Jump to content

Nytt subforum under GTA IV


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Hultenius skrev väl någonstanns att det aldrig blev någon "GTA4-boom" som förväntat.

Mm det stämmer nog. Men det känns som att behovet av ett gtaforum inte är lika stort längre. Diskussionerna sprids till andra breda sidor istället?

Det finns ju inte alls lika mycket att diskutera i GTA4 som SA heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror stängningen av GTAsajtens hemsida spelade en viss roll i att IV inte blev en lika stor boost för forumet som SA-releasen.

Dessutom har GTA IV, som sagt, inte samma diskussionspotential som den mycket djupare och på många sätt intressantare III-trilogin.

Skulle tro att nästa spel (GTA IV Vice City?) återkopplar mer till GTA IV och därmed får mer diskussionsunderlag, men det dröjer ju bra länge. Vi behöver väl antingen en återskapad huvudsida eller ett mycket bredare forumutbud för att uppnå det "mål" vi satt. Å andra sidan vet jag inte att vi verkligen vill ha over 9000 topics i random GTA-forum, det är trots allt en heeeeel del skittopics i GTA SA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle tro att nästa spel (GTA IV Vice City?) återkopplar mer till GTA IV och därmed får mer diskussionsunderlag, men det dröjer ju bra länge. Vi behöver väl antingen en återskapad huvudsida eller ett mycket bredare forumutbud för att uppnå det "mål" vi satt. Å andra sidan vet jag inte att vi verkligen vill ha over 9000 topics i random GTA-forum, det är trots allt en heeeeel del skittopics i GTA SA.

Precis.

Och GTA III som det första GTAspelet i 3D som vart Väldigt populärt har endå bara runt 1300 topics. Mer än GTA IV, visst. Men fortfarande mycket mindre än de topics som finns i VC och SA-forumen. Desto mer generationen utvecklades och fick nya spel, desto bättre och mer populära blev spelen. GTA IV är dessutom enligt många inte ens bra, och det är för få som gillar det tillräckligt mycket för att bli medlem på ett forum skulle jag tro. Skillnaden är ju heller inte riktigt lika stor från 3e generationen till den fjärde, som den var från 2a till 3e (jag menar 2D->3D är en mycket större skillnad.

Förhoppningsvis så blir det som så att nästa GTAspel blir någonting till GTA IV så som SA var för GTA III. Alltså t.ex mycket nya funktioner och fordon, större bana (kanske lite som San Andreas, fast att städerna är större och att landskapen är lite mindre (men att kartan ändå blir större än GTA IV's Liberty City), eller någonting sådant).

De har ju tydligen väldigt höga ambitioner för nästa GTA, som jag hört. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror stängningen av GTAsajtens hemsida spelade en viss roll i att IV inte blev en lika stor boost för forumet som SA-releasen.

Dessutom har GTA IV, som sagt, inte samma diskussionspotential som den mycket djupare och på många sätt intressantare III-trilogin.

Nu är ju, utan större överdrift minst 3000 av dom topics som finns i SA-forumet enbart skräptrådar om mat, träning, spel och flickvänner. Allt som nu är borttaget från GTA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom IV inte vart så populärt nu kanske har nåt med att huvudsidan är borta. Menar när vi hade huvudsidan då stog det alltid nåt om San Andreas som gjorde att fler reggade sig här. Om vi nu kanske öppnar huvudsidan igen när vi får det nya forumet så kanske vi kan få fart fram tills nästa GTA spel kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...