna över allt men inte dom andra grejerna ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...