Jump to content

Beroenden


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

För 3 år sen var jag beroende av WoW, inte särskilt långvarigt beroende, det höll sig i 4 månader tror jag. Men jag vill ändå sträcka mig så långt så jag kan säga att det var ett beroende.

I 8'an och 9'an var jag beroende av CS och även RO. Gick inte en enda dag utan att jag spelade nått utav spelen, och då kunde jag sitta och spela fram till 3-4 varje natt när jag skulle upp vid 7 ungefär.

Jag har väl också varit rätt så beroende av GW också, inte lika stort beroende som det var med dom andra spelen dock!

Nu på senare tid kan jag väl säga att jag är beroende av snus och till viss del koffein, visst jag måste inte dricka kaffe varje dag, men ungefär varannan funkar bra.

Cigaretter var även ett beroende ett tag, men nu håller jag på att arbeta bort beroendet av det, blir så jävla dyrt annars.

Datorn så som många säger, är jag inte direkt beroende av, visst kan det bli att man känner ett "sug" att få sitta vid den, men ibland kan det gå flera flera flera dagar och ibland ända upp till flera veckor innan jag sitter vid den igen.

När jag väl sitter vid den, så måste verkligen musiken på, det går inte att sitta vid datorn annars, så musiken är väl ett rätt stort beroende då jag istortsett alltid bär runt på min Mp3 spelare.

När jag spelar nått FPS spel brukar jag stänga av musiken, men så fort jag stänger ner spelet åker musiken på igen.

När vi ändå är inne på musik så har jag ett riktigt abstinens besvär när det gäller att spela nått instrument, varje dag sitter jag minst 1 timme med antingen basen eller gitarren och plinkar.

Ett cola beroende börjar växa fram också, då det har blivit så att jag har köpt cola varenda dag sen jag började 2'an i gymnasiet.

Det är allt jag kan komma på för tillfället, uppdaterar när jag kommer på nått mer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag antar att jag är beroende av musik. Det får inte gå en dag utan att jag har lyssnat på någonting i minst två timmar. Jag behöver det för att komma in i rätt stämning varje dag, liksom. Om jag har varit ute en kväll och inte suttit vid datorn på hela dagen så är det den första jag går till när jag kommer hem. Måste kolla Gtasajten, Facebook och Aftonbladet många gånger om dagen. Sen vet jag inte om jag är beroende av någonting mer, faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag antar att jag är beroende av musik. Det får inte gå en dag utan att jag har lyssnat på någonting i minst två timmar. Jag behöver det för att komma in i rätt stämning varje dag, liksom. Om jag har varit ute en kväll och inte suttit vid datorn på hela dagen så är det den första jag går till när jag kommer hem. Måste kolla Gtasajten, Facebook och Aftonbladet många gånger om dagen. Sen vet jag inte om jag är beroende av någonting mer, faktiskt.

Åh, ord!

Jag kan för någon anledning inte föreställa mig att du har varit WoW beroende! :whistling:

Hah, jag tar nog det som en komplimang :P

Nejrå - jag PG:ade rätt hårt från ungefär mitten/slutet av nian i två år. Hade främst en rogue och en warlock, level 60 (på min tid var det det högsta som gick - jo, det är sant!). Hade helt okej eq, raidade lyckat halvhöga instanser. Men det jag gillade mest var såklart den sociala biten. Och det är en stört härlig värld, trots allt. Synd bara att man måste spela så mycket för att 'bli' något. Och att det är rätt dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beroende av att sms:a och datorn väl enda jag är. Om mitt comviq kompis har gått ut så är jag beroende av att försöka få pengar så jag kan fylla på. Sen datorn ja det finns inte så mycket av att säga beroende av att spela på datorn med då jag gör det nästan varje dag.

Har hänt att datorn går före kompisarna med :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oväntat att nästan alla här är datorberoende :o

Är själv lite smått beroende av kaffe kanske, men inget mer egentligen. Ibland kanske lite datorberoende, men det är egentligen inget riktigt beroende. Har jag bara något annat att göra så längtar jag inte efter datorn. Det är liksom bara ett tidsfördriv när jag inte har något att göra. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Internet, jag blir lätt rastlös och känner mig väldigt handikappad om jag är utan internet i längre perioder. Dessutom sitter jag ofta och surfar längre än planerat. Det är nästan så man börjar fundera på vad folk sysselsatte sig med i hemmen förr i tiden..

MP3-spelaren och podcasts. Jag har svårt att utföra monotona aktiviteter (som att gå, diska, städa, laga mat, jogga, hänga tvätt etc.) om jag inte har mp3-spelaren med en podcast i öronen. Tyvärr är jag utan mp3-spelare atm. :naughty:

Har utvecklat ett lätt nikotinberoende under våren-sommaren men jag tror att jag kommer att övervinna det när hösten kommer.

Återkommer om jag kommer på nåt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Internet, jag blir lätt rastlös och känner mig väldigt handikappad om jag är utan internet i längre perioder. Dessutom sitter jag ofta och surfar längre än planerat. Det är nästan så man börjar fundera på vad folk sysselsatte sig med i hemmen förr i tiden..

MP3-spelaren och podcasts. Jag har svårt att utföra monotona aktiviteter (som att gå, diska, städa, laga mat, jogga, hänga tvätt etc.) om jag inte har mp3-spelaren med en podcast i öronen. Tyvärr är jag utan mp3-spelare atm. :naughty:

Har utvecklat ett lätt nikotinberoende under våren-sommaren men jag tror att jag kommer att övervinna det när hösten kommer.

Återkommer om jag kommer på nåt annat.

Jag har aldrig fattat det här med podcasts, vad är det för program man lyssnar på?

---

Jag är som de flesta andra här beroende av internet, förra veckan i stugan blev hård. Jag borde vara beroende av alkohol eftersom jag har intagit det i små eller stora mängder varje dag hela semestern sen i slutet av maj, och man brukar ju säga att alkohol är rätt så mycket beroendeframkallande. Idag och i veckodagarna framöver hade jag tänkt att sluta med denna vana. Jag känner hittills inget sug alls efter det och har aldrig upplevt det beroendet förut så förhoppningsvis är det lugnt.

Har också ett lätt tobaksberoende och av kaffe.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...