Jump to content

Zombies!


Mordos
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mycket intressant att den här tråden startades just nu, jag håller nämligen som bäst på och läser Max Brooks "Zombie Survival Guide" och är därför ganska insatt i ämnet.

Ord, min kopia är mycket hundörad! Sällan har jag lärt mig så mycket av en bok.

---

A-hem, bortsett från ett vapen av något slag skulle jag inte gå någonstans utan min kamera, och ett stadigt teleobjektiv. Visst, ur överlevnadssynpunkt kanske det inte är världens bästa idé, men jag är jag, och en zombiepandemi är inte direkt något man vill missa att dokumentera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A-hem, bortsett från ett vapen av något slag skulle jag inte gå någonstans utan min kamera, och ett stadigt teleobjektiv. Visst, ur överlevnadssynpunkt kanske det inte är världens bästa idé, men jag är jag, och en zombiepandemi är inte direkt något man vill missa att dokumentera.

I en zombieepidemisk film tänker jag dig som den killen i överlevargruppen som står och fotar zombierna(zombisarna?) in i absolut sista sekunden, då du räddas av den stora starka negern med hagelbössa. Negern blir såklart arg på dig, men du ursäktar med ett busigt leende på läpparna, och ert äventyr fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I en zombieepidemisk film tänker jag dig som den killen i överlevargruppen som står och fotar zombierna(zombisarna?) in i absolut sista sekunden, då du räddas av den stora starka negern med hagelbössa. Negern blir såklart arg på dig, men du ursäktar med ett busigt leende på läpparna, och ert äventyr fortsätter.

Negern ska se ut som Kenneth från nya Dawn of the Dead. Period.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dra raka vägen till en ö med en mataffär, slakta alla zombies på ön och sen leva kalas. Alternativt klättra upp i ett träd. Zombies kan inte hoppa eller klättra

Det är ju osmart att klätra upp i ett träd, man antingen svälter ihjäl eller så kommer det så mycket zombier så att de kommer upp i trädet!

Själv hade jag (förslagsvis med familj) rest till fjällen eller liknade där överlevnad lär vara lättare med mindre zombier och kallare klimat, mat finns massor av i naturen. Det beror ju också helt och hållet på om det vinter/sommar och hur stor utbredningen är av zombier. Men ärligt talat skulle ingen kunna överleva alla zombier (hur länge överlever zombier utan mat osv, tex i kallt kimat?)

jag brukar tänka allting långsiktigt, minst några månader/år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket intressant att den här tråden startades just nu, jag håller nämligen som bäst på och läser Max Brooks "Zombie Survival Guide" och är därför ganska insatt i ämnet.

Det första jag skulle göra är att fylla min ryggsäck med konserver samt några rejäla flaskor vatten. De enda "vapen" som jag har i lägenheten är några knivar men eftersom kniven inte är ett bra vapen när man strider mot zombies (=det blir närstrid och då är risken stor att man blir biten eller får zomibeblod på sig) skulle jag ta några verktyg och gå ner till redskapsskjulet nere på gården, bryta mig in och försöka hitta en kofot. Kofoten är nämligen det bästa närstridsvapnet mot zombier eftersom den är stark och hållbar men samtidigt relativt lätt att bära. Efter att jag har fixat proviant och (förhoppningsvis) en kofot skulle jag försöka kontakta några grannar (max 3 st) som kan följa med när vi lämnar stan. En av mina grannar pluggar medicin, så hon skulle gärna få följa med. Jag skulle uppmana dem att ta med vatten, konserver samt någon form av vapen. När vi har kommit ut ur stan skulle vårt nästa mål vara havet eller en sjö där vi skulle försöka få tag på en båt - en båt är nämligen, eftersom zombier inte kan simma, en av de säkraste platser man kan befinna sig i under en attack. I denna båt (som gärna får vara en segelbåt) skulle vi försöka leva så gott det går tills faran är över. För att hitta proviant och vatten skulle vi landstiga på små sommarstuge-holmar och öar i skärgården.

Butiker är farliga eftersom de vanligtvis har stora glasfönster och dörrar som zombierna lätt kan krossa och ta sig in genom. Ni skulle inte överleva längre än några dagar när hundratals, kanske tusentals, zombier oavbrutet angriper från alla håll. Dessutom lockar butiken till sig hungriga människor som i sin tur lockar till sig zombier vilket givetvis förvärrar situationen.

Det skulle inte hjälpa. Zombierna har nämligen ett mycket välutvecklat luktsinne och skulle snabbt känna din lukt av svett, blod och feromoner. :angry:

---

ON TOPIC BTW, Renard och övriga.

edit: äsch, ot raderat.

Vart köpte du den där boken, finns den på svenska? Är det en seriös bok eller en humor bok? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om inte ens världens militär har kunnat driva tillbaka horderna så skulle inte jag springa till Ica och bunkra upp mig mellan filmjölken, för att inte tänka på hur smittsamt "viruset" borde vara.

Men det skulle vara bra soft att försöka få tag i båt/flygplan och åka till en soft medelhavsö, chilla tills faran är över, efter några månader börja lyssna om någon radiostation sänder något intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inte varför man skulle ta med sig sin familj. Visst skulle det sitta fint, men jag skulle försöka ta mig till en obebodd Ö, helt själv. Tar du med dig mer folk har du större chans att bli en zombie. Det är alltid någon dumjävel som stryker med i vilket fall och då sitter man i den där jobbiga sitsen när man måste döda sina zombieföräldrar för dom var för sakta på att springa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...