Jump to content

Forumitens Sysselsättning


L_Voll
 Share

Vad håller du på med?  

103 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kanske är det nog med skrotande inom en snar framtid. Imorse ringde en dam från Busslink upp och hörde om man fortfarande var intresserad av bussförarutbildning. ^_^ Får iof sumpa sommaren 2010 som vikarie då men spelar noll roll eftersom man ändå varit ledig så länge. Introduktionsmöte inom kort.

Grattis! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 4 weeks later...

Bottenlös besvikelse. Det var d-day idag, teoriprov och testkörning med personbil inför bussutbildning inne i Stockholm. Det började med teoridelen, vi var 5 stycken samlade. Teoridelen bestod av ett papperstest och sedan ett likadant teoritest som man gör när man kör b-teoriprov. 40 rätt av 70 skulle man ha vilket avklarades galant och pappersprovet gick också bra. Några fick molokna lämna salen redan efter testet. Allt känns på topp och så är det dags för biltestet vilket körs från Kungsholmen upp mot Solna och Huvudsta där jag har noll koll. Det var dock ingen förmildrande omständighet fick jag veta tidigt. Börjar ok, men sen blir det fel filer här och där och en aning söligt men inga allvarliga förseelser. Känner dock att det inte riktigt höll, och mycket riktigt så faller jag på "allmänt orutinerad körning och för segt tempo - välkommen igen om ett år". Jomen tjena. Tänk så fort ett fult leende kan övergå till svärta i själen. Har ingen lust att gå på bio längre som jag tänkt och tar tåget hem och som en sista spottloska i ansiktet åker bussen jag ska med från stationen ifrån bara för att nån ställt en annan buss framför och jag och några andra inte uppmärksammat att den kommit. Det är väl nu uttrycket "Life's a bitch" kommer till pass. Palla! :D

Har suttit och deppat och lyssnat på Sexual Healing nu. Får se om jag sköljer ner sorgen med några bärs imorgon. Återigen tillbaka på noll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bottenlös besvikelse. Det var d-day idag, teoriprov och testkörning med personbil inför bussutbildning inne i Stockholm. Det började med teoridelen, vi var 5 stycken samlade. Teoridelen bestod av ett papperstest och sedan ett likadant teoritest som man gör när man kör b-teoriprov. 40 rätt av 70 skulle man ha vilket avklarades galant och pappersprovet gick också bra. Några fick molokna lämna salen redan efter testet. Allt känns på topp och så är det dags för biltestet vilket körs från Kungsholmen upp mot Solna och Huvudsta där jag har noll koll. Det var dock ingen förmildrande omständighet fick jag veta tidigt. Börjar ok, men sen blir det fel filer här och där och en aning söligt men inga allvarliga förseelser. Känner dock att det inte riktigt höll, och mycket riktigt så faller jag på "allmänt orutinerad körning och för segt tempo - välkommen igen om ett år". Jomen tjena. Tänk så fort ett fult leende kan övergå till svärta i själen. Har ingen lust att gå på bio längre som jag tänkt och tar tåget hem och som en sista spottloska i ansiktet åker bussen jag ska med från stationen ifrån bara för att nån ställt en annan buss framför och jag och några andra inte uppmärksammat att den kommit. Det är väl nu uttrycket "Life's a bitch" kommer till pass. Palla! :D

Har suttit och deppat och lyssnat på Sexual Healing nu. Får se om jag sköljer ner sorgen med några bärs imorgon. Återigen tillbaka på noll.

Tycker synd om dig just nu :). Jag tycker att du ska fortsätta leta jobb, och om ett år så kan du ju försöka igen! Fram tills dess: Lär dig Stockholm med förorter! Kör omkring mycket på fritiden! Lär dig gatorna så ska du se att det går bättre och att du inte alls kör lika "segt" nästa gång. Då kan du gatorna utatill och har ett starkare självförtroende :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker synd om dig just nu :). Jag tycker att du ska fortsätta leta jobb, och om ett år så kan du ju försöka igen! Fram tills dess: Lär dig Stockholm med förorter! Kör omkring mycket på fritiden! Lär dig gatorna så ska du se att det går bättre och att du inte alls kör lika "segt" nästa gång. Då kan du gatorna utatill och har ett starkare självförtroende :D

Ja inte mycket annat att göra. Får se om ja kommer göra något mer försök just på buss, de kanske aldrig var meningen. En sak jag kunnat göra för att påverka var att välja en tid i dagsljus, såhär i efterhand känns det som det hade varit till stor hjälp med tanke på alla utslitna fillinjer och dålig skyltbelysning. Tackar för sympatin i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja inte mycket annat att göra. Får se om ja kommer göra något mer försök just på buss, de kanske aldrig var meningen. En sak jag kunnat göra för att påverka var att välja en tid i dagsljus, såhär i efterhand känns det som det hade varit till stor hjälp med tanke på alla utslitna fillinjer och dålig skyltbelysning. Tackar för sympatin i vilket fall.

Vad tycker du om bussyrket? Är det något du alltid drömt om att få göra eller var det bara ett infall?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker du om bussyrket? Är det något du alltid drömt om att få göra eller var det bara ett infall?

Inget jag drömt om sen barndomen direkt. Fick ett infall nån gång i våras. Tyckte det verkade vara ett bra alternativ eftersom jag gärna ser mig omkring och rör på mig men inte vill vara social hela tiden och sköta mig själv. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget jag drömt om sen barndomen direkt. Fick ett infall nån gång i våras. Tyckte det verkade vara ett bra alternativ eftersom jag gärna ser mig omkring och rör på mig men inte vill vara social hela tiden och sköta mig själv. :D

Ok, nu när du misslyckats med testet kanske du förlorar intresset och hittar något annat istället. Men om du inte skulle göra det, utan verkligen känner att bussförare är det du vill bli så säger jag bara : Go for it :). Skit i att det gick åt helvete första gången! Hur ofta lyckas man med något första gången man försöker?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bottenlös besvikelse. Det var d-day idag, teoriprov och testkörning med personbil inför bussutbildning inne i Stockholm. Det började med teoridelen, vi var 5 stycken samlade. Teoridelen bestod av ett papperstest och sedan ett likadant teoritest som man gör när man kör b-teoriprov. 40 rätt av 70 skulle man ha vilket avklarades galant och pappersprovet gick också bra. Några fick molokna lämna salen redan efter testet. Allt känns på topp och så är det dags för biltestet vilket körs från Kungsholmen upp mot Solna och Huvudsta där jag har noll koll. Det var dock ingen förmildrande omständighet fick jag veta tidigt. Börjar ok, men sen blir det fel filer här och där och en aning söligt men inga allvarliga förseelser. Känner dock att det inte riktigt höll, och mycket riktigt så faller jag på "allmänt orutinerad körning och för segt tempo - välkommen igen om ett år". Jomen tjena. Tänk så fort ett fult leende kan övergå till svärta i själen. Har ingen lust att gå på bio längre som jag tänkt och tar tåget hem och som en sista spottloska i ansiktet åker bussen jag ska med från stationen ifrån bara för att nån ställt en annan buss framför och jag och några andra inte uppmärksammat att den kommit. Det är väl nu uttrycket "Life's a bitch" kommer till pass. Palla! :D

Har suttit och deppat och lyssnat på Sexual Healing nu. Får se om jag sköljer ner sorgen med några bärs imorgon. Återigen tillbaka på noll.

Oj! Tråkigt att höra :) Ge inte upp bara, så du fastnar i arbetslösångest-träsket. Du kanske skulle satsa på en utbildning i stället? Om du kör på det nu är du klar lagom tills att arbetsmarknaden har hämtat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...