Jump to content

Forumitens Sysselsättning


L_Voll
 Share

Vad håller du på med?  

103 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En klok gentleman som du borde börja studera vid ett välrenommerat universitet asap! yes_1046272_0.gif

Haha, vilken smickrare. Nog har jag övervägt det alternativet men det är något inom mig som känner att akademiker inte riktigt är min grej. Jag vill nog låta kroppen arbeta och låta huvudet ägna sig åt andra grubblerier i all tysthet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Haha, vilken smickrare. Nog har jag övervägt det alternativet men det är något inom mig som känner att akademiker inte riktigt är min grej. Jag vill nog låta kroppen arbeta och låta huvudet ägna sig åt andra grubblerier i all tysthet.

Bra sagt. Påtvingat tänkande är skitjobbigt. Det ska bli gött att sluta skolan om ett år. :huh:

(och lite ångest)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är arbetslös och lever på bidrag. Har inga planer på att söka jobb för tillfället. Funderar på om man i framtiden ska gå någon "starta eget" utbilldning och förhoppningsvis därefter starta något inom fordonsindustrin.

Du äcklar mig lite. Är inte du white trash? Du kan väl stå och mecka i någon verkstad eller något?

----------------

Jag är arbetssökande, får för tillfället pengar från soc men eftersom jag varit arbetslös i tre månader ska jag snart få pengar från Försäkringskassan istället. Jag söker jobb som en mongoboll dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då ska du fan inte ha något bidrag heller.

Jag har arbetat och betalat skatt, så varför inte? Desutom står jag i kö i väntan på remiss till MPU så behöver därför inte söka jobb för tillfället.

Du äcklar mig lite. Är inte du white trash? Du kan väl stå och mecka i någon verkstad eller något?

----------------

Det vore inte helt fel. Men eftersom jag inte har någon vidare utbildning så är det inte bara att gå till någon verkstad och börja jobba.

Redigerad av ERROLS_TRUMMA
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arbetar som fritidsledare på skola.

Annars är det mycket tid som går till bander och levande teater samt tjejen.

Behöver man en "utbildning" för fritidsledare/ungdomsgård/whatever.

Jag är aningen trött på stå på industrigolv, vill ha mer fritid, träffa folk men inte ha det tråkiga(kassör och liknande).

Vet att det var gött på dagiset jag praktiserade på, dock är åldern allt för låg på ett dagis, ett fritids skulle antagligen funka(det är väl typ 6-12) och en ungdomsgård skulle vara guld (12-18~).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att citera Fredrik Segemyhr; "Jag är inte arbetslös, jag är mellan två jobb!". Har för nuvarande pengar så jag klarar mig men vill ha någonting att göra. Satt arbetslös hela förra vintern och degade. Men när de senaste prognoserna visar att arbetslösheten ska nå sin kulmen år 2011 så bådar det ju verkligen inte gott. Har planer på att söka till högskola vilket mycket väl kan bli till nästa år, om jag inte hittar något arbete tills dess.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Arbetssökande, sen lite mer än ett år tillbaka.

Kanske är det nog med skrotande inom en snar framtid. Imorse ringde en dam från Busslink upp och hörde om man fortfarande var intresserad av bussförarutbildning. ^_^ Får iof sumpa sommaren 2010 som vikarie då men spelar noll roll eftersom man ändå varit ledig så länge. Introduktionsmöte inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...