Jump to content

Vad gör dig omanlig?


Frusciante
 Share

Recommended Posts

Alla har vi en lite kvinnlig sida, eller gör saker som är omanliga, vad gör du som är omanligt? Och, för er kvinnor (finns väl iaf en här i den svettiga nördvärlden), vad gör du som är okvinnligt?

Själv kan jag inte lägga rätt cykelkedjan när den hoppat ur, det är det enda jag kommer på nu. Å andra sidan så kan jag inte komma på nåt manligt om mig heller. Älskar Vänner (serien alltså), här verkar det vara många som kollar på den, men i min klass är det bara tjejer som kollar på den, och när jag sjung Smelly Cat en gång kollade alla konstigt på mig (kan ha varit för att det var en mattelektion också, men tror det spelade in att det var Smelly Cat).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 70
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Bah, alla är vi lite feminina. Jag själv hoppar automatiskt upp i fosterställning så fort någonting läskigt händer i en skräckfilm, utifall att mördaren gömmer sig under soffan. Föredrar ofta cider framför öl på krogen, är väldigt, väldigt lättpåverkad, kan inte se "people getting hurt"-videos på Youtube och jag har spegelmani. Så fort jag ser en spegelbild på mig själv så måste jag kolla frisyren, minst.

Lär aldrig bli en JD, men det är väl nästan bra..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv kan jag inte lägga rätt cykelkedjan när den hoppat ur, det är det enda jag kommer på nu.

Jag tycker det är jobbigt att man blir så oljig när man mekar med cykelkedjor. För övrigt är jag inte världens mest råbarkade "gå-ut-i-skog'n-me'-rutig-flanellskjorta-och-yxa-och-grymtandes-hugga-ner-träd-samtidigt-som-svetten-hopas-under-armarna"-karlakarl. Jag är nog lite av en sensie. Jag lagar mat och bakar bröd, är ganska fåfäng, och är nog mer metrosexuell än gemene svennebanan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha det finns fan inga män längre. Dagens 2män" är förvuxna pojkar.

Jag är skit omanlig, dricker inte direkt öl. Gillar inte det så mycket. Ser inte på sport, hatar sport. Kan inte skruva och snickra. Kan inte ens ställa in bilden på tv. Totalt oteknisk.

Samma här :(

Men som sagt, jag vet inte direkt vad jag gör som är "omanligt"... Alla tycker och gör olika, så jag ser inte någonting här som nämnts är feminint...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här :(

Det är annars nåt man lär sig tycka om med tiden, jag lärde mig inte förrän i mars i år. Jag tycker inte det hade så mycket med "träning" att göra utan det kom med åldern. Barn har mycket svårt för att gilla bittra smaker och det tar tid innan de börjar gilla öl och vin, till exempel. Har för mig att det är pga att giftiga saker oftast smakar beskt och bittert.

Jag är nog alldeles för snäll och omtänksam för att kallas karlakarl, jag är väl för blödig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det omanligt att vara rädd för spindlar. Satt i godan ro här och kolla på Grattis Världen avsnitt på Youtube när en spindel kröp igenom springan på en garderobsdörr precis bredvid mig. Slog ihjäl den, men nu hittar jag inte liket och är mer rädd än nånsin. För några veckor sen satt en i taket, slog till den, släckte, tände en kvart senare, då hängde den kvar i en tråd. Jag hatar spindlar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja...

- Jag är ofta av åsikten att alla män är svin

- Jag gillar vin (?)

- Jag gillar tjejig, glad musik

- Små, färgglada saker makes me go "aww.. !"

- Jag gillar rött framför blått

- Till kroppsspråket kan jag vara väldigt feminin, speciellt när jag druckit

- Jag bryr mig rätt mycket om vad jag har på mig

- Jag har viktkomplex

- Jag kan ibland leva mig in väldigt mycket i romantiska filmer

- Jag gillar absolut inte sport eller fysisk aktivitet heller för den delen

Frusciante: Nej, fobier är inte omanligt. Jag själv lider av enorm spindelfobi och det kan stundtals hämma mitt liv ganska rejält. Gick i KBT för det för några år sen men nu är det tillbaka mer än förr. Det är skitvarmt i mitt rum om somrarna men inte fan tänker jag ge spindlarna en chans att komma in hit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja...

- Jag är ofta av åsikten att alla män är svin

- Jag gillar vin (?)

- Jag gillar tjejig, glad musik

- Små, färgglada saker makes me go "aww.. !"

- Jag gillar rött framför blått

- Till kroppsspråket kan jag vara väldigt feminin, speciellt när jag druckit

- Jag bryr mig rätt mycket om vad jag har på mig

- Jag har viktkomplex

- Jag kan ibland leva mig in väldigt mycket i romantiska filmer

- Jag gillar absolut inte sport eller fysisk aktivitet heller för den delen

Frusciante: Nej, fobier är inte omanligt. Jag själv lider av enorm spindelfobi och det kan stundtals hämma mitt liv ganska rejält. Gick i KBT för det för några år sen men nu är det tillbaka mer än förr. Det är skitvarmt i mitt rum om somrarna men inte fan tänker jag ge spindlarna en chans att komma in hit.

Kan känna igen mig på en del saker du listade där.

- Jag tycker att många män är svin, men ga måste säga att jag avskyr människan i sig mer än bara män.

- Jag gillar också vin, men när jag blir full på vin så är jag ingen trevlig person..

- Hundvalpar och kattungar, eller små djur i största allmänhet makes me go "aww.. ! -_- "

- Jag bryr mig väldigt mycket om vad jag har på mig

- Jag har också viktkomplex, dock åt andra håller. Blir ganska ledsen så fortjag ställer mig på vågen, just för att jag väger för lite.

- Avskyr fysisk aktivitet (Det är till och från, men ska man se det ur det stora hela så skulle jag förmodligen aldrig anstränga mig frivilligt)

Edit: Jag klarar inte av att se djur som far illa på grund av att vi behandlar dem dåligt. Hur mycket jag än älskar kött så mår jag jättedåligt så fort jag äter det för att jag tänker på hur sorgligt liv djuret har levt.

Jag kan inte ens döda en fluga! Det går inte, jag mår verkligen jättedåligt så fort jag gör ett djur illa. Det enda djuret jag kan döda (och knappt) är spindlar. Senast jag såg en spindel på rummet, och vi pratar alltså om en spindel som var i storlek med ett knappnålshuvud, så fångade jag den i ett glas med hjälp av det och hushållspapper, la den instängd i glaset i mikron (!), och slog igång den. Var för rädd för att döda den med egna verktyg.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte ens döda en fluga! Det går inte, jag mår verkligen jättedåligt så fort jag gör ett djur illa. Det enda djuret jag kan döda (och knappt) är spindlar. Senast jag såg en spindel på rummet, och vi pratar alltså om en spindel som var i storlek med ett knappnålshuvud, så fångade jag den i ett glas med hjälp av det och hushållspapper, la den instängd i glaset i mikron (!), och slog igång den. Var för rädd för att döda den med egna verktyg.

Räknas inte myggor som djur, eller kan du inte döda dem? -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte ens döda en fluga! Det går inte, jag mår verkligen jättedåligt så fort jag gör ett djur illa. Det enda djuret jag kan döda (och knappt) är spindlar. Senast jag såg en spindel på rummet, och vi pratar alltså om en spindel som var i storlek med ett knappnålshuvud, så fångade jag den i ett glas med hjälp av det och hushållspapper, la den instängd i glaset i mikron (!), och slog igång den. Var för rädd för att döda den med egna verktyg.

Hah, jag råkade göra så av misstag en gång. Slängde in ett par frysta muffins i mikron och märkte inte att det klättrade in en spindel. Starta igång och hörde helt plötsligt hur det smällde och sen började brinna inuti den. :confused:

On topic:

  • Xider är win.
  • Kollar hellre senaste avsnittet av Desperate Housewives än Sverige - Danmark. (Sport är tråkigt med andra ord)
  • Gillar att möblera om.
  • Gillar att handla på IKEA. -_-
  • Kan knappt snickra what so ever.
  • Att läsa skvallertidningar kan vara ett trevligt tidsfördriv.
  • Öl är äckligt.

Tänkte även på lite av det PC skrev, men det känns som att nästintill varje kille idag bryr sig om hur han ser ut. Så, det fick inte vara med på listan. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag inte om jag är en man ännu, men skitsamma:

  • Är väldigt känslig! (både psykiskt och fysiskt)
  • Är långt ifrån stark!
  • Skiträdd för spindlar!
  • Är rädd för sår och blod!
  • Sport är det värsta som finns!
  • Gråter till slut i både spel och filmer! :confused:
  • Slåss inte! (känns omoget)

Det är allt jag kommer på nu. -_-

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...