Jump to content

Katt vs Hund!


Umberto
 Share

Ovetenskaplig undersökning  

89 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Katt. Hundar bara dreglar och flämtar. Och visst. Deras läten är ju mycket mer harmoniskt än alla katters mysiga "Mjau"... Voff låter ju verkligen... Underbart. Not. Den enda söta hunden jag någonsin sett är min hund btw. Näst intill alla andra är skitfula imo.

Skulle jag få välja mellan en katt och en hund så skulle jag välja en katt varje dag i veckan.

CTRL C + CTRL V från likannde tråd på fb

katter: jamar, luktar, slickar, springer, klättrar, hoppar, snurrar, slåss, fräser, hugger, tigger, glor (om något), viftar, bajsar, pissar, klöser, river ner saker, osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CTRL C + CTRL V från likannde tråd på fb

katter: jamar, luktar, slickar, springer, klättrar, hoppar, snurrar, glor (om något), viftar, osv osv.

Jaha?

tigger

Det gör de flesta tama djur om man vid något tillfälle matat dem när man sitter och äter.

bajsar, pissar

Utomhus ja. Det var länge sen en katt hos mig sket eller pissade inomhus.

river ner saker

Löjligt.

klöser

Träbitar och annat utomhus för att vässa klorna.

-----------------------------------

On topic: Jag tycker både hundar och katter är väldigt charmiga, men jag har levt hela mitt liv med katter så det är klart att jag har fattat lite extra mycket tycke för dem. Däremot har jag inte på grund av det några löjliga fördomar mot hundar. Det verkar som att bara för man gillar det ena djuret mer måste man per automatik hata det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CTRL C + CTRL V från likannde tråd på fb

katter: jamar, luktar, slickar, springer, klättrar, hoppar, snurrar, slåss, fräser, hugger, tigger, glor (om något), viftar, bajsar, pissar, klöser, river ner saker, osv osv.

Hundar: skäller, luktar, slickar, springer, snurrar, slåss, morrar, hugger, tigger, glor (om något), viftar, bajsar, pissar, klöser, river ner saker, osv osv.

Don't tell me dogs don't poo.

Enligt mig är det bara mysigt / sött att dom klättrar och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Träbitar och annat utomhus för att vässa klorna.

Sån jävla BS, katter gör ju inget annat än klöser, ska man klappa katter och ha dom i knät så börjar de ju spänna klorna och jävlas! Katter är ju så ososiala och uppskatter ju inget annat än mat!

Hundar är riktiga grejor däremot!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sån jävla BS, katter gör ju inget annat än klöser, ska man klappa katter och ha dom i knät så börjar de ju spänna klorna och jävlas!

I Norrland kanske. :)

Katter är ju så ososiala [...]

Jag håller med på att katter håller sig mycket för sig själva, men det beror inte på att de är asociala utan att de är mer självständiga... Vilket också är en stark anledning till varför jag föredrar katter; man måste inte vara med dem hela tiden. :)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör de flesta tama djur om man vid något tillfälle matat dem när man sitter och äter.

Inte om man lär dom att inte göra det. Lär en katt någonting

Utomhus ja. Det var länge sen en katt hos mig sket eller pissade inomhus.

Hittar kattavföring varje gång jag är hos min far

Löjligt.

Dom klättrar överallt, att dom river ner saker då händer

Träbitar och annat utomhus för att vässa klorna.

Det mesta dom kommer åt imo

Fast egentligen handlar det ju om vad man föredrar. Jag är en hundmänniska så jag kommer nog aldrig uppskatta katter. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sån jävla BS, katter gör ju inget annat än klöser, ska man klappa katter och ha dom i knät så börjar de ju spänna klorna och jävlas! Katter är ju så ososiala och uppskatter ju inget annat än mat!

Haha, det känns ju knappt. Att de är osociala och inte uppskattar något annat än mat kanske är applicerbart på någon utstött katt i Norrland, men då rakt inte på alla.

Fast egentligen handlar det ju om vad man föredrar. Jag är en hundmänniska så jag kommer nog aldrig uppskatta katter. :)

Jag kan inte minnas senast en katt rev ner något, eller när en katt sket/pissade inomhus senast. Allt skiljer sig från katt till katt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...